המשחק הקרוב: הפועל גליל עליון נגד מכבי Playtika ת"א, 30 במרץ, שבת, 21:10


ערן סלע בטור יפה

פורום האוהדים של מכבי תל-אביב בכדורסל

המנהלים: jol9, Holiday_Armadillo, rc4991

ערן סלע בטור יפה

הודעהעל ידי felix_r » 27 מרץ 2012, 23:28

http://www.one.co.il/Column/40/197451.html

ריצ'רד הנדריקס הוא מגנט. 15.4 שניות לסיום, אחרי שקית' לנגפורד עשה את הדבר הנכון, הלך לסל, משך איתו את כל תשומת הלב אבל החטיא, הנדריקס היה הראשון – והיחיד – שכל כולו מוכוון ריבאונד התקפה. הסל הזה ניצח למכבי ת"א את פאו והשלים את התפנית, 1:2 לאחר פיגור 1:0.

בסופו של דבר זה מה שמנצח משחקים צמודים, ולמכבי ת"א יש יכולות שלמעט קבוצות באירופה יש. למשל, ניתוב המשחק של אוחיון האתלטי שמשחק לעומק ולא לרוחב, והאסיסטים המצוינים שלו לקלעים, פעם ימינה ופעם שמאלה. אלה דברים שאיש ודאי לא האמין שיוגדרו כך, אבל הם הופכים להיות הלחם והחמאה של מכבי ת"א. ולמשל, התנועה המפתיעה ללא כדור והאורך של אליהו, שסוף-סוף קיבל קרדיט משמעותי במשחק גדול, אולי כי מדובר במשחק ביתי שצריך ליזום בו כדי לנצח, ולא להתקבע מחשבתית על גניבה כמו באולם חוץ. למשל, הידית הבלתי תיאמן של דייויד בלו.

ומעל כולם, יש לה את "המגנט". האיש שאיכשהו ידו תגיע לכדור בסופו של דבר, גם אם נדמה שאין שום סיכוי כזה.

פאו היא קבוצה הגנתית פנטסטית, שהחזיקה את מכבי על 13.7 נקודות בממוצע בשלושת הרבעים האחרונים. היא הפסידה בגלל היעדר חדות ברבע הראשון, שאפשר לייחס אותו לכל מיני סיבות אבל אף אחת מהן כבר לא חשובה או רלוונטית למעט עניין אחד: מבחינת מכבי, היא צריכה להתכונן למשחק הבא כאילו הרבע הראשון ההגנתי הגרוע של היוונים היה מחדל חולף, ופאו תגיע ביום חמישי כשהיא שומרת מהרגע הראשון.

אוברדוביץ' הוא מאמן הגנתי בבסיסו, ושם הוא רוצה לנצח משחקים. האמונה הזו הרחיקה אותו הפעם משחקן כמו שאראס, שאיתו היוונים לא יכולים לשמור כל כך טוב. במעט הדקות הקטועות שנתן לו המאמן, שאראס הראה הפעם גם יכולת התקפית מהוססת, מה שעזר לאוברדוביץ' קרוב לוודאי להחליט שהוא מוותר על שחקני ההתקפה (לוגאן בכלל לא שיחק) והולך על הגנה בכל מחיר. זה כמעט הצליח לו, אבל נגד המגנט ששואב אליו את הכדורים גם למאמן הסרבי אין פתרונות.

הבעיה של פאו היא שסאטו וקלאטיס, שניים קשוחים בהגנה בדרך כלל שיכולים גם לפתוח הגנות מבחוץ, לא פוגעים מחוץ לקשת. ומצד שני כשמכבי ת"א מצליחה לנפק שוב ושוב מהלכים גדולים (של סמית', של לנגפורד, של הנדריקס) גם במהלך מחצית שנייה לא טובה, הפקפוק הולך ומכרסם בפנתינאייקוס והוא נעשה גדול מרגע לרגע.

ועם זאת, מכבי צריכה לשפר מיידית בעיות מיס-מץ' שנוצרות תוך כדי משחק בהגנה, דוגמת בורשטיין על באטיסט, או סופו על דיאמנטידיס, כי היא הרי לא יכולה לסמוך על פנתינאייקוס: קלאטיס וסאטו אמנם נראים כאילו הם מעדיפים לפרוש ולא לזרוק לשלוש, אבל אוברדוביץ' יכול לתקן טעויות ולהחליט בפעם הבאה שהוא מכניס את שאראס למהלכי קלאץ' התקפיים, ואולי יגרור בכך את הסדרה למשחק מספר 5 באתונה.

בעיניי, מכבי היתה פייבוריטית לפני המשחק הזה והיא כזו גם לפני המשחק הבא. יש לה גב, יש לה רוח, יש לה יתרונות אינדיבידואליים חריגים שאין לקבוצות אחרות. ואם שום דבר מכל אלה לא יכריע את פאו, יבוא המגנט ויסגור עניין.
- דוקטור, תעזור לי!
- ממה אתה סובל?
- אני לא אוכל, לא שותה, רק בוכה כל הזמן.
- אתה אוהד מכבי בכדורסל?
- כן, דוקטור, איך ידעת?
- חביבי, יש לך מקרה חמור של פדרמאניה-דיפרסיה!
סמל אישי של המשתמש
felix_r
 
הודעות: 49241
הצטרף: 05 אפריל 2011, 18:18



חזור אל פורום אוהדים

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: itai7 ו־33 אורחים