כאן מדברים על הכל
נושא נעול

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 01:22

זה ממש ת'רד מיוחד. הפתיחות שלכם זה משו שאפשר רק ללמוד ממנו...
לי יש פחד גבהים.. אבל אני עובד על זה...

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 01:31

my man כתב:זה ממש ת'רד מיוחד. הפתיחות שלכם זה משו שאפשר רק ללמוד ממנו...
לי יש פחד גבהים.. אבל אני עובד על זה...

איך אפשר להיות עם פחד גבהים כשאתה נוער הגבעות?

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 01:32

rc4991 כתב:
my man כתב:זה ממש ת'רד מיוחד. הפתיחות שלכם זה משו שאפשר רק ללמוד ממנו...
לי יש פחד גבהים.. אבל אני עובד על זה...

איך אפשר להיות עם פחד גבהים כשאתה נוער הגבעות?


עז, סט תופים ונחש נופלים ממטוס - BA, DUM, TSS

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 01:35

Holiday_Armadillo כתב:
rc4991 כתב:
my man כתב:זה ממש ת'רד מיוחד. הפתיחות שלכם זה משו שאפשר רק ללמוד ממנו...
לי יש פחד גבהים.. אבל אני עובד על זה...

איך אפשר להיות עם פחד גבהים כשאתה נוער הגבעות?


עז, סט תופים ונחש נופלים ממטוס - BA, DUM, TSS

מה?

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 01:41

rc4991 כתב:
my man כתב:זה ממש ת'רד מיוחד. הפתיחות שלכם זה משו שאפשר רק ללמוד ממנו...
לי יש פחד גבהים.. אבל אני עובד על זה...

איך אפשר להיות עם פחד גבהים כשאתה נוער הגבעות?

בקלות! אתה גר בתחתית הגבעה..
וברצינות היינו בארבל והצטלמתי על הקצה שלו זה היה מפחיד לעמוד שם אבל פעם אם היית אומר לי שאני אעמוד שם ואשכרה אוכל להביט למטה הייתי נכנס לחדר, נועל ומתכנס לתנוחת עובר...

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 09:01

MaccabiTA כתב:ההכשרה והמיונים בחיל האוויר פשוט הרבה יותר ארוכים ומדוקדקים מהכשרה אזרחית, ככה שאם לטייס יש עבר צבאי, קל וחומר בחיל האוויר הישראלי, שמתאמן יותר מרוב חילות האוויר בעולם, סביר מאוד להניח שתקבל טייס יותר מנוסה, קר רוח ובאופן כללי טייס טוב יותר.
ברור שאתה יכול ליפול על טייס זר עם עבר עשיר וקור רוח מצד שני אין סיכוי שאדם עם עבר דכאוני ומרשמים פסיכיאטריים יעבור הכשרה כטייס בחיל האוויר כמו הבחורצ׳יק הגרמני שריסק מטוס על נוסעיו


כל הסיפור הזה הוא קצת היסחפות. עשו ביג דיל למהטיס מטוס כשבת'כלס זה הרבה יותר פשוט למנהוג במכונית ובטח שבמשהו כמו אוטובוס. בסך הכל מפעיל מכונה. לא מבין מה ההתלהבות.

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 09:31

roy1000 כתב:
MaccabiTA כתב:ההכשרה והמיונים בחיל האוויר פשוט הרבה יותר ארוכים ומדוקדקים מהכשרה אזרחית, ככה שאם לטייס יש עבר צבאי, קל וחומר בחיל האוויר הישראלי, שמתאמן יותר מרוב חילות האוויר בעולם, סביר מאוד להניח שתקבל טייס יותר מנוסה, קר רוח ובאופן כללי טייס טוב יותר.
ברור שאתה יכול ליפול על טייס זר עם עבר עשיר וקור רוח מצד שני אין סיכוי שאדם עם עבר דכאוני ומרשמים פסיכיאטריים יעבור הכשרה כטייס בחיל האוויר כמו הבחורצ׳יק הגרמני שריסק מטוס על נוסעיו


כל הסיפור הזה הוא קצת היסחפות. עשו ביג דיל למהטיס מטוס כשבת'כלס זה הרבה יותר פשוט למנהוג במכונית ובטח שבמשהו כמו אוטובוס. בסך הכל מפעיל מכונה. לא מבין מה ההתלהבות.

אני מניח שהכוונה היא למטוס מסחרי ולא למטוס קרב
ההיסחפות היא בגלל שהטייס לא נמדד בזמן שהוא משייט ב30 אלף רגל אלא בהמראות והנחיתות שהן מעט יותר מסובכות מלנהוג באוטובוס, ובמצבים קצת פחות שגרתיים, שם תעדיף שמי שיהיה אחראי לגורלם של 200 או 300 איש יהיה בעל הכשרה מעט מורכבת יותר מזו של נהג אגד, עם כל הכבוד לנהגי אגד (או לפחות ה3 המנומנסים ביניהם)

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 09:41

roy1000 כתב:
MaccabiTA כתב:ההכשרה והמיונים בחיל האוויר פשוט הרבה יותר ארוכים ומדוקדקים מהכשרה אזרחית, ככה שאם לטייס יש עבר צבאי, קל וחומר בחיל האוויר הישראלי, שמתאמן יותר מרוב חילות האוויר בעולם, סביר מאוד להניח שתקבל טייס יותר מנוסה, קר רוח ובאופן כללי טייס טוב יותר.
ברור שאתה יכול ליפול על טייס זר עם עבר עשיר וקור רוח מצד שני אין סיכוי שאדם עם עבר דכאוני ומרשמים פסיכיאטריים יעבור הכשרה כטייס בחיל האוויר כמו הבחורצ׳יק הגרמני שריסק מטוס על נוסעיו


כל הסיפור הזה הוא קצת היסחפות. עשו ביג דיל למהטיס מטוס כשבת'כלס זה הרבה יותר פשוט למנהוג במכונית ובטח שבמשהו כמו אוטובוס. בסך הכל מפעיל מכונה. לא מבין מה ההתלהבות.


זה ממש לא נכון.
להטיס מטוס זה משהו אחר לגמרי מאשר לנהוג ברכב או באוטובוס, זה דורש הכשרה אחרת וידע אחר.

בכל מקרה, אתה צודק שהיום, רוב הטיסה היא באמת לא מצריכה מהטייסים שום דבר פרט מלפקח
ולראות שכלום לא קורה.
ד"א הבנתי שגם נחיתות והמראות נעשות על טייס אוטומטי, או לפחות יכולות להתבצע עם טייס אוטומטי.

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 10:19

MaccabiTA כתב:אני מניח שהכוונה היא למטוס מסחרי ולא למטוס קרב
ההיסחפות היא בגלל שהטייס לא נמדד בזמן שהוא משייט ב30 אלף רגל אלא בהמראות והנחיתות שהן מעט יותר מסובכות מלנהוג באוטובוס, ובמצבים קצת פחות שגרתיים, שם תעדיף שמי שיהיה אחראי לגורלם של 200 או 300 איש יהיה בעל הכשרה מעט מורכבת יותר מזו של נהג אגד, עם כל הכבוד לנהגי אגד (או לפחות ה3 המנומנסים ביניהם)


זה פשוט לא נכון. אתה מוזמן לבדוק - הכשרה של נהג אוטובוס (כולל הזמן שלוקח להוציא רשיון נהיגה מראש) היא ארוכה הרבה יותר משל טייס מסחרי. זה הכל מיתוס אחד גדול. נהג אוטובוס אחראי על 50 איש וטייס של 200 איש. אני באמת לא רואה את ההבדל הגדול פה חוץ מזה שנהג אוטובוס צריך להתמודד עם המון תנועה בכבישים וטייס פשוט לוחץ על כפתור והולך לישון.

בסופו של דבר מדובר במפעילי מכונה וזה שמכונה אחת טסה באוויר לא הופך את זה למשהו שונה.

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 10:21

jol9 כתב:זה ממש לא נכון.
להטיס מטוס זה משהו אחר לגמרי מאשר לנהוג ברכב או באוטובוס, זה דורש הכשרה אחרת וידע אחר.

בכל מקרה, אתה צודק שהיום, רוב הטיסה היא באמת לא מצריכה מהטייסים שום דבר פרט מלפקח
ולראות שכלום לא קורה.
ד"א הבנתי שגם נחיתות והמראות נעשות על טייס אוטומטי, או לפחות יכולות להתבצע עם טייס אוטומטי.


אחר זה ברור, אבל לאו דווקא יותר קשה או מסובך. זה הרבה מיתוסים אבל בת'כלס מדובר בעבודה יותר קלה מנהיגה באוטובוס.

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 10:49

שמואל1 כתב:שידור ישיר בערוץ 2, דקות ספורות לנחיתה

רק עכשיו ראיתי, נראה קצת שקיווית להתרסקות בשביל הכותרות.

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 10:52

Holiday_Armadillo כתב:
MTA2311 כתב:יכול להיות שאת יותר מפונקת ממני?

אני שונאת טיסות ואני חושבת שצריך לעבור אותן הכי בנוח שיש, זה לא כאילו אפשר לרדת באמצע

לואו-קוסט ישראלי זה מזעזע

אני הכי נוראי בטיסות, לקחתי שני כדורי שינה מארה״ב לאוסטריה ונשארתי ער כל הטיסה

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 10:57

LIAV10 כתב:
Holiday_Armadillo כתב:
MTA2311 כתב:יכול להיות שאת יותר מפונקת ממני?

אני שונאת טיסות ואני חושבת שצריך לעבור אותן הכי בנוח שיש, זה לא כאילו אפשר לרדת באמצע

לואו-קוסט ישראלי זה מזעזע

אני הכי נוראי בטיסות, לקחתי שני כדורי שינה מארה״ב לאוסטריה ונשארתי ער כל הטיסה

יותר טוב מההוא לידנו שלקח כדור שינה, העיף את הידיים לכל מקום, הפליץ חיות מתות ואי אפשר היה אפילו להעיר אותו בשביל שיעלה את המגש של האוכל בסיום הטיסה

אשכרה הדיילת העירה אותו לנחיתה (אחרי 5 דקות של ניסיון), הוא הרים את המגש ונרדם בחזרה

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 11:48

LIAV10 כתב:
שמואל1 כתב:שידור ישיר בערוץ 2, דקות ספורות לנחיתה

רק עכשיו ראיתי, נראה קצת שקיווית להתרסקות בשביל הכותרות.

:-q :-q :-q

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 13:40

roy1000 כתב:
MaccabiTA כתב:אני מניח שהכוונה היא למטוס מסחרי ולא למטוס קרב
ההיסחפות היא בגלל שהטייס לא נמדד בזמן שהוא משייט ב30 אלף רגל אלא בהמראות והנחיתות שהן מעט יותר מסובכות מלנהוג באוטובוס, ובמצבים קצת פחות שגרתיים, שם תעדיף שמי שיהיה אחראי לגורלם של 200 או 300 איש יהיה בעל הכשרה מעט מורכבת יותר מזו של נהג אגד, עם כל הכבוד לנהגי אגד (או לפחות ה3 המנומנסים ביניהם)


זה פשוט לא נכון. אתה מוזמן לבדוק - הכשרה של נהג אוטובוס (כולל הזמן שלוקח להוציא רשיון נהיגה מראש) היא ארוכה הרבה יותר משל טייס מסחרי. זה הכל מיתוס אחד גדול. נהג אוטובוס אחראי על 50 איש וטייס של 200 איש. אני באמת לא רואה את ההבדל הגדול פה חוץ מזה שנהג אוטובוס צריך להתמודד עם המון תנועה בכבישים וטייס פשוט לוחץ על כפתור והולך לישון.

בסופו של דבר מדובר במפעילי מכונה וזה שמכונה אחת טסה באוויר לא הופך את זה למשהו שונה.

אם ההכשרה של טייס באמת יותר קצרה מהכשרה של נהג אוטובוס זה די מפתיע.
בכל מקרה, לטעמי המראה או נחיתה (ולא עם העזרות במכשירים) הן פעולות הרבה יותר קשות מכל פעולה שנהג אוטובוס עלול להתקל בה לטעמי, העבודה היומיומית של נהג אוטובוס קשה יותר אבל האתגרים שטייס עלול להתקל בהם במצב קיצון הרבה יותר מסובכים אני חושב

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 13:46

MaccabiTA כתב:אם ההכשרה של טייס באמת יותר קצרה מהכשרה של נהג אוטובוס זה די מפתיע.
בכל מקרה, לטעמי המראה או נחיתה (ולא עם העזרות במכשירים) הן פעולות הרבה יותר קשות מכל פעולה שנהג אוטובוס עלול להתקל בה לטעמי, העבודה היומיומית של נהג אוטובוס קשה יותר אבל האתגרים שטייס עלול להתקל בהם במצב קיצון הרבה יותר מסובכים אני חושב


לך תעשה קורס טייס אזרחי... זה לא יותר מסובך מנהיגה ברכב, פשוט יש לזה דימוי כזה כי לא הרבה עושים רשיון טיס לעומת רשיון נהיגה. למה אתה חושב שהמראה ונחיתה זה יותר מסובך מחניה במקביל? גם ברכב אפשר להתקל במצבי קיצון לא פחות מבטיסה...

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 17:25

רוי, אני לא יודע מה הקושי של הטסת מטוס, אבל העניין הוא שההכשרה של חיל האוויר הישראלית קשה מאוד, לכן הטייסים שיוצאים משם הם באמת סוג של עילוי.
מכיר מישהו שנפל אחרי שנה וחודשיים בגלל...רמת טיסה, הוא טס פחות ממצויין.

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 20:12

roy1000 כתב:
MaccabiTA כתב:אם ההכשרה של טייס באמת יותר קצרה מהכשרה של נהג אוטובוס זה די מפתיע.
בכל מקרה, לטעמי המראה או נחיתה (ולא עם העזרות במכשירים) הן פעולות הרבה יותר קשות מכל פעולה שנהג אוטובוס עלול להתקל בה לטעמי, העבודה היומיומית של נהג אוטובוס קשה יותר אבל האתגרים שטייס עלול להתקל בהם במצב קיצון הרבה יותר מסובכים אני חושב


לך תעשה קורס טייס אזרחי... זה לא יותר מסובך מנהיגה ברכב, פשוט יש לזה דימוי כזה כי לא הרבה עושים רשיון טיס לעומת רשיון נהיגה. למה אתה חושב שהמראה ונחיתה זה יותר מסובך מחניה במקביל? גם ברכב אפשר להתקל במצבי קיצון לא פחות מבטיסה...


קורס טייס אזרחי הוא באמת לא ארוך (אפשר לעשות רשיון בחודשיים-שלושה אם עובדים באופן אינטנסיבי)
ומאוד יקר.

אבל זה לא חשוב. בוגר קורס טייס אזרחי לא באמת יכול להטיס משהו מעבר לצסנה פיצפון או משהו בסגנון.
בטח ובטח לא מטוסי סילון ונוסעים.
בשביל זה צריך לעשות עוד ועוד קורסים ולצבור מאות אם לא אלפי שעות טיסה.
זה אחרת לגמרי ממה שנדרש מנהג אוטובוס.

כולנו נוהגים ברכב ומכירים את מה שכרוך בזה.
לוח המכוונים הממוצע של רכב כולל 2-3 מדדים, כשגם מתוכם לרוב הנהג הממוצע מסתכל אולי רק על מד
המהירות.
במטוס יש עשרות מכוונים ומדדים שצריך לשים אליהם לב ולדעת מה לעשות ואיך להגיב במקרים של תקלות.
זה שונה לגמרי מנהיגה ברכב (גדול או קטן).

נהג האוטובוס מן הסתם עובד קשה יותר ביומיום (בדיוק כמו שפועל במפעל עובד יותר קשה ממתכנת
או איש סגל באוניברסיטה), זה עדיין
לא אומר שההכשרה שלו והכישורים שלו גבוהים יותר. בדיוק להיפך.

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 20:49

jol9 כתב:קורס טייס אזרחי הוא באמת לא ארוך (אפשר לעשות רשיון בחודשיים-שלושה אם עובדים באופן אינטנסיבי)
ומאוד יקר.

אבל זה לא חשוב. בוגר קורס טייס אזרחי לא באמת יכול להטיס משהו מעבר לצסנה פיצפון או משהו בסגנון.
בטח ובטח לא מטוסי סילון ונוסעים.
בשביל זה צריך לעשות עוד ועוד קורסים ולצבור מאות אם לא אלפי שעות טיסה.
זה אחרת לגמרי ממה שנדרש מנהג אוטובוס.

כולנו נוהגים ברכב ומכירים את מה שכרוך בזה.
לוח המכוונים הממוצע של רכב כולל 2-3 מדדים, כשגם מתוכם לרוב הנהג הממוצע מסתכל אולי רק על מד
המהירות.
במטוס יש עשרות מכוונים ומדדים שצריך לשים אליהם לב ולדעת מה לעשות ואיך להגיב במקרים של תקלות.
זה שונה לגמרי מנהיגה ברכב (גדול או קטן).

נהג האוטובוס מן הסתם עובד קשה יותר ביומיום (בדיוק כמו שפועל במפעל עובד יותר קשה ממתכנת
או איש סגל באוניברסיטה), זה עדיין
לא אומר שההכשרה שלו והכישורים שלו גבוהים יותר. בדיוק להיפך.


נהיגה ברכב דורשת המון תשומת לב למליון דברים שקורים בכביש. זה נראה לך טריוויאלי כי כולם עושים את זה, אבל זה הרבה יותר מסובך מלטוס במטוס שבו אתה למעשה לבד באוויר.

הטסת מטוס לא דורשת כישורים גבוהים יותר מנהיגה באוטובוס. כל מי שיכול להסיע אוטובוס יכול גם להטיס מטוס.

Re: בארץ 3

19 אוגוסט 2016, 20:53

LIAV10 כתב:רוי, אני לא יודע מה הקושי של הטסת מטוס, אבל העניין הוא שההכשרה של חיל האוויר הישראלית קשה מאוד, לכן הטייסים שיוצאים משם הם באמת סוג של עילוי.
מכיר מישהו שנפל אחרי שנה וחודשיים בגלל...רמת טיסה, הוא טס פחות ממצויין.


ההכשרה של חיל האוויר היא קשה, אבל לא ממש הכרחית לצורך ביצוע התפקיד. לחיל האוויר יש את הפריבילגיה לבחור אנשים ברמה מאוד גבוהה, אבל גם אנשים שהם פחות "עילוי" יכולים להטיס מטוסים בצורה לא פחות טובה, בטח שעם הטכנולוגיה של היום.

כל הסיפור של טיסה יש סביבו הילה מאוד גדולה, אבל כמה שלא תהפוך את זה עדיין מדובר בהפעלה של מכונה.
נושא נעול