כאן מדברים על הכל
פרסם תגובה

נהיגה

25 נובמבר 2014, 13:58

נושא שקצת קרוב לליבי...

מה אתם אומרים על הקשר בין נהיגה במהירות, דוחות מהירות, מצלמות אל מול תאונות דרכים?

להערכתי, הקשר לא קיים. אצלי למשל הקשר הוא אפילו הפוך. אם אני נוסע ברמה שבה אני רוצה לנסוע, אני צריך לזגזג כל הזמן בין אנשים שנוסעים במהירות
המותרת בכל הנתיבים. בנוסף אם אני נאלץ לנסוע לאט, הרבה יותר קשה לי לשמור על ריכוז.
הדבר האידיאלי הוא שכל אחד ייסע במהירות שבה הוא מרגיש נוח ובטוח. זה אמנם קצת אוטופי, אבל לא בלתי סביר.

בכל אופן, היום זה כבר די ברור שבתשתית הכבישים המצויינת יחסית שיש לנו, ועם הרכבים החדשים, הבטיחותיים והמאובזרים, אין שום סיבה שהגבלת המהירות תהיה
כמו בשנות ה70-80. זה פשוט חייב להתעדכן במיידי בחלק גדול מהכבישים בארץ.


http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4595968,00.html

Re: נהיגה

25 נובמבר 2014, 17:18

כמה שהבנתי בחו"ל הכבישים הרבה יותר פתוחים והמהירות גבוהה וסטטיסטית יש הרבה פחות תאונות...

Re: נהיגה

25 נובמבר 2014, 18:03

אביהוא כתב:כמה שהבנתי בחו"ל הכבישים הרבה יותר פתוחים והמהירות גבוהה וסטטיסטית יש הרבה פחות תאונות...


אין כזאת מדינה "בחו"ל". יש מדינות עם כבישים טובים יותר ויש מדינות עם כבישים טובים פחות.

יש מדינות עם כבישים שבנוים במיוחד למהירות גבוהה. אצלנו אין כבישים כאלה.

יש מדינות שבתאונות ללא נפגעים בנפש (רק נזק לרכב) לא מזמינים משטרה, ויש מדינות אחרות שבכל מקרה של תאונה מזמינים משטרה.

יש מדינות, כמו ארה"ב, שם רוב המכוניות הן גדולות בהרבה ממכונית ממוצעת בישראל, ולא קורה לך כלום בתאונה, אלא אם אתה נכנס חזיתית במשאית.

הרבה תלוי במטליות של אנשים בכל מדינה ספציפית, בתרבות הנהיגה, בכבוד לחוקים, וכו, וכו. לדוגמא, הגרמנים הם הרבה יותר ממושמעים ומכבדים את החוק, ואילו בישראל עבור הרבה אנשים החוק הוא רק בגדר המלצה.

ככה שרוב הסטטיסטיקות די שוות לתחת.

לעומת זאת יש עובדות שנקבעות על ידי חוקי הפיזיקה, לדוגמא: אם עשית תאונה בזמן שנסעת במהירות גבוהה, הסיכוי שלך למות הוא הרבה יותר גבוה, מאשר בתאונה במהירות נמוכה.

Re: נהיגה

25 נובמבר 2014, 18:19

felix_r כתב:
אביהוא כתב:כמה שהבנתי בחו"ל הכבישים הרבה יותר פתוחים והמהירות גבוהה וסטטיסטית יש הרבה פחות תאונות...


אין כזאת מדינה "בחו"ל". יש מדינות עם כבישים טובים יותר ויש מדינות עם כבישים טובים פחות.

יש מדינות עם כבישים שבנוים במיוחד למהירות גבוהה. אצלנו אין כבישים כאלה.

יש מדינות שבתאונות ללא נפגעים בנפש (רק נזק לרכב) לא מזמינים משטרה, ויש מדינות אחרות שבכל מקרה של תאונה מזמינים משטרה.

יש מדינות, כמו ארה"ב, שם רוב המכוניות הן גדולות בהרבה ממכונית ממוצעת בישראל, ולא קורה לך כלום בתאונה, אלא אם אתה נכנס חזיתית במשאית.

הרבה תלוי במטליות של אנשים בכל מדינה ספציפית, בתרבות הנהיגה, בכבוד לחוקים, וכו, וכו. לדוגמא, הגרמנים הם הרבה יותר ממושמעים ומכבדים את החוק, ואילו בישראל עבור הרבה אנשים החוק הוא רק בגדר המלצה.

ככה שרוב הסטטיסטיקות די שוות לתחת.

לעומת זאת יש עובדות שנקבעות על ידי חוקי הפיזיקה, לדוגמא: אם עשית תאונה בזמן שנסעת במהירות גבוהה, הסיכוי שלך למות הוא הרבה יותר גבוה, מאשר בתאונה במהירות נמוכה.


דיברתי יותר בכיוון הזה..שכשהנהיגה יותר מהירה ושותפת יש פחות תאונות.לא אני ראיתי דבר כזה באיזושהי מדינה אבל יש מין דעה רווחת סביבי שאם זה היה בישראל כמו במדינות אחרות הנהגים היו יותר סבלניים כי בעיקר התאונות נגרמות מפזיזות וחוסר סבלנות

Re: נהיגה

25 נובמבר 2014, 18:23

יוני, באמת שלא מובן לי מאיפה הרעיון הזה שכל אחד ינהג במהירות שנראית לו לנכון
לדעתי גם צריך להכפיל על עבירות מסכנות חיים כי כשאתה נוהג ככה אתה לא מסכן רק את עצמך אלא גם את אלה שלידך

Re: נהיגה

25 נובמבר 2014, 18:45

בגרמניה נסענו על האוטובאן ושם כשאבא שלי נסע על 180 הוא נחשב לנהג איטי אבל איכשהו זה הכי בטוח שאי פעם הרגשתי

מה שגורם לתאונות הוא תרבות הנהיגה בארץ שהיא זוועתית והתשתיות
מהירות זה באחד המקומות האחרונים

Re: נהיגה

25 נובמבר 2014, 19:33

rc4991 כתב:יוני, באמת שלא מובן לי מאיפה הרעיון הזה שכל אחד ינהג במהירות שנראית לו לנכון
לדעתי גם צריך להכפיל על עבירות מסכנות חיים כי כשאתה נוהג ככה אתה לא מסכן רק את עצמך אלא גם את אלה שלידך



אני מבטיח לך שכשאני על 160, אני הרבה פחות מסוכן לך ולציבור מאשר איזה אידיוט שנוסע 90 אבל כמו סוס, לא רואה מהצדדים ולא מאחורה - רק קדימה.

יש עבירות מסכנות חיים כמו מעבר רמזור אדום, חציית פס הפרדה רציף, עקיפות מסוכנות,... לא חסר.
נסיעה במהירות גבוהה שמתאימה לתנאי הדרך, היא לדעתי רחוקה מאוד מלסכן חיים.

Re: נהיגה

26 נובמבר 2014, 03:27

jol9 כתב:
rc4991 כתב:יוני, באמת שלא מובן לי מאיפה הרעיון הזה שכל אחד ינהג במהירות שנראית לו לנכון
לדעתי גם צריך להכפיל על עבירות מסכנות חיים כי כשאתה נוהג ככה אתה לא מסכן רק את עצמך אלא גם את אלה שלידך



אני מבטיח לך שכשאני על 160, אני הרבה פחות מסוכן לך ולציבור מאשר איזה אידיוט שנוסע 90 אבל כמו סוס, לא רואה מהצדדים ולא מאחורה - רק קדימה.

יש עבירות מסכנות חיים כמו מעבר רמזור אדום, חציית פס הפרדה רציף, עקיפות מסוכנות,... לא חסר.
נסיעה במהירות גבוהה שמתאימה לתנאי הדרך, היא לדעתי רחוקה מאוד מלסכן חיים.
jol9 כתב:
rc4991 כתב:יוני, באמת שלא מובן לי מאיפה הרעיון הזה שכל אחד ינהג במהירות שנראית לו לנכון
לדעתי גם צריך להכפיל על עבירות מסכנות חיים כי כשאתה נוהג ככה אתה לא מסכן רק את עצמך אלא גם את אלה שלידך



אני מבטיח לך שכשאני על 160, אני הרבה פחות מסוכן לך ולציבור מאשר איזה אידיוט שנוסע 90 אבל כמו סוס, לא רואה מהצדדים ולא מאחורה - רק קדימה.

יש עבירות מסכנות חיים כמו מעבר רמזור אדום, חציית פס הפרדה רציף, עקיפות מסוכנות,... לא חסר.
נסיעה במהירות גבוהה שמתאימה לתנאי הדרך, היא לדעתי רחוקה מאוד מלסכן חיים.


יוני אתה מדבר כאילו אתה לבד על הכביש..מה יקרה אם הנהג שלפניך מחליט שהוא פונה בלי לאותת, או איזה אופנוע מגיח לפתע- על 160 התגובה שלך לדברים כמין אלו בלתי אפשרית..

Re: נהיגה

26 נובמבר 2014, 09:02

my man כתב:
jol9 כתב:
rc4991 כתב:יוני, באמת שלא מובן לי מאיפה הרעיון הזה שכל אחד ינהג במהירות שנראית לו לנכון
לדעתי גם צריך להכפיל על עבירות מסכנות חיים כי כשאתה נוהג ככה אתה לא מסכן רק את עצמך אלא גם את אלה שלידך



אני מבטיח לך שכשאני על 160, אני הרבה פחות מסוכן לך ולציבור מאשר איזה אידיוט שנוסע 90 אבל כמו סוס, לא רואה מהצדדים ולא מאחורה - רק קדימה.

יש עבירות מסכנות חיים כמו מעבר רמזור אדום, חציית פס הפרדה רציף, עקיפות מסוכנות,... לא חסר.
נסיעה במהירות גבוהה שמתאימה לתנאי הדרך, היא לדעתי רחוקה מאוד מלסכן חיים.
jol9 כתב:
rc4991 כתב:יוני, באמת שלא מובן לי מאיפה הרעיון הזה שכל אחד ינהג במהירות שנראית לו לנכון
לדעתי גם צריך להכפיל על עבירות מסכנות חיים כי כשאתה נוהג ככה אתה לא מסכן רק את עצמך אלא גם את אלה שלידך



אני מבטיח לך שכשאני על 160, אני הרבה פחות מסוכן לך ולציבור מאשר איזה אידיוט שנוסע 90 אבל כמו סוס, לא רואה מהצדדים ולא מאחורה - רק קדימה.

יש עבירות מסכנות חיים כמו מעבר רמזור אדום, חציית פס הפרדה רציף, עקיפות מסוכנות,... לא חסר.
נסיעה במהירות גבוהה שמתאימה לתנאי הדרך, היא לדעתי רחוקה מאוד מלסכן חיים.


יוני אתה מדבר כאילו אתה לבד על הכביש..מה יקרה אם הנהג שלפניך מחליט שהוא פונה בלי לאותת, או איזה אופנוע מגיח לפתע- על 160 התגובה שלך לדברים כמין אלו בלתי אפשרית..


זה בדיוק ההבדל בין נסיעה שמתאימה לתנאי הדרך. אני מסתכל תמיד ורואה מה קורה סביבי.
אם אני מתקרב לרכב וצריך לעקוף אותו אז מן הסתם אני עושה את זה בזהירות, גם אם זה במהירות גבוהה יותר מהממוצע.

אין סיבה אמיתית לזה שבאירופה אפשר לנסוע 130 ברוב הכבישים, וכאן 90 או 100.
תאמין לי שדווקא כשאני נוהג באירופה, אני שומר על המהירות, כי היא סבירה מבחינתי.
פרסם תגובה