02 ספטמבר 2019, 17:27
A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:מרשים מאוד. לא רק בשינוי התודעה של שיעורים שניתנו להם שמות אחרים, אלא בעיקר על שיעורים מעשירים כמו יזמות, צרכנות נבונה ומיידפולנס. השאלה כמה זה שונה באמת או שסתם הדביקו פה שמות שונים לאותו תוכן.
אני יכול להגיד לך שבגדול כרגע זה ממש חרטא, מערכת החינוך נוראית.
גורמים לנו להקיא חומר ומפוצצים אותנו בטונות של נושאים בכמה מקצועות במקביל, זה בלתי נסבל.
לא באמת לומדים בשביל ללמוד ובשביל שזה יעזור לנו בחיים, אלא אתה רק מקיא חומר ואחריי הבחינה\מבחן\בגרות אתה שוכח הכל.
סתם לצורך העניין, הממוצע הארצי בבחינות הבגרות בלשון הוא מתחת ל65 אם אני לא טועה.
אני לא רואה בעיה רצינית בדרך הלמידה הזאת ולא מבין את אלה שמתלוננים. שינון זה פחות או יותר הדרך ללמוד חומר חדש ואתה "תקיא" את החומר גם באוניברסיטה. זה שלא זוכרים את רוב החומר אחר כך זו בעיה אחרת, אבל ללמוד את החומר ולענות עליו אחר כך במבחן זו הדרך ללמוד ולבחון אותך על החומר. אני מפרש את התלונות האלה של תלמידים והוריהם בשנים האחרונות בעיקר כרמת פינוק כללית שעלתה בעשור האחרון בכל התחומים אצל ילדים (כשהאחריות מוטלת על אותם הורים שמחנכים אותם לזה), וחינוך זה רק אחד מהם. אנשים מצפים שחווית הלימוד תהיה קסומה וללא קשיים. אפשר לחשוב כבר כמה סבל יש בבתי הספר והתיכונים.
הדבר העיקרי שהייתי משנה זה להרחיב בתיכון את המגמות השונות ולהעמיק אותן, הן בתוכן והן במספר השעות. כלומר, להפוך את המגמות למעין "בית ספר מקצועי" בו התלמיד בוחר תחום שמעניין אותו ומקבל כלים מעשיים או לימודיים ברמה שתקרב אותו מאוד לעבודה/למידה של אותו תחום לאחר התיכון.
בכל מקרה, אני התכוונתי שאולי נתנו פה שמות חדשים ומרשימים יותר לשיעורים שכבר היו קיימים פחות או יותר, או שהכותרות שלהם לא מעידות על תוכן השיעור בפועל.
02 ספטמבר 2019, 18:00
Jack55 כתב:A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:מרשים מאוד. לא רק בשינוי התודעה של שיעורים שניתנו להם שמות אחרים, אלא בעיקר על שיעורים מעשירים כמו יזמות, צרכנות נבונה ומיידפולנס. השאלה כמה זה שונה באמת או שסתם הדביקו פה שמות שונים לאותו תוכן.
אני יכול להגיד לך שבגדול כרגע זה ממש חרטא, מערכת החינוך נוראית.
גורמים לנו להקיא חומר ומפוצצים אותנו בטונות של נושאים בכמה מקצועות במקביל, זה בלתי נסבל.
לא באמת לומדים בשביל ללמוד ובשביל שזה יעזור לנו בחיים, אלא אתה רק מקיא חומר ואחריי הבחינה\מבחן\בגרות אתה שוכח הכל.
סתם לצורך העניין, הממוצע הארצי בבחינות הבגרות בלשון הוא מתחת ל65 אם אני לא טועה.
אני לא רואה בעיה רצינית בדרך הלמידה הזאת ולא מבין את אלה שמתלוננים. שינון זה פחות או יותר הדרך ללמוד חומר חדש ואתה "תקיא" את החומר גם באוניברסיטה. זה שלא זוכרים את רוב החומר אחר כך זו בעיה אחרת, אבל ללמוד את החומר ולענות עליו אחר כך במבחן זו הדרך ללמוד ולבחון אותך על החומר. אני מפרש את התלונות האלה של תלמידים והוריהם בשנים האחרונות בעיקר כרמת פינוק כללית שעלתה בעשור האחרון בכל התחומים אצל ילדים (כשהאחריות מוטלת על אותם הורים שמחנכים אותם לזה), וחינוך זה רק אחד מהם. אנשים מצפים שחווית הלימוד תהיה קסומה וללא קשיים. אפשר לחשוב כבר כמה סבל יש בבתי הספר והתיכונים.
הדבר העיקרי שהייתי משנה זה להרחיב בתיכון את המגמות השונות ולהעמיק אותן, הן בתוכן והן במספר השעות. כלומר, להפוך את המגמות למעין "בית ספר מקצועי" בו התלמיד בוחר תחום שמעניין אותו ומקבל כלים מעשיים או לימודיים ברמה שתקרב אותו מאוד לעבודה/למידה של אותו תחום לאחר התיכון.
בכל מקרה, אני התכוונתי שאולי נתנו פה שמות חדשים ומרשימים יותר לשיעורים שכבר היו קיימים פחות או יותר, או שהכותרות שלהם לא מעידות על תוכן השיעור בפועל.
הפסקה הראשונה שלך לא ממש רצינית ומעידה על כך שאתה כנראה לא כל כך יודע מה הולך במערכת החינוך ובחומר הלימוד השנתי בתיכונים.
"אפשר לחשוב כמה סבל יש" - הבאתי לך דוגמה שממוצע הבגרות בלשון הוא מתחת ל65, אז זה לא אומר מבחינתך שבאמת יש פה משהו דפוק מבחינת המערכת החינוכית?
זאת בעיה קשה מאוד שכל התלמידים מתלוננים עליה כבר תקופה ארוכה ולא עושים עם זה כלום, אולי אתה לא יודע מה נושאי וחומר הלימוד ובגלל זה זאת דעתך, אבל אני יכול להגיד לך שיש הבדל גדול בין שינון לבין להקיא חומר שלא יועיל\יעזור לך בשום בדרך בהמשך החיים.
במקום שישתמשו בטכנולוגיה ובכל הדרכים המצוינות שיש לנו היום, אנחנו עדיין תקועים באותה שיטת לימוד מחורבנת של לפניי 30 שנה שאז לא היו את כל הדברים שיש היום ונותנים לנו לקרוא מאות עמודים בשביל מבחן בהיסטוריה.
בנוגע למגמות אני מאוד מסכים איתך ואני יכול לתת דוגמה אישית שאצלי במקיף אפשר לבחור 2 מגמות (וחשוב לציין שיש מבחר גדול מאוד של מגמות בכל מיני נושאים) וזה חלק גדול מאוד מהמערכת האישית.
לצורך העניין שתי המגמות שאני בחרתי תופסות לי 15 שעות שבועיות במערכת האישית, שזה המון יחסית.
בגדול מה שרציתי להגיד זה שאולי בגילאים האלה כרגע מנסים לשלב דברים כאלה, אבל בתיכון ובחטיבה המצב נשאר אותו דבר והוא על הפנים בכל מה שנוגע להעברת התוכן הלימודי לתלמיד.
אני לא יודע אם כמו בתיכון שלי המגמות משולבות בצורה כל כך טובה גם בשאר התיכונים אז נשאיר את זה בצד, אבל אם מסתכלים על המקצועות העיקריים (לדוגמה לשון והיסטוריה) אז שיטת הלימוד שם היא רעה ומתישה מאוד (ובעיקר לא תעזור לך בהמשך).
02 ספטמבר 2019, 19:24
02 ספטמבר 2019, 19:26
MTA2311 כתב:my man כתב:MTA2311 כתב:my man כתב:אתה מוזמן..MTA2311 כתב:דיון מעמיק ומקיף שמייד לאחריו תחזרו לשיעור הגמרא
וכן איפשהו במעבר בין היסודי לתיכון מאבדים את הקסם הזה..
אני עושה כל שביכולתי לגשר על הפער אבל אני בורג כל כך קטן במערכת..
לצורך העניין כחלק מיחידת הבגרות של תלמידיי בשנה שעברה בניתי להם חדר בריחה שלעבור אותו היתה המשימה המרכזית של הבגרות שלהם
מערכת החינוך בארץ באופן כללי היא כושלת, וזה מתחיל בזה שיש מעט מאוד מורים איכותיים במערכת.
אצלכם דווקא אחוז המורים האיכותיים גבוה יותר, כי יש תחושת שליחות בחינוך, אבל חלק לא קטן מהתכנים הוא בעייתי.
אז אנחנו מסכימים על הרוב..
לגבי התכנים- מניח שזה עניין של תפיסות עולם גם...(אם כי לא יפתיע אותי לראות שגם על חלק מהתכנים אנחנו נסכים שהם "בעייתיים)
אתה מרגיש שבוגר ישיבה תיכונית מוכן היום לחיים בחברה מודרנית?
02 ספטמבר 2019, 21:32
A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:מרשים מאוד. לא רק בשינוי התודעה של שיעורים שניתנו להם שמות אחרים, אלא בעיקר על שיעורים מעשירים כמו יזמות, צרכנות נבונה ומיידפולנס. השאלה כמה זה שונה באמת או שסתם הדביקו פה שמות שונים לאותו תוכן.
אני יכול להגיד לך שבגדול כרגע זה ממש חרטא, מערכת החינוך נוראית.
גורמים לנו להקיא חומר ומפוצצים אותנו בטונות של נושאים בכמה מקצועות במקביל, זה בלתי נסבל.
לא באמת לומדים בשביל ללמוד ובשביל שזה יעזור לנו בחיים, אלא אתה רק מקיא חומר ואחריי הבחינה\מבחן\בגרות אתה שוכח הכל.
סתם לצורך העניין, הממוצע הארצי בבחינות הבגרות בלשון הוא מתחת ל65 אם אני לא טועה.
אני לא רואה בעיה רצינית בדרך הלמידה הזאת ולא מבין את אלה שמתלוננים. שינון זה פחות או יותר הדרך ללמוד חומר חדש ואתה "תקיא" את החומר גם באוניברסיטה. זה שלא זוכרים את רוב החומר אחר כך זו בעיה אחרת, אבל ללמוד את החומר ולענות עליו אחר כך במבחן זו הדרך ללמוד ולבחון אותך על החומר. אני מפרש את התלונות האלה של תלמידים והוריהם בשנים האחרונות בעיקר כרמת פינוק כללית שעלתה בעשור האחרון בכל התחומים אצל ילדים (כשהאחריות מוטלת על אותם הורים שמחנכים אותם לזה), וחינוך זה רק אחד מהם. אנשים מצפים שחווית הלימוד תהיה קסומה וללא קשיים. אפשר לחשוב כבר כמה סבל יש בבתי הספר והתיכונים.
הדבר העיקרי שהייתי משנה זה להרחיב בתיכון את המגמות השונות ולהעמיק אותן, הן בתוכן והן במספר השעות. כלומר, להפוך את המגמות למעין "בית ספר מקצועי" בו התלמיד בוחר תחום שמעניין אותו ומקבל כלים מעשיים או לימודיים ברמה שתקרב אותו מאוד לעבודה/למידה של אותו תחום לאחר התיכון.
בכל מקרה, אני התכוונתי שאולי נתנו פה שמות חדשים ומרשימים יותר לשיעורים שכבר היו קיימים פחות או יותר, או שהכותרות שלהם לא מעידות על תוכן השיעור בפועל.
הפסקה הראשונה שלך לא ממש רצינית ומעידה על כך שאתה כנראה לא כל כך יודע מה הולך במערכת החינוך ובחומר הלימוד השנתי בתיכונים.
"אפשר לחשוב כמה סבל יש" - הבאתי לך דוגמה שממוצע הבגרות בלשון הוא מתחת ל65, אז זה לא אומר מבחינתך שבאמת יש פה משהו דפוק מבחינת המערכת החינוכית?
זאת בעיה קשה מאוד שכל התלמידים מתלוננים עליה כבר תקופה ארוכה ולא עושים עם זה כלום, אולי אתה לא יודע מה נושאי וחומר הלימוד ובגלל זה זאת דעתך, אבל אני יכול להגיד לך שיש הבדל גדול בין שינון לבין להקיא חומר שלא יועיל\יעזור לך בשום בדרך בהמשך החיים.
במקום שישתמשו בטכנולוגיה ובכל הדרכים המצוינות שיש לנו היום, אנחנו עדיין תקועים באותה שיטת לימוד מחורבנת של לפניי 30 שנה שאז לא היו את כל הדברים שיש היום ונותנים לנו לקרוא מאות עמודים בשביל מבחן בהיסטוריה.
בנוגע למגמות אני מאוד מסכים איתך ואני יכול לתת דוגמה אישית שאצלי במקיף אפשר לבחור 2 מגמות (וחשוב לציין שיש מבחר גדול מאוד של מגמות בכל מיני נושאים) וזה חלק גדול מאוד מהמערכת האישית.
לצורך העניין שתי המגמות שאני בחרתי תופסות לי 15 שעות שבועיות במערכת האישית, שזה המון יחסית.
בגדול מה שרציתי להגיד זה שאולי בגילאים האלה כרגע מנסים לשלב דברים כאלה, אבל בתיכון ובחטיבה המצב נשאר אותו דבר והוא על הפנים בכל מה שנוגע להעברת התוכן הלימודי לתלמיד.
אני לא יודע אם כמו בתיכון שלי המגמות משולבות בצורה כל כך טובה גם בשאר התיכונים אז נשאיר את זה בצד, אבל אם מסתכלים על המקצועות העיקריים (לדוגמה לשון והיסטוריה) אז שיטת הלימוד שם היא רעה ומתישה מאוד (ובעיקר לא תעזור לך בהמשך).
צודק, אני בן 70 ולא יודע איך לומדים בבתי הספר ובתיכונים, נו באמת. הבגרות בלשון מוגזמת גם בעיני, אבל דווקא שם יש פחות שינון ויותר ניתוח משפטים ותרגול כתיבה. אז הממוצע בבגרות הזו עומד על 65, זה אומר שבגרויות זה ממש קשה ומלא סבל? אני בקושי השקעתי בתיכון (לא עשיתי שיעורי בית ולבגרויות למדתי כמו אל מבחן רגיל שפשוט מכיל יותר חומר) ועדיין הממוצע שלי גבוה. אז אולי הלך לי יותר בקלות או משהו, אבל גם אם כן זה אמור להתקזז אם תלמיד ישקיע קצת יותר ממה שהשקעתי. זה ממש לא סבל מטורף וקצת מצחיק לשמוע ממך הטפות על זה כשעוד לא נבחנת בכלל.
עכשיו אשמח לשמוע ממך איזה שימוש צריך לעשות בטכנולוגיה של היום שתהווה שיפור גדול לעומת שיטת הלימוד הנוראית כיום?
02 ספטמבר 2019, 22:29
לא קראתי הכל, אבל אני מתייחס לקטע המודגש.A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:מרשים מאוד. לא רק בשינוי התודעה של שיעורים שניתנו להם שמות אחרים, אלא בעיקר על שיעורים מעשירים כמו יזמות, צרכנות נבונה ומיידפולנס. השאלה כמה זה שונה באמת או שסתם הדביקו פה שמות שונים לאותו תוכן.
אני יכול להגיד לך שבגדול כרגע זה ממש חרטא, מערכת החינוך נוראית.
גורמים לנו להקיא חומר ומפוצצים אותנו בטונות של נושאים בכמה מקצועות במקביל, זה בלתי נסבל.
לא באמת לומדים בשביל ללמוד ובשביל שזה יעזור לנו בחיים, אלא אתה רק מקיא חומר ואחריי הבחינה\מבחן\בגרות אתה שוכח הכל.
סתם לצורך העניין, הממוצע הארצי בבחינות הבגרות בלשון הוא מתחת ל65 אם אני לא טועה.
אני לא רואה בעיה רצינית בדרך הלמידה הזאת ולא מבין את אלה שמתלוננים. שינון זה פחות או יותר הדרך ללמוד חומר חדש ואתה "תקיא" את החומר גם באוניברסיטה. זה שלא זוכרים את רוב החומר אחר כך זו בעיה אחרת, אבל ללמוד את החומר ולענות עליו אחר כך במבחן זו הדרך ללמוד ולבחון אותך על החומר. אני מפרש את התלונות האלה של תלמידים והוריהם בשנים האחרונות בעיקר כרמת פינוק כללית שעלתה בעשור האחרון בכל התחומים אצל ילדים (כשהאחריות מוטלת על אותם הורים שמחנכים אותם לזה), וחינוך זה רק אחד מהם. אנשים מצפים שחווית הלימוד תהיה קסומה וללא קשיים. אפשר לחשוב כבר כמה סבל יש בבתי הספר והתיכונים.
הדבר העיקרי שהייתי משנה זה להרחיב בתיכון את המגמות השונות ולהעמיק אותן, הן בתוכן והן במספר השעות. כלומר, להפוך את המגמות למעין "בית ספר מקצועי" בו התלמיד בוחר תחום שמעניין אותו ומקבל כלים מעשיים או לימודיים ברמה שתקרב אותו מאוד לעבודה/למידה של אותו תחום לאחר התיכון.
בכל מקרה, אני התכוונתי שאולי נתנו פה שמות חדשים ומרשימים יותר לשיעורים שכבר היו קיימים פחות או יותר, או שהכותרות שלהם לא מעידות על תוכן השיעור בפועל.
02 ספטמבר 2019, 22:44
Jack55 כתב:A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:Jack55 כתב:אני יכול להגיד לך שבגדול כרגע זה ממש חרטא, מערכת החינוך נוראית.
גורמים לנו להקיא חומר ומפוצצים אותנו בטונות של נושאים בכמה מקצועות במקביל, זה בלתי נסבל.
לא באמת לומדים בשביל ללמוד ובשביל שזה יעזור לנו בחיים, אלא אתה רק מקיא חומר ואחריי הבחינה\מבחן\בגרות אתה שוכח הכל.
סתם לצורך העניין, הממוצע הארצי בבחינות הבגרות בלשון הוא מתחת ל65 אם אני לא טועה.
אני לא רואה בעיה רצינית בדרך הלמידה הזאת ולא מבין את אלה שמתלוננים. שינון זה פחות או יותר הדרך ללמוד חומר חדש ואתה "תקיא" את החומר גם באוניברסיטה. זה שלא זוכרים את רוב החומר אחר כך זו בעיה אחרת, אבל ללמוד את החומר ולענות עליו אחר כך במבחן זו הדרך ללמוד ולבחון אותך על החומר. אני מפרש את התלונות האלה של תלמידים והוריהם בשנים האחרונות בעיקר כרמת פינוק כללית שעלתה בעשור האחרון בכל התחומים אצל ילדים (כשהאחריות מוטלת על אותם הורים שמחנכים אותם לזה), וחינוך זה רק אחד מהם. אנשים מצפים שחווית הלימוד תהיה קסומה וללא קשיים. אפשר לחשוב כבר כמה סבל יש בבתי הספר והתיכונים.
הדבר העיקרי שהייתי משנה זה להרחיב בתיכון את המגמות השונות ולהעמיק אותן, הן בתוכן והן במספר השעות. כלומר, להפוך את המגמות למעין "בית ספר מקצועי" בו התלמיד בוחר תחום שמעניין אותו ומקבל כלים מעשיים או לימודיים ברמה שתקרב אותו מאוד לעבודה/למידה של אותו תחום לאחר התיכון.
בכל מקרה, אני התכוונתי שאולי נתנו פה שמות חדשים ומרשימים יותר לשיעורים שכבר היו קיימים פחות או יותר, או שהכותרות שלהם לא מעידות על תוכן השיעור בפועל.
הפסקה הראשונה שלך לא ממש רצינית ומעידה על כך שאתה כנראה לא כל כך יודע מה הולך במערכת החינוך ובחומר הלימוד השנתי בתיכונים.
"אפשר לחשוב כמה סבל יש" - הבאתי לך דוגמה שממוצע הבגרות בלשון הוא מתחת ל65, אז זה לא אומר מבחינתך שבאמת יש פה משהו דפוק מבחינת המערכת החינוכית?
זאת בעיה קשה מאוד שכל התלמידים מתלוננים עליה כבר תקופה ארוכה ולא עושים עם זה כלום, אולי אתה לא יודע מה נושאי וחומר הלימוד ובגלל זה זאת דעתך, אבל אני יכול להגיד לך שיש הבדל גדול בין שינון לבין להקיא חומר שלא יועיל\יעזור לך בשום בדרך בהמשך החיים.
במקום שישתמשו בטכנולוגיה ובכל הדרכים המצוינות שיש לנו היום, אנחנו עדיין תקועים באותה שיטת לימוד מחורבנת של לפניי 30 שנה שאז לא היו את כל הדברים שיש היום ונותנים לנו לקרוא מאות עמודים בשביל מבחן בהיסטוריה.
בנוגע למגמות אני מאוד מסכים איתך ואני יכול לתת דוגמה אישית שאצלי במקיף אפשר לבחור 2 מגמות (וחשוב לציין שיש מבחר גדול מאוד של מגמות בכל מיני נושאים) וזה חלק גדול מאוד מהמערכת האישית.
לצורך העניין שתי המגמות שאני בחרתי תופסות לי 15 שעות שבועיות במערכת האישית, שזה המון יחסית.
בגדול מה שרציתי להגיד זה שאולי בגילאים האלה כרגע מנסים לשלב דברים כאלה, אבל בתיכון ובחטיבה המצב נשאר אותו דבר והוא על הפנים בכל מה שנוגע להעברת התוכן הלימודי לתלמיד.
אני לא יודע אם כמו בתיכון שלי המגמות משולבות בצורה כל כך טובה גם בשאר התיכונים אז נשאיר את זה בצד, אבל אם מסתכלים על המקצועות העיקריים (לדוגמה לשון והיסטוריה) אז שיטת הלימוד שם היא רעה ומתישה מאוד (ובעיקר לא תעזור לך בהמשך).
צודק, אני בן 70 ולא יודע איך לומדים בבתי הספר ובתיכונים, נו באמת. הבגרות בלשון מוגזמת גם בעיני, אבל דווקא שם יש פחות שינון ויותר ניתוח משפטים ותרגול כתיבה. אז הממוצע בבגרות הזו עומד על 65, זה אומר שבגרויות זה ממש קשה ומלא סבל? אני בקושי השקעתי בתיכון (לא עשיתי שיעורי בית ולבגרויות למדתי כמו אל מבחן רגיל שפשוט מכיל יותר חומר) ועדיין הממוצע שלי גבוה. אז אולי הלך לי יותר בקלות או משהו, אבל גם אם כן זה אמור להתקזז אם תלמיד ישקיע קצת יותר ממה שהשקעתי. זה ממש לא סבל מטורף וקצת מצחיק לשמוע ממך הטפות על זה כשעוד לא נבחנת בכלל.
עכשיו אשמח לשמוע ממך איזה שימוש צריך לעשות בטכנולוגיה של היום שתהווה שיפור גדול לעומת שיטת הלימוד הנוראית כיום?
כמובן שלא באמת התכוונתי שאתה לא יודע, אלא שאולי אתה לא יודע מה הם נושאי וחומרי הלימוד העמוסים שיש בשנים האחרונות.
בנגוע לבגרות בלשון, זאת בדיוק הנקודה שבעיניי זה לא אמור להיות כזה מוגזם וקשה עבור תלמידים, וכן אני חושב שזה שהציונים כל כך נמוכים בקטע מחריד זה מעיד על כך שיש משהו דפוק ושתלמידים באמת מתקשים.
וגם הציונים שלי גבוהים וטובים (אפילו מאוד), אבל זה בגלל שלא זלזלתי ובגלל שאני טוב בלימודים, אבל עדיין אני מותח ביקורת באופן כללי על שיטת החינוך גם כשהציונים שלי טובים, אני פשוט לא חושב שזה צריך להיות ככה.
אולי עוד לא נבחנתי בבגרויות אבל קודם כל שמעתי אין ספור ביקורות על כך שזה הרבה יותר מתיש וקשה ממה שזה צריך להיות, גם מחברים שלי שעכשיו שמיניסטים.
ובלי קשר אם נסתכל באופן כללי, גם שנה שעברה במקצוע כמו היסטוריה לצורך העניין לא העבירו לנו בצורה טובה את החומר הנלמד וההתכוננות למבחנים הייתה סתם לקרוא סיכומים על גבי סיכומים בלי בכלל להבין או לזכור משהו.
שמע בנוגע לטכנולוגיה זה דיון כל כך עמוק וארוך, יש המון שיטות לאיך אפשר להשתמש בה בשביל לעניין יותר את התלמיד ובשביל להעביר את החומר הנלמד בצורה יותר טובה.
לדוגמה, בעיניי במקום להיכנס לכיתה לדבר קצת ולהכתיב סיכומים, אפשר לעלות בכיתה שאלה כלשהי ולתת לתלמידים לחפש כל מיני תשובות או דברים שיעזרו לנימוק התשובה דרך האינטרנט בטלפון ואחריי כמה דקות לעשות על זה דיון בכיתה.
וזה סתם דוגמה הכי בקטנה שיש שעכשיו עלתה לי מהראש, אני חושב שיש באמת המון שיטות טובות שלא משתמשים בהם שכוללות את הטכנולוגיה המפותחת, וזה חבל מאוד כי תכלס זה פוגע בעיקר בתלמיד ובנוער.
02 ספטמבר 2019, 22:47
Shay_uzan כתב:לא קראתי הכל, אבל אני מתייחס לקטע המודגש.A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:מרשים מאוד. לא רק בשינוי התודעה של שיעורים שניתנו להם שמות אחרים, אלא בעיקר על שיעורים מעשירים כמו יזמות, צרכנות נבונה ומיידפולנס. השאלה כמה זה שונה באמת או שסתם הדביקו פה שמות שונים לאותו תוכן.
אני יכול להגיד לך שבגדול כרגע זה ממש חרטא, מערכת החינוך נוראית.
גורמים לנו להקיא חומר ומפוצצים אותנו בטונות של נושאים בכמה מקצועות במקביל, זה בלתי נסבל.
לא באמת לומדים בשביל ללמוד ובשביל שזה יעזור לנו בחיים, אלא אתה רק מקיא חומר ואחריי הבחינה\מבחן\בגרות אתה שוכח הכל.
סתם לצורך העניין, הממוצע הארצי בבחינות הבגרות בלשון הוא מתחת ל65 אם אני לא טועה.
אני לא רואה בעיה רצינית בדרך הלמידה הזאת ולא מבין את אלה שמתלוננים. שינון זה פחות או יותר הדרך ללמוד חומר חדש ואתה "תקיא" את החומר גם באוניברסיטה. זה שלא זוכרים את רוב החומר אחר כך זו בעיה אחרת, אבל ללמוד את החומר ולענות עליו אחר כך במבחן זו הדרך ללמוד ולבחון אותך על החומר. אני מפרש את התלונות האלה של תלמידים והוריהם בשנים האחרונות בעיקר כרמת פינוק כללית שעלתה בעשור האחרון בכל התחומים אצל ילדים (כשהאחריות מוטלת על אותם הורים שמחנכים אותם לזה), וחינוך זה רק אחד מהם. אנשים מצפים שחווית הלימוד תהיה קסומה וללא קשיים. אפשר לחשוב כבר כמה סבל יש בבתי הספר והתיכונים.
הדבר העיקרי שהייתי משנה זה להרחיב בתיכון את המגמות השונות ולהעמיק אותן, הן בתוכן והן במספר השעות. כלומר, להפוך את המגמות למעין "בית ספר מקצועי" בו התלמיד בוחר תחום שמעניין אותו ומקבל כלים מעשיים או לימודיים ברמה שתקרב אותו מאוד לעבודה/למידה של אותו תחום לאחר התיכון.
בכל מקרה, אני התכוונתי שאולי נתנו פה שמות חדשים ומרשימים יותר לשיעורים שכבר היו קיימים פחות או יותר, או שהכותרות שלהם לא מעידות על תוכן השיעור בפועל.
שורה ראשונה, צריך לשנות הכל לדעתי, לקחת D9 על השיטה ולהשמיד אותה בשביל לבנות מחדש...
אבל מה שאני רוצה להגיב יותר זה על השאר בפסקה כי יש המון מגמות כמו שאתה רשמת, אני כדוגמה למדתי בתיכון אלקטרוניקה ומחשבים (ג), זאת מגמה של 10 שעות חובה וללא ספק הדבר שאני הכי מתגאה בו ואתגאה בו בבגרות שלי (ממוצע של 94 ו111 עם בונוסים ככה שזה לא מובן מעליו), אלו שנתיים של ללמוד חשמל ברמה מאוד מדוקדקת (לכל בית ספר יש תחום שהוא בוחר להתמקד בו יותר, אצלנו זה היה המסלול השלישי ולכן ג) והבסיס של כמה שפות תיכנות, בשנה השלישית יש פרוייקטים ברמה יחסית גבוה כאשר יש לך אפשרות לבנות כל מה שתרצה (אני עשיתי פרוייקט של קבוצת רובוטים שמשחקת כדורגל ע"י עיבוד תמונה ובניית הרובוט ותיכנותו בVHDL (עושים כל פרוייקט בזוגות, מה שאני עשיתי נחשב לפרוייקט כפול, אחד הVHDL והשני זה הC++, החלק השני עשיתי לבד ) ואתה צריך לדעת איך כל פיפס קטן במערכת עובד. מגמות מקצועיות בבתי ספר לא מקצועיים לא חסר, דלת לידנו היתה מגמת תקשורת שיכלו לבחור בין לעשות סרטים קצרים לבין תוכנית רדיו שאיתה עם ירוצו ל3 שנים.
נ.ב. הפקרוייקטים גם 10 שעות שבןעיות, מי שרציני עובד עד אמצע הלילה, מחזור לפני עשו מרתונים עד 3 לפנות בוקר (באישור) ובשלב מסויים האזעקה פשוט עבדה אוטומטית והקפיצה את המנהלת
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
02 ספטמבר 2019, 23:30
A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:אני לא רואה בעיה רצינית בדרך הלמידה הזאת ולא מבין את אלה שמתלוננים. שינון זה פחות או יותר הדרך ללמוד חומר חדש ואתה "תקיא" את החומר גם באוניברסיטה. זה שלא זוכרים את רוב החומר אחר כך זו בעיה אחרת, אבל ללמוד את החומר ולענות עליו אחר כך במבחן זו הדרך ללמוד ולבחון אותך על החומר. אני מפרש את התלונות האלה של תלמידים והוריהם בשנים האחרונות בעיקר כרמת פינוק כללית שעלתה בעשור האחרון בכל התחומים אצל ילדים (כשהאחריות מוטלת על אותם הורים שמחנכים אותם לזה), וחינוך זה רק אחד מהם. אנשים מצפים שחווית הלימוד תהיה קסומה וללא קשיים. אפשר לחשוב כבר כמה סבל יש בבתי הספר והתיכונים.
הדבר העיקרי שהייתי משנה זה להרחיב בתיכון את המגמות השונות ולהעמיק אותן, הן בתוכן והן במספר השעות. כלומר, להפוך את המגמות למעין "בית ספר מקצועי" בו התלמיד בוחר תחום שמעניין אותו ומקבל כלים מעשיים או לימודיים ברמה שתקרב אותו מאוד לעבודה/למידה של אותו תחום לאחר התיכון.
בכל מקרה, אני התכוונתי שאולי נתנו פה שמות חדשים ומרשימים יותר לשיעורים שכבר היו קיימים פחות או יותר, או שהכותרות שלהם לא מעידות על תוכן השיעור בפועל.
הפסקה הראשונה שלך לא ממש רצינית ומעידה על כך שאתה כנראה לא כל כך יודע מה הולך במערכת החינוך ובחומר הלימוד השנתי בתיכונים.
"אפשר לחשוב כמה סבל יש" - הבאתי לך דוגמה שממוצע הבגרות בלשון הוא מתחת ל65, אז זה לא אומר מבחינתך שבאמת יש פה משהו דפוק מבחינת המערכת החינוכית?
זאת בעיה קשה מאוד שכל התלמידים מתלוננים עליה כבר תקופה ארוכה ולא עושים עם זה כלום, אולי אתה לא יודע מה נושאי וחומר הלימוד ובגלל זה זאת דעתך, אבל אני יכול להגיד לך שיש הבדל גדול בין שינון לבין להקיא חומר שלא יועיל\יעזור לך בשום בדרך בהמשך החיים.
במקום שישתמשו בטכנולוגיה ובכל הדרכים המצוינות שיש לנו היום, אנחנו עדיין תקועים באותה שיטת לימוד מחורבנת של לפניי 30 שנה שאז לא היו את כל הדברים שיש היום ונותנים לנו לקרוא מאות עמודים בשביל מבחן בהיסטוריה.
בנוגע למגמות אני מאוד מסכים איתך ואני יכול לתת דוגמה אישית שאצלי במקיף אפשר לבחור 2 מגמות (וחשוב לציין שיש מבחר גדול מאוד של מגמות בכל מיני נושאים) וזה חלק גדול מאוד מהמערכת האישית.
לצורך העניין שתי המגמות שאני בחרתי תופסות לי 15 שעות שבועיות במערכת האישית, שזה המון יחסית.
בגדול מה שרציתי להגיד זה שאולי בגילאים האלה כרגע מנסים לשלב דברים כאלה, אבל בתיכון ובחטיבה המצב נשאר אותו דבר והוא על הפנים בכל מה שנוגע להעברת התוכן הלימודי לתלמיד.
אני לא יודע אם כמו בתיכון שלי המגמות משולבות בצורה כל כך טובה גם בשאר התיכונים אז נשאיר את זה בצד, אבל אם מסתכלים על המקצועות העיקריים (לדוגמה לשון והיסטוריה) אז שיטת הלימוד שם היא רעה ומתישה מאוד (ובעיקר לא תעזור לך בהמשך).
צודק, אני בן 70 ולא יודע איך לומדים בבתי הספר ובתיכונים, נו באמת. הבגרות בלשון מוגזמת גם בעיני, אבל דווקא שם יש פחות שינון ויותר ניתוח משפטים ותרגול כתיבה. אז הממוצע בבגרות הזו עומד על 65, זה אומר שבגרויות זה ממש קשה ומלא סבל? אני בקושי השקעתי בתיכון (לא עשיתי שיעורי בית ולבגרויות למדתי כמו אל מבחן רגיל שפשוט מכיל יותר חומר) ועדיין הממוצע שלי גבוה. אז אולי הלך לי יותר בקלות או משהו, אבל גם אם כן זה אמור להתקזז אם תלמיד ישקיע קצת יותר ממה שהשקעתי. זה ממש לא סבל מטורף וקצת מצחיק לשמוע ממך הטפות על זה כשעוד לא נבחנת בכלל.
עכשיו אשמח לשמוע ממך איזה שימוש צריך לעשות בטכנולוגיה של היום שתהווה שיפור גדול לעומת שיטת הלימוד הנוראית כיום?
כמובן שלא באמת התכוונתי שאתה לא יודע, אלא שאולי אתה לא יודע מה הם נושאי וחומרי הלימוד העמוסים שיש בשנים האחרונות.
בנגוע לבגרות בלשון, זאת בדיוק הנקודה שבעיניי זה לא אמור להיות כזה מוגזם וקשה עבור תלמידים, וכן אני חושב שזה שהציונים כל כך נמוכים בקטע מחריד זה מעיד על כך שיש משהו דפוק ושתלמידים באמת מתקשים.
וגם הציונים שלי גבוהים וטובים (אפילו מאוד), אבל זה בגלל שלא זלזלתי ובגלל שאני טוב בלימודים, אבל עדיין אני מותח ביקורת באופן כללי על שיטת החינוך גם כשהציונים שלי טובים, אני פשוט לא חושב שזה צריך להיות ככה.
אולי עוד לא נבחנתי בבגרויות אבל קודם כל שמעתי אין ספור ביקורות על כך שזה הרבה יותר מתיש וקשה ממה שזה צריך להיות, גם מחברים שלי שעכשיו שמיניסטים.
ובלי קשר אם נסתכל באופן כללי, גם שנה שעברה במקצוע כמו היסטוריה לצורך העניין לא העבירו לנו בצורה טובה את החומר הנלמד וההתכוננות למבחנים הייתה סתם לקרוא סיכומים על גבי סיכומים בלי בכלל להבין או לזכור משהו.
שמע בנוגע לטכנולוגיה זה דיון כל כך עמוק וארוך, יש המון שיטות לאיך אפשר להשתמש בה בשביל לעניין יותר את התלמיד ובשביל להעביר את החומר הנלמד בצורה יותר טובה.
לדוגמה, בעיניי במקום להיכנס לכיתה לדבר קצת ולהכתיב סיכומים, אפשר לעלות בכיתה שאלה כלשהי ולתת לתלמידים לחפש כל מיני תשובות או דברים שיעזרו לנימוק התשובה דרך האינטרנט בטלפון ואחריי כמה דקות לעשות על זה דיון בכיתה.
וזה סתם דוגמה הכי בקטנה שיש שעכשיו עלתה לי מהראש, אני חושב שיש באמת המון שיטות טובות שלא משתמשים בהם שכוללות את הטכנולוגיה המפותחת, וזה חבל מאוד כי תכלס זה פוגע בעיקר בתלמיד ובנוער.
1. הבאת את הציונים בלשון, אבל זה לא מצדיק השלכה שלהם על שאר המקצועות. וכמו שכבר אמרתי - אם כבר הבגרות בלשון לא כוללת שינון אלא ניתוח וכתיבה.
2. כנראה שאותם חברים שלך בכיינים/מפונקים (סבירות גבוהה, הדור הנוכחי בלתי נסבל בקטע הזה) כי הבגרויות סבירות לגמרי. ממש לא משהו לפחד ממנו.
3. נתת דוגמא בהיסטוריה, אז רק שתדע שגם אצלי בהיסטוריה ואזרחות היה מורה (בשניהם) שהבריז (אשכרה ככה) מרוב השיעורים ולא כל כך למדנו במהלך השנה. עדיין הצלחנו ללמוד טוב כי בסופו של דבר מדובר בקריאת טקסט. בהיסטוריה אפילו הרחבתי ל-5 יחידות, והצטרפתי להרחבה רק איזה שבועיים לפני המבחן. הוצאתי שם אחלה ציון בסוף.
4. אני בכוונה רוצה שתיתן דוגמאות, שאתה כל כך מתעקש שיש כדי להעביר את החומר בצורה נכונה. זה נהיה מן טרנד כזה לבקר את שיטת הלימוד, להגיד שיש מלא דרכים עדיפות ולא לספק כאלה. מסקנה: כמעט אין כאלה, אם בכלל.
5. ההצעה שלך היא תמימה במקרה הטוב. כמה ישתפו בכלל עם המורה שלהם פעולה בדבר הזה? ועוד יהיה להם זמן להיכנס לפלאפון (כאילו הם לא גולשים בו גם ככה) כדי לקרוא מידע? לא יקרה בחיים.
6. שוב, כמו שאמרתי, אשמח שתיתן דוגמאות מוחשיות כי בינתיים זו בעיקר התבכיינות של הדור הנוכחי על שיטה שאולי משעממת אבל הגיונית
02 ספטמבר 2019, 23:44
02 ספטמבר 2019, 23:55
A.Parker כתב:1. אתם באמת דור בכיין ומפונק (לא יודע אם גם אתה ספציפית) וזה די ידוע חוץ מלכם (ומאותם הורים דפוקים שמראש סיפקו לכם כל צורך אפשרי). ההתפנקות שלכם נפרשת על פני כל כך הרבה דרישות שנראות לכם טריוואליות כשהן בכלל לא כאלה. אבל זה כבר לדיון יותר עמוק שאין לי כח לנהל עכשיו. אני כן חושב שזה נודע גם בלימודים.
2. לא הבנתי אם התלונות שלך הן על דרך הלמידה או על המבחן. כי אני לא רואה כל כך סיבה להוריד חומר (אולי במקצועות מסויימים), וכן - זה אומר שצריך לשנן "ולהקיא", אז מה. את דרך הלמידה אפשר אולי לשפר טיפה, אבל גם שם זה פחות מהותי. בסופו של דבר לא נתקלתי בהצעות הגיוניות של אנשים, ובטח שלחשוב שלהגיד לילדים בתיכון לחפש חלק מהחומר במהלך השיעור זה תמים במקרה הטוב ויוביל רק למצב הפוך.
03 ספטמבר 2019, 00:08
Jack55 כתב:A.Parker כתב:1. אתם באמת דור בכיין ומפונק (לא יודע אם גם אתה ספציפית) וזה די ידוע חוץ מלכם (ומאותם הורים דפוקים שמראש סיפקו לכם כל צורך אפשרי). ההתפנקות שלכם נפרשת על פני כל כך הרבה דרישות שנראות לכם טריוואליות כשהן בכלל לא כאלה. אבל זה כבר לדיון יותר עמוק שאין לי כח לנהל עכשיו. אני כן חושב שזה נודע גם בלימודים.
2. לא הבנתי אם התלונות שלך הן על דרך הלמידה או על המבחן. כי אני לא רואה כל כך סיבה להוריד חומר (אולי במקצועות מסויימים), וכן - זה אומר שצריך לשנן "ולהקיא", אז מה. את דרך הלמידה אפשר אולי לשפר טיפה, אבל גם שם זה פחות מהותי. בסופו של דבר לא נתקלתי בהצעות הגיוניות של אנשים, ובטח שלחשוב שלהגיד לילדים בתיכון לחפש חלק מהחומר במהלך השיעור זה תמים במקרה הטוב ויוביל רק למצב הפוך.
1. אני חושב שיש סוגים ספציפיים של ילדים שהורסים את השם של הדור הזה כי אצל חלק מהם זאת התפנקות והתבכיינות בצורה מוגזמת, אבל בגדול זה באמת נושא אחר וארוך שלא כל כך קשור.
2. התלונות שלי (ושוב של הרוב לדעתי) הן בעיקר על הדרך שמעבירים את החומר הלימודי לתלמידים, וזה לא בהכרח בגלל שזה בדרך משעממת, אלא בגלל שזה פשוט לא מתבצע בצורה טובה ונוחה.
וזאת ממש לא הייתה הכוונה שלי לתת לילדים לחפש את החומר בטלפון ויאללה בלאגן, אתה כאילו בכוונה מנסה להציג בדרך שלילה את מה שכתבתי.
אני אמרתי שצריכים לנסות לתת לתלמידים להשתמש באינטרנט בחוכמה (מה שלא היה פעם) ולנסות לשלב את זה בתוכנית הלימודים, והבאתי סתם דוגמה לכך שהמורים צריכים לעלות איזה שאלה או נושא שיכול לפתח דיון מעניין אבל שגם יגרום לתלמידים לחשוב לעמוק ולפתוח הראש למקומות אחרים בעזרת האינטרנט, דברים שבכתיבה והעתקת סיכומים אין, ושוב זה הרבה גם תלוי בגישה של המורה ובאיך שהוא מעביר את זה, למורה יש חלק חשוב בנושט.
03 ספטמבר 2019, 00:27
A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:1. אתם באמת דור בכיין ומפונק (לא יודע אם גם אתה ספציפית) וזה די ידוע חוץ מלכם (ומאותם הורים דפוקים שמראש סיפקו לכם כל צורך אפשרי). ההתפנקות שלכם נפרשת על פני כל כך הרבה דרישות שנראות לכם טריוואליות כשהן בכלל לא כאלה. אבל זה כבר לדיון יותר עמוק שאין לי כח לנהל עכשיו. אני כן חושב שזה נודע גם בלימודים.
2. לא הבנתי אם התלונות שלך הן על דרך הלמידה או על המבחן. כי אני לא רואה כל כך סיבה להוריד חומר (אולי במקצועות מסויימים), וכן - זה אומר שצריך לשנן "ולהקיא", אז מה. את דרך הלמידה אפשר אולי לשפר טיפה, אבל גם שם זה פחות מהותי. בסופו של דבר לא נתקלתי בהצעות הגיוניות של אנשים, ובטח שלחשוב שלהגיד לילדים בתיכון לחפש חלק מהחומר במהלך השיעור זה תמים במקרה הטוב ויוביל רק למצב הפוך.
1. אני חושב שיש סוגים ספציפיים של ילדים שהורסים את השם של הדור הזה כי אצל חלק מהם זאת התפנקות והתבכיינות בצורה מוגזמת, אבל בגדול זה באמת נושא אחר וארוך שלא כל כך קשור.
2. התלונות שלי (ושוב של הרוב לדעתי) הן בעיקר על הדרך שמעבירים את החומר הלימודי לתלמידים, וזה לא בהכרח בגלל שזה בדרך משעממת, אלא בגלל שזה פשוט לא מתבצע בצורה טובה ונוחה.
וזאת ממש לא הייתה הכוונה שלי לתת לילדים לחפש את החומר בטלפון ויאללה בלאגן, אתה כאילו בכוונה מנסה להציג בדרך שלילה את מה שכתבתי.
אני אמרתי שצריכים לנסות לתת לתלמידים להשתמש באינטרנט בחוכמה (מה שלא היה פעם) ולנסות לשלב את זה בתוכנית הלימודים, והבאתי סתם דוגמה לכך שהמורים צריכים לעלות איזה שאלה או נושא שיכול לפתח דיון מעניין אבל שגם יגרום לתלמידים לחשוב לעמוק ולפתוח הראש למקומות אחרים בעזרת האינטרנט, דברים שבכתיבה והעתקת סיכומים אין, ושוב זה הרבה גם תלוי בגישה של המורה ובאיך שהוא מעביר את זה, למורה יש חלק חשוב בנושט.
שימוש באינטרנט במהלך השיעורים (לא משנה כמעט לאיזו מטרה) לא יוביל בדרך כלל ללמידה, אני די יכול לחתום על זה.
03 ספטמבר 2019, 02:26
A.Parker כתב:Shay_uzan כתב:לא קראתי הכל, אבל אני מתייחס לקטע המודגש.A.Parker כתב:Jack55 כתב:A.Parker כתב:מרשים מאוד. לא רק בשינוי התודעה של שיעורים שניתנו להם שמות אחרים, אלא בעיקר על שיעורים מעשירים כמו יזמות, צרכנות נבונה ומיידפולנס. השאלה כמה זה שונה באמת או שסתם הדביקו פה שמות שונים לאותו תוכן.
אני יכול להגיד לך שבגדול כרגע זה ממש חרטא, מערכת החינוך נוראית.
גורמים לנו להקיא חומר ומפוצצים אותנו בטונות של נושאים בכמה מקצועות במקביל, זה בלתי נסבל.
לא באמת לומדים בשביל ללמוד ובשביל שזה יעזור לנו בחיים, אלא אתה רק מקיא חומר ואחריי הבחינה\מבחן\בגרות אתה שוכח הכל.
סתם לצורך העניין, הממוצע הארצי בבחינות הבגרות בלשון הוא מתחת ל65 אם אני לא טועה.
אני לא רואה בעיה רצינית בדרך הלמידה הזאת ולא מבין את אלה שמתלוננים. שינון זה פחות או יותר הדרך ללמוד חומר חדש ואתה "תקיא" את החומר גם באוניברסיטה. זה שלא זוכרים את רוב החומר אחר כך זו בעיה אחרת, אבל ללמוד את החומר ולענות עליו אחר כך במבחן זו הדרך ללמוד ולבחון אותך על החומר. אני מפרש את התלונות האלה של תלמידים והוריהם בשנים האחרונות בעיקר כרמת פינוק כללית שעלתה בעשור האחרון בכל התחומים אצל ילדים (כשהאחריות מוטלת על אותם הורים שמחנכים אותם לזה), וחינוך זה רק אחד מהם. אנשים מצפים שחווית הלימוד תהיה קסומה וללא קשיים. אפשר לחשוב כבר כמה סבל יש בבתי הספר והתיכונים.
הדבר העיקרי שהייתי משנה זה להרחיב בתיכון את המגמות השונות ולהעמיק אותן, הן בתוכן והן במספר השעות. כלומר, להפוך את המגמות למעין "בית ספר מקצועי" בו התלמיד בוחר תחום שמעניין אותו ומקבל כלים מעשיים או לימודיים ברמה שתקרב אותו מאוד לעבודה/למידה של אותו תחום לאחר התיכון.
בכל מקרה, אני התכוונתי שאולי נתנו פה שמות חדשים ומרשימים יותר לשיעורים שכבר היו קיימים פחות או יותר, או שהכותרות שלהם לא מעידות על תוכן השיעור בפועל.
שורה ראשונה, צריך לשנות הכל לדעתי, לקחת D9 על השיטה ולהשמיד אותה בשביל לבנות מחדש...
אבל מה שאני רוצה להגיב יותר זה על השאר בפסקה כי יש המון מגמות כמו שאתה רשמת, אני כדוגמה למדתי בתיכון אלקטרוניקה ומחשבים (ג), זאת מגמה של 10 שעות חובה וללא ספק הדבר שאני הכי מתגאה בו ואתגאה בו בבגרות שלי (ממוצע של 94 ו111 עם בונוסים ככה שזה לא מובן מעליו), אלו שנתיים של ללמוד חשמל ברמה מאוד מדוקדקת (לכל בית ספר יש תחום שהוא בוחר להתמקד בו יותר, אצלנו זה היה המסלול השלישי ולכן ג) והבסיס של כמה שפות תיכנות, בשנה השלישית יש פרוייקטים ברמה יחסית גבוה כאשר יש לך אפשרות לבנות כל מה שתרצה (אני עשיתי פרוייקט של קבוצת רובוטים שמשחקת כדורגל ע"י עיבוד תמונה ובניית הרובוט ותיכנותו בVHDL (עושים כל פרוייקט בזוגות, מה שאני עשיתי נחשב לפרוייקט כפול, אחד הVHDL והשני זה הC++, החלק השני עשיתי לבד ) ואתה צריך לדעת איך כל פיפס קטן במערכת עובד. מגמות מקצועיות בבתי ספר לא מקצועיים לא חסר, דלת לידנו היתה מגמת תקשורת שיכלו לבחור בין לעשות סרטים קצרים לבין תוכנית רדיו שאיתה עם ירוצו ל3 שנים.
נ.ב. הפקרוייקטים גם 10 שעות שבןעיות, מי שרציני עובד עד אמצע הלילה, מחזור לפני עשו מרתונים עד 3 לפנות בוקר (באישור) ובשלב מסויים האזעקה פשוט עבדה אוטומטית והקפיצה את המנהלת
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
יפה מאוד, לא ידעתי. זה בהחלט חשוב וטוב לדעת שזה קיים, אבל זה תקף לכולם? אצלי בתיכון היו רק 4 מגמות בחירה (ביולוגיה, פיזיקה, מדעי המדינה+כלכלה ותקשורת) + אחת רשות (מחשבים, אם כי לא נראה לי שברמת המקצועיות שאתה מדבר עליה). מעניין אם זה משהו שהתחזק בשנים האחרונות או שרק אצלי זה היה שונה.
03 ספטמבר 2019, 02:28
לגבי 1, מאז ומתמיד הדור הישן מבקר את הדור החדש וחושב שהוא יותר טוב. גם אתה עוד 20 שנה תתלונן על הדור הבא (אם נשרוד עד אז, בכיף על האופטימיות)Jack55 כתב:A.Parker כתב:1. אתם באמת דור בכיין ומפונק (לא יודע אם גם אתה ספציפית) וזה די ידוע חוץ מלכם (ומאותם הורים דפוקים שמראש סיפקו לכם כל צורך אפשרי). ההתפנקות שלכם נפרשת על פני כל כך הרבה דרישות שנראות לכם טריוואליות כשהן בכלל לא כאלה. אבל זה כבר לדיון יותר עמוק שאין לי כח לנהל עכשיו. אני כן חושב שזה נודע גם בלימודים.
2. לא הבנתי אם התלונות שלך הן על דרך הלמידה או על המבחן. כי אני לא רואה כל כך סיבה להוריד חומר (אולי במקצועות מסויימים), וכן - זה אומר שצריך לשנן "ולהקיא", אז מה. את דרך הלמידה אפשר אולי לשפר טיפה, אבל גם שם זה פחות מהותי. בסופו של דבר לא נתקלתי בהצעות הגיוניות של אנשים, ובטח שלחשוב שלהגיד לילדים בתיכון לחפש חלק מהחומר במהלך השיעור זה תמים במקרה הטוב ויוביל רק למצב הפוך.
1. אני חושב שיש סוגים ספציפיים של ילדים שהורסים את השם של הדור הזה כי אצל חלק מהם זאת התפנקות והתבכיינות בצורה מוגזמת, אבל בגדול זה באמת נושא אחר וארוך שלא כל כך קשור.
2. התלונות שלי (ושוב של הרוב לדעתי) הן בעיקר על הדרך שמעבירים את החומר הלימודי לתלמידים, וזה לא בהכרח בגלל שזה בדרך משעממת, אלא בגלל שזה פשוט לא מתבצע בצורה טובה ונוחה.
וזאת ממש לא הייתה הכוונה שלי לתת לילדים לחפש את החומר בטלפון ויאללה בלאגן, אתה כאילו בכוונה מנסה להציג בדרך שלילה את מה שכתבתי.
אני אמרתי שצריכים לנסות לתת לתלמידים להשתמש באינטרנט בחוכמה (מה שלא היה פעם) ולנסות לשלב את זה בתוכנית הלימודים, והבאתי סתם דוגמה לכך שהמורים צריכים לעלות איזה שאלה או נושא שיכול לפתח דיון מעניין אבל שגם יגרום לתלמידים לחשוב לעמוק ולפתוח הראש למקומות אחרים בעזרת האינטרנט, דברים שבכתיבה והעתקת סיכומים אין, ושוב זה הרבה גם תלוי בגישה של המורה ובאיך שהוא מעביר את זה, למורה יש חלק חשוב בנושט.
03 ספטמבר 2019, 02:32
על 1, מה שרשמתי למעלה.A.Parker כתב:1. אתם באמת דור בכיין ומפונק (לא יודע אם גם אתה ספציפית) וזה די ידוע חוץ מלכם (ומאותם הורים דפוקים שמראש סיפקו לכם כל צורך אפשרי). ההתפנקות שלכם נפרשת על פני כל כך הרבה דרישות שנראות לכם טריוואליות כשהן בכלל לא כאלה. אבל זה כבר לדיון יותר עמוק שאין לי כח לנהל עכשיו. אני כן חושב שזה נודע גם בלימודים.
2. לא הבנתי אם התלונות שלך הן על דרך הלמידה או על המבחן. כי אני לא רואה כל כך סיבה להוריד חומר (אולי במקצועות מסויימים), וכן - זה אומר שצריך לשנן "ולהקיא", אז מה. את דרך הלמידה אפשר אולי לשפר טיפה, אבל גם שם זה פחות מהותי. בסופו של דבר לא נתקלתי בהצעות הגיוניות של אנשים, ובטח שלחשוב שלהגיד לילדים בתיכון לחפש חלק מהחומר במהלך השיעור זה תמים במקרה הטוב ויוביל רק למצב הפוך.
03 ספטמבר 2019, 14:33
04 ספטמבר 2019, 20:04
05 ספטמבר 2019, 02:48
Holiday_Armadillo כתב:סוף סוף מדברים על זה שבן ה-10 מיבנה לא ''החליק מעל למעקה הגבוה בבית שלו'' אלא התאבד בגלל שעשו עליו חרם במשך שנה שלמה
05 ספטמבר 2019, 02:57
הלוואי וזאת הייתה בעיה רק של יבנהShay_uzan כתב:Holiday_Armadillo כתב:סוף סוף מדברים על זה שבן ה-10 מיבנה לא ''החליק מעל למעקה הגבוה בבית שלו'' אלא התאבד בגלל שעשו עליו חרם במשך שנה שלמה
כיבנאי, זאת בעיה בעיר הזאת, הבתי ספר מעדיפים לטטא מתחת לשטיח ורק לא להתעסק בזה (גם בדברים הרבה יותר חמורים) ושזה חס וחלילה לא יחתים את שמו הטוב של אותו מוסד חינוך או העיר יבנה שהדגל שלה זה החינוך שלה. האחוזים יחסית גבוהים ביסודי ובחטיבת בניים (בתיכון כבר לכולם מסתדר השכל)
ואני בטוח שזה לא רק פה.
כמות החברים שלי שאמרו שהיה עליהם חרם אי פעם הוא לא נורמלי
האם הוא הוחרם או לא, אין לי מושג, אבל מופתע אני לא אהיה
Sent from my SM-G975F using Tapatalk