על ידי jol9 » 08 אפריל 2013, 22:18
הדברים האלה מזכירים לי קצת את התו"לים (תורות לחימה) בצבא.
כל שנה אני מגיע למילואים, ומגלה שדברים השתנו (דברים קטנים כמו השיטה לשרוך את הנעליים הצבאיות וכו'), ואז כששואלים, אז נותנים לנו הסבר הגיוני
חדש, שסותר לחלוטין את ההסבר ההגיוני הקודם שניתן לשיטה הקודמת...
עכשיו הביטול של המיקוד מסביר למה זה טוב ולמה המיקוד לא היה טוב, כשבזמנו הסבירו בדיוק את ההיפך...
לגבי העניין עצמו, אני מסכים שזה צעד מבורך. נדמה לי שאני הייתי בין המחזורים הראשונים שנבחן עם מיקוד (לא בטוח בזה), ואז עדיין לא היו את כל הספרים האלה, ולא היו הימורים - לימדו הכל
ולפני הבחינות עשו חזרה על החומר שהופיע במיקוד.
סתם מיותר. כמו שבאוניברסיטה לומדים את כל הסילבוס של הקורס, כך גם אין סיבה למקד בתיכון. אם יש יותר מדי חומר, אז שיצמצמו את החומר ויילמדו יותר לעומק.