felix_r כתב:אין שום דבר טבעי במונופול של ההיסתדרות על הנמלים. שום דבר טבעי. חוץ מזה, אתה רואה רק את התמונה הצרה של המאבק בהסתדרות, וזה ממש לא ככה!
1) נמלים חדשים יצרו אלפי מקומות עבודה חדשים, שזה תמיד טוב, כי אכלוסיית המדינה גדלה במהירות ולא כולם טובים בהייטק, אבל גם הם צריכים פרנסה. אז אם אתה דואג רק להיסתדרות, אתה אולי חושב שעדיף 10 אלפים עובדים עם משכורת של 50 אלף שקל + 10 אלף מובטלים, אבל אם תהיה קצת יותר אובייקטיבי, אתה בוודאי תסכים, שעדיף 20 אלף עובדים עם משכורת של 30 אלף + 0 מובטלים.
2) התחרות בתחום תגרום להורדת מחירים וכך גם לירידה ביוקר המחייה.
3) אתה אולי חושב שאין מספיק עבודה לנמלים נוספים, אבל בניגוד לדעה הדילטנטית שלך, אחת החברות הגדולות בעולם בתחום הזה מוכנה להשקיע מיליארדים, אז כנראה דעת המומחים היא הפוכה לשלך. כנראה, המומחים בתחום הגיעו למסקנה, שיש עוד הרבה מאוד מקום להתפתח אם רק נרחיב את צוור הבקבוק
4) הכפלה או אפילו שילוש של הפעילות העיסקית בתחום תגדיל את הצמיחה במשק
1) אין בישראל בעיה של אבטלה, ויצירת מקומות עבודה לא יעילים בטח שלא תורמת כלום.
2) לא תהיה ירידת מחירים. בדיוק כמו מה שראינו עם החשמל הפרטי, בזק, כביש 6 וכל נסיון הפרטה אחר, הפרטה אף פעם לא מביאה לירידת מחירים, זה רק מביא לירידה בשכר העובדים ורווחים עצומים לאיזה טייקון. עוד ל אהייתה הפרטה במדינת ישראל שהביאה לירידת מחירים.
3) ברור שמוכנים להשקיע, כי הבטיחו להם רווח. הם לא לוקחים שום סיכון. בדיוק כמו בסיפור תחנות הכוח הפרטיות שמוכרות חשמל במחיר יותר יקר מחברת החשמל והמדינה הבטיחה ליזמים תשואה של 20% לשנה.
4) בניה של נמלים לא מביאה להגדת הפעילות העסקית (אלא אם כן הנמלים הם צוואר הבקבוק). אין כרגע בעיה כזו במדינה. הייתי מבין את הטיעון אם היה שלום אזורי והיינו יכולים להשתמש בנמלים לשנע סחורות למדינות אחרות באזור.
הפרוייקט הזה מיותר לחלוטין וכולו מונע מהרצון לשבור את הועד.