roy1000 כתב:jol9 כתב:אני מאמין שאנחנו משפיעים יותר ממה שאנחנו חושבים.
(קשה לי להאמין שהילדה של אור לא תרצה להשתלט על העולם בשלב כלשהו...)
בכל אופן, אני כן מאמין שניתן לעצב אופי, או לפחות חלקים ממנו. אם למשל הילד עצלן באופיו, אבל ההורים כל הזמן לוקחים אותו איתם
לטיולים ונמצאים בפעילות, אז גם הוא יהיה כזה בסופו של דבר.
בטווח הרחוק יכול להיות שזה מתכהה, אבל הטווח הרחוק זה לא הדבר היחיד שמעניין.
ישנם גם פרמטרים נוספים - סביבתיים, שגם להם בטוח יש השפעה.
למשל, ילד חלש באופי, שגם לא קיבל דחיפה מההורים, יכול לשייט במהלך הבית ספר ולהעביר אותו בסוג של בינוניות,
שתמנע ממנו לשאוף לדברים גדולים יותר גם בהמשך החיים.
אל מול ילד אחר ממבנה אופי דומה, שכן קיבל את הדחיפה ואת האמונה מהוריו, וכן חווה הצלחות לאורך הדרך, בהחלט יכול
למצוא את עצמו בנקודת זינוק טובה יותר, עם הרגלים בריאים יותר ועם ביטחון עצמי גבוה יותר.
ד"א, יש אצלכם באוניברסיטה חוגים לילדים קטנים? אני יודע שבמכון ויצמן יש כל מיני חוגי העשרה מכיתה א'-ב' והלאה.
אני בהחלט שוקל ללכת על זה בבוא היום.
אני ממש לא בטוח. יש תמיד את הסיפורים האלה על הילדים המאומצים שיוצאים בסופו של דבר בדיוק כמו ההורים הביולוגיים שלהם (ולא כמו ההורים המאמצים). אני גם מאמין שבסופו של דבר ילד נולד עם מטען גנטי מסויים ואופי מסויים וכל הנסיונות להילחם או לשנות את זה די נועדו לכישלון. מצד שני, זה אולי תירוץ שאני מספר לעצמי לחפות על הכישלון ההורי שלי...
אין באוניברסיטה חוגים לילדים כאלה קטנים (לפחות לא משהו שאני מכיר). זה מתחיל מהחטיבה ומתמקד בעיקר במדעים.
בת'כלס, אני לא יודע מה יש לילדים בכיתה א' לחפש במכון וייצמן? לא מכיר הרבה חברי סגל שמסוגלים לעבוד עם ילדים בגיל כזה. ואם זה סתם חוג שלא קשור לסגל של מכון וייצמן, אז למה זה שם?
בהקשר לחוג, כמובן שלא מדובר על סגל האוניברסיטה, אלא פשוט חוגים במסגרת.
אתה צודק בגדול... אין טעם ללכת עד לשם, פרט לכך שכנראה הסביבה הטבעית שם תהיה איכותית יותר מהסביבה במתנ"ס ג' באשדוד...