המנהלים: jol9, Holiday_Armadillo, rc4991
MTA2311 כתב:Maccabikid כתב:MTA2311 כתב:אף אחד פה לא בא לקבוע להם איך לחיות. כל עוד יש קווים שנשים חילוניות צריכות להשתמש בהן ביחד עם האוכלוסייה החרדית, לא תהיה הפרדה בין גברים לנשים. למה? כי זה לא חוקי.
מה לא חוקי בזה? מדובר בקווי מהדרין, קווים מיוחדים שאותם אישרו להם, כדי שאגד תרוויח כסף גם עליהם, אחרת היו מקימים חברת שירותי הסעות לעצמם לבד. מי שלא רוצה לנסוע איתם, יכול לבחור לנסוע באוטובוס אחר.
אבל אין אוטובוס אחר, וכל עוד זה המצב בפועל, לא תהיה הפרדה.
rc4991 כתב:אז עכשיו הדיון הפך ללמה הם לא יושבים מאחורה במקום הנשים?
לא רואה הבדל מהותי בין המקומות וזה מרגיש שאתם סתם מחפשים אותם
ובנוגע לקווים שיש בהם רק מהדרין אז האצבע המאשימה אמורה להיות על חברת האוטובוסים כי כמו שכבר הסברנו,קווי המהדרין הם תוספת לקווים הקיימים ולא אמורים לבוא על חשבונם
התנין כתב:יוני, אני לא מצפה בכלל שתבין את הצד החרדי (בדיוק כמו שאני לא מצפה ממישהי שברוב חוצפתה טוענת שיש לאסור את ברית המילה בישראל). כשאתה יוצא מנקודת הנחה שיש ''אפליית הנשים בבית הכנסת'', וגורס כי יש לקיים שוויון מלא גם שם, שכן הנשים המסכנות "מושפלות" מאחורי הפרגוד (שזו אגב הנחה שמוסקת מחוסר הבנה מוחלט של הדת), אז קל וחומר שתראה גם את נושא קווי המהדרין בצורה חמורה.
jol9 כתב:התנין כתב:יוני, אני לא מצפה בכלל שתבין את הצד החרדי (בדיוק כמו שאני לא מצפה ממישהי שברוב חוצפתה טוענת שיש לאסור את ברית המילה בישראל). כשאתה יוצא מנקודת הנחה שיש ''אפליית הנשים בבית הכנסת'', וגורס כי יש לקיים שוויון מלא גם שם, שכן הנשים המסכנות "מושפלות" מאחורי הפרגוד (שזו אגב הנחה שמוסקת מחוסר הבנה מוחלט של הדת), אז קל וחומר שתראה גם את נושא קווי המהדרין בצורה חמורה.
אתה סתם מכניס לי מילים לפה. לא אמרתי שצריך להיות שוויון מלא ואולי הן לא מושפלות מאחורי הפרגוד, אבל זה בוודאי לא נראה נורמלי לאדם סביר.
אפשר להקצות לנשים איזור קטן, ולעשות שם את ההפרדות שרוצים. כמו נניח חתיכה מתוך עוגה. זה מכובד.
אפשר להקצות את הקומה השניה, אם יש. גם זה מכובד.
לשים עשר נשים, צמודות לקיר, עם פרגוד של עץ מול הפרצוף בצפיפות של מושבים במטוס, זה לא מכובד, ואין כאן שום קשר להבנה או אי הבנה של הדת.
חנו'ש כתב:אצלינו בבית כנסת, הנשים מאחור אבל יש לציין שהגודל כמעט זהה (החלק של הגברים במעט יותר גדול מזה של הנשים).
אבל מדובר בבית כנסת יחסית גדול ומפואר, כך שעזרת נשים לא מרגיש שם בכלל כאילו דחפו את הנשים לאיזה כוך אחורי.
Maccabikid כתב:חנו'ש כתב:אצלינו בבית כנסת, הנשים מאחור אבל יש לציין שהגודל כמעט זהה (החלק של הגברים במעט יותר גדול מזה של הנשים).
אבל מדובר בבית כנסת יחסית גדול ומפואר, כך שעזרת נשים לא מרגיש שם בכלל כאילו דחפו את הנשים לאיזה כוך אחורי.
מאחור באותה קומה? איך זה עובד דבר כזה? (שואל רציני לגמרי, הייתי עד היום בעשרות בתי כנסת ולא ראיתי דבר כזה..)
jol9 כתב:התנין כתב:יוני, אני לא מצפה בכלל שתבין את הצד החרדי (בדיוק כמו שאני לא מצפה ממישהי שברוב חוצפתה טוענת שיש לאסור את ברית המילה בישראל). כשאתה יוצא מנקודת הנחה שיש ''אפליית הנשים בבית הכנסת'', וגורס כי יש לקיים שוויון מלא גם שם, שכן הנשים המסכנות "מושפלות" מאחורי הפרגוד (שזו אגב הנחה שמוסקת מחוסר הבנה מוחלט של הדת), אז קל וחומר שתראה גם את נושא קווי המהדרין בצורה חמורה.
אתה סתם מכניס לי מילים לפה. לא אמרתי שצריך להיות שוויון מלא ואולי הן לא מושפלות מאחורי הפרגוד, אבל זה בוודאי לא נראה נורמלי לאדם סביר.
אפשר להקצות לנשים איזור קטן, ולעשות שם את ההפרדות שרוצים. כמו נניח חתיכה מתוך עוגה. זה מכובד.
אפשר להקצות את הקומה השניה, אם יש. גם זה מכובד.
לשים עשר נשים, צמודות לקיר, עם פרגוד של עץ מול הפרצוף בצפיפות של מושבים במטוס, זה לא מכובד, ואין כאן שום קשר להבנה או אי הבנה של הדת.
התנין כתב:jol9 כתב:התנין כתב:יוני, אני לא מצפה בכלל שתבין את הצד החרדי (בדיוק כמו שאני לא מצפה ממישהי שברוב חוצפתה טוענת שיש לאסור את ברית המילה בישראל). כשאתה יוצא מנקודת הנחה שיש ''אפליית הנשים בבית הכנסת'', וגורס כי יש לקיים שוויון מלא גם שם, שכן הנשים המסכנות "מושפלות" מאחורי הפרגוד (שזו אגב הנחה שמוסקת מחוסר הבנה מוחלט של הדת), אז קל וחומר שתראה גם את נושא קווי המהדרין בצורה חמורה.
אתה סתם מכניס לי מילים לפה. לא אמרתי שצריך להיות שוויון מלא ואולי הן לא מושפלות מאחורי הפרגוד, אבל זה בוודאי לא נראה נורמלי לאדם סביר.
אפשר להקצות לנשים איזור קטן, ולעשות שם את ההפרדות שרוצים. כמו נניח חתיכה מתוך עוגה. זה מכובד.
אפשר להקצות את הקומה השניה, אם יש. גם זה מכובד.
לשים עשר נשים, צמודות לקיר, עם פרגוד של עץ מול הפרצוף בצפיפות של מושבים במטוס, זה לא מכובד, ואין כאן שום קשר להבנה או אי הבנה של הדת.
(1) ''זה לא נראה נורמאלי לאדם סביר''? מי הוא אותו ''אדם סביר''? העובדה היא אחת - בבית כנסת יש צורך בהפרדה וישנו צורך בפרגוד מטעמי צניעות, והאדם הסביר איננו משחק תפקיד כלל בעניין זה.
(2) מקצים. אני לא יודע איך נראה כל בית כנסת ובית כנסת בארץ ואני מתאר לעצמי שלכל אחד יש את העיצוב הארכיטקטוני, אבל גם אם מקצים לנשים 10 - 15 מקומות ישיבה (בטח אם מדובר בבית כנסת קטן מימדים) בעוד שאר 20 - 30 -40 המקומות מיועדים לגברים, אז זה בסדר גמור, בטח אם מתחשבים בכך שגברים מחויבים לבוא לבית כנסת שלוש פעמים ביום ואילו נשים לא; בטח אם הם נדרשים כדי להשלים מניין ונשים לא; בטח אם הם עולים לקרוא כחזנים ונשים לא וכו'.
התנין כתב:''אדם סביר'' משתנה בהתאם לנסיבות. אתה בתור אדם סביר לא זהה לאדם סביר מהמגזר החרדי (אם תרצה ''הדתי\החרדי הסביר''). אבל בוא לא נרחיב יותר מידי בדיונים פילוסופיים.
ובוא לא נדקדק יותר מידי במספרים כי גם אם מדובר ב-400 מקומות לגברים לעומת 10 מקומות לנשים, זה לא הופך את זה לעוול. העיקרון הוא שבית כנסת ככלל מיועד יותר לגברים ועיקרון השוויון כפי שאתה מכיר אותו (או כל אחד מאלה שאתה מכיר) לא רלוונטי בעליל. זה היה תקף לפניי 2000 שנה וזה תקף גם לגביי היום.
ובאשר לתחבורה הציבורית - לא חושב שיש צורך בשינוי או בניסיון לכפות על היהודים ''להתקדם למאה ה-21''. מה שכן, ייתכן שעדיף והיו מקימים חברת אוטובוסים משלהם שתתבסס (להבדיל "מהרצון הטוב של אגד'' לבוא לקראתם בהקמת קווי מהדרין) על טהרת הלכות הצניעות, שם לא יהיה לכל הצעקניות מה לחפש.
LIAV10 כתב:אכלת אותה, ברח כל עוד אתה יכול
Holiday_Armadillo כתב:LIAV10 כתב:אכלת אותה, ברח כל עוד אתה יכול
אם אתה חושב שאמירות כאלה מפתיעות אותי, אתה טועה
אחרי שקראתי את זה, שום דבר לא יכול לזעזע אותי
http://i.imgur.com/VeMPAp9.png?1
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־4 אורחים