המשחק הקרוב: הפועל גליל עליון נגד מכבי Playtika ת"א, 30 במרץ, שבת, 21:10


הכדורסל הישראלי לאן

המנהלים: jol9, Holiday_Armadillo, rc4991

הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי החציל האצטקי » 07 ספטמבר 2017, 15:30

נמשיך את הדיון המתגלגל על עתיד הכדורסל הישראלי כאן. צביקה שרף ושי האוזמן דיברו אתמול על כל מגמת ההצערה שהנבחרת חייבת לעבור והמבט לקמפיין ב2021.
תתכוננו, זו תהיה סקירה לא קצרה, אבל אני מקווה שנוכל לפתח כאן דיון מעניין, כי ברור שצריך להיות כזה אחרי הכישלון הכואב הזה בענף שיקר כל כך לכולנו.

נתחיל מזה: העובדה שנצטרך להתעורר מהכאפה במהירות ולהעמיד סגל וצוות אימון חדשים כבר בעוד חודשיים היא מצויינת.
אין זמן להתפלש בחרא ולא צריך לחכות שנה שלמה עם התחושות המרות וזה כנראה הדבר הכי טוב שיכל לקרות לנבחרת הזאת.

מה שפחות טוב, הוא שלא באמת נוכל לזמן כמה מהחוליות המשמעותיות בסגל העתיד הזה.
כספי יהיה באותה תקופה בקליפורניה. טי ג'יי ליף יהיה באינדיאנה. איגור קולשוב יהיה בפלורידה. שלושתם חשובים, ובוודאות לא יהיו חלק מהמוקדמות, לפחות עד הקיץ.
גם יובל זוסמן, איתי שגב וכארם משעור יהיו במכבי, שלא בטוח שתשחרר אותם (נקווה שכן).

אני חושב שעניין הותק והניסיון מקבל קרדיט מופרז לחלוטין בשלולית.
במקום להסתכל על נתונים פיזיים, פוטנציאל וכשרון, מי שזכו לשחק ביורובאסקט הזה הם החבר'ה "הותיקים", "המנוסים", ואלו שכבר עשו דבר או שניים בכדורסל הישראלי (בואו נהיה הוגנים- מה זה שווה?).
די ברור שזה פשוט לא רלוונטי בשיט לקרבות שיש לנו באירופה.

קמפיין המוקדמות לאליפות העולם הוא בסה"כ פלטפורמה נוחה להריץ בה טסטים. יוון (מינוס שחקני יורוליג?), בריטניה ואסטוניה זו הגרלה קלה מאוד לבית המוקדם.
כזאת שמאפשרת לך לזמן כל סגל שתרצה, בלי לחשוש.

נתחיל ממי לא הייתי מזמן.
מהסגל הנוכחי, כל הדור הותיק: ליאור אליהו, יותם הלפרין, גיא פניני, אלישי כדיר- תודה ושלום. נוסיף את כספי שייעדר וזה 5/12 שבחוץ.
נשארנו עם שבעה: גל מקל, יוגב אוחיון, בר טימור, שון דוסון, עוז בלייזר, עידן זלמנסון וריצ'רד האוול.

לדעתי, זו ההזדמנות לחתוך בבשר החי- ואם מישהו רוצה להראות לשחקן הישראלי, שהתרגל לפינוק, שאין הנחות- זו ההזדמנות לעשות את זה.
פה בדיוק נכנס חשבון הנפש והשאלה: מי מהשחקנים האלה יהיה רלוונטי בקמפיין הבא? ואני מדבר על 2021. לא אליפות העולם שלא נשתתף בה ב-2019.

כששואלים את השאלה הזאת צריך לקחת בחשבון כמה דברים. 1. הכושר הנוכחי של השחקן. 2. הפוטנציאל שלו להשתפר. 3. מי האלטרנטיבות?

נתחיל מעמדת הרכז.
שלושה רכזים יש בנבחרת ישראל: גל, יוגב ובר. כולם בכושר משחק סביר, אבל ברור לגמרי מה הם מביאים לשולחן.
הפוטנציאל של כולם כבר די פגע בתקרה ואני לא צופה שום שינויים (לטובה) שיהפכו אותם למועילים יותר לנבחרת.
מקל הוא רכז-סקורר נטול קליעה לחלוטין (הקמפיין הנוכחי הראה את זה באופן חד משמעי), יוגב הוא ספציאליסט הגנתי ותו לאו, וטימור הוא פשוט שחקן אפור ולא מספיק אסרטיבי.

מי עומדים מנגד?
כמה שמות: בראש ובראשונה תמיר בלאט, שנראה בקמפיין העתודה כמו התקווה הלבנה של נבחרת ישראל.
"הבן של" מביא לשולחן שתי תכונות מרכזיות שהנבחרת שיוועה להן והן יכולת הקליעה ויכולת יצירת המצבים.

בלאט היה השחקן המשמעותי ביותר של נבחרת העתודה בקיץ, כשהיה אחראי על 51% מכלל הנקודות של הנבחרת, בין אם קלע אותן בעצמו או מסר אסיסט לחבריו לקבוצה.
נתוני הקליעה שלו היו פנטסטיים- 2.7 שלשות לערב ב43%, מעל 60% בTS%. גם בהפועל ת"א היו לו 1.9 שלשות למשחק ב42% כך שבהחלט אפשר לספור את הקליעה שלו מבחוץ כנשק אמיתי.
גם היכולת שלו לייצר אסיסטים בקצב גבוה לא ניתנת לביטול, כש-5.4 אסיסטים למשחק בהפועל שמו אותו כמלך האסיסטים הישראלי בליגה, קצת לפני גל מקל. לא פחות מ-10 היו לו בעתודה.

כשלוקחים בחשבון את הבטחון שהוא מביא לפרקט כבר בגיל 20, ואת הפוטנציאל שלו להמשיך להשתפר מבחינה פיזית (מה שיסייע לו להרים את האחוזים ל-2 נקודות), אין שאלה שבלאט חייב להיות חלק מהקמפיין הבא, וחלק משמעותי מאוד בתוכו- בהתחשב בכך שהוא הולך להיות שחקן נבחרת לעוד הרבה מאוד שנים.

השם השני שנכנס לדיונים הוא זה של יפתח זיו. "הילד" כבר בן 22, גיל שבו הפוטנציאל כבר צריך להתממש, אבל ניתן לו להנות מההנחה שקיבלו לפניו גם שחקני הנבחרת הנוכחית, שמרביתם פרצו בגיל דומה.
מה שזיו מביא לשולחן ברמה גבוהה יותר מכל רכז ישראלי אחר הוא הפרופיל הפיזי-אתלטי שלו. מבחינת אסקפלוסיביות, הילד חיה. אממה, צריך לזכור שגם גל מקל ויוגב אוחיון חיים על טיקט דומה, וכדי להכנס לנבחרת זיו יצטרך להביא אקסטרות שכרגע לא ברור מה הן.
הבחירות שלו בשנה האחרונה הן בסה"כ חיוביות. ההחלטה לשחק דקות משמעותיות אצל מאיר טפירו וללמוד ממנו כיצד להריץ קבוצה בהחלט קידמה אותו, והבחירה להמשיך ולהוביל בנהריה גם היא בחירה טובה.
המספרים שזיו ניפק באשדוד הם לא משהו לכתוב עליו הביתה: 7.9 נקודות ב44% ל-2, 27% ל-3 ו-53% עלובים מהקו הופכים אותו לפחות על הנייר לקלע בעייתי בדיוק כמו מקל ואוחיון.
מצד שני, זיו העמיד ממוצעים נאים בקמפיין האולימפי, עם 53% מהשדה, 55% לשלוש ו79% מהקו, לצד 10 נקודות, 3.8 ריבאונדים, 4.8 אסיסטים ו-3 (!) חטיפות למשחק ב23 דקות בלבד.
אם המספרים האלו יהיו חלק ממגמה, ואת זה כבר נוכל לזהות בתחילת העונה, לזיו בהחלט יש מקום בסגל הנבחרת הבוגרת. אם היד תמשיך לאכזב, הבחור יאלץ להמשיך לעבוד ולחכות להזדמנות בפעם אחרת.

אז מתוך חמשת הרכזים האלו, סביר להניח שנראה שלושה. בעולם אידיאלי, הייתי לבלאט את המפתחות כבר בנובמבר, אבל לא בטוח שנראה את זה קורה, בוודאי לאור המעמד החזק של מקל ואוחיון בנבחרת.
יכול להיות שפציעות וכושר משחק בתחילת העונה ייכנסו לתמונה ויכריעו את הגורל על העמדה הזו, אבל בהחלט חייב לבוא כאן שינוי מיידי.
עמדת הרכז חשובה מדי בשביל להפקיר אותה בידיים של שחקנים שלא מסוגלים לקלוע לסל ואם רוצים להתחיל בשינוי זה צריך לבוא משם.

ההערכה שלי: מקל ובלאט בפנים, כאשר הזימון השלישי יוכרע לפי היכולות שיפגינו טימור/אוחיון בהתכתשות הפנימית שלהם בירושלים, ולפי היכולת שזיו יפגין בפתיחת העונה בנהריה.

נמשיך קדימה לעמדות 2-3. כאן יש לנו דיון קצת אחר. בעולם שבו כלל הסגל עומד לרשות המאמן, השמות של עומרי כספי, איגור קולשוב, יובל זוסמן וכארם משעור הם הראשונים לקפוץ.
אבל, כאמור, החבר'ה הללו לא צפויים להתייצב לנבחרת בשל אילוצי NBA/NCAA/יורוליג. אם במקרה של זוסמן ומשעור עוד אפשר לקוות שיגיעו, החבר'ה מאמריקה, שצריכים להיות שניהם בפנים, לא יגיעו, וחבל.
בכל זאת, ננתח מה כן יש בפול. שון דוסון ועוז בלייזר הם השניים שהיו חלק מהסגל הנוכחי, וקשה להגיד שמישהו מהם הצדיק את מקומו בנבחרת.

יותר מזה, אפשר לומר שדוסון היה השחקן הגרוע ביותר בקמפיין הזה, עם תרומה שלילית ואפס פוטנציאל לעתיד. מי שהיה אמור להיות ההבטחה הגדולה של הקמפיין התגלה כשחקן חלש להחריד ואני חושב שזו עילה ברורה להדחה.
היכולת המחפירה של דוסון צריכה להשאיר אותו בבית ולו בשביל לסמן משהו כלפי הכדורסלן הישראלי והמחוייבות שלו לעבודה.
במקרה של בלייזר, לא באמת ניתנה לבחור הזדמנות אמיתית להוכיח את עצמו, אבל העובדה שבליגת ווינר סל הבחור משחק באופן קבוע בעמדה 4 ולא נדרש להתאים את המשחק שלו בשני צדי המגרש לפרימטר, גם היא סיבה לחשש.

על מי כן אפשר לדבר?
בנבחרת האולימפית ובנבחרת העתודה בחרו לשחק בליין-אפ של שני רכזים, כשחואקין שוכמן ורועי הובר משחקים בעמדה 2. שניהם, לטעמי, לא מספיק טובים כדי לשחק בבוגרת.
הניפוי האחרון של הנבחרת הבוגרת, עמית שמחון, הוא בסה"כ סקורר די אפקטיבי ברמה המקומית, אבל בתחושה שלי, בגיל 28, מדובר במקרה של too little, too late.
אם אנחנו מכוונים למגמה של הצערה של הנבחרת, היחידים שיכולים להכנס לשיח, לטעמי, הם רפי מנקו ויניב סולומון.

מנקו כבר בן 23, מגיע מסיבוב יחסית מוצלח בהפועל אילת, וחוזר עכשיו לידיים של דני פרנקו בתור התקווה של הפועל ת"א.
למנקו יש סייז לא רע לעמדה 3, ובאילת הוא גם הראה את היכולת לקלוע בצורה יציבה יחסית (9.4 נקודות עם 54% ל-2 ו39% לשלוש, 70% מהקו). הוא גם בסה"כ שחקן אקטיבי שנותן תרומת אול-אראונד לא רעה.
מאידך, מדובר באתלט "בינוני" בלשון המעטה, שלוקה בטיפול בכדור ונוטה, בדומה לבלייזר, לעמדה 4. רק פתיחת עונה משכנעת שלו בהפועל ת"א אמורה להכניס אותו פנימה.

דווקא סולומון, מבחינתי, הוא אולי הזימון הכי טוב שיכולים להביא לנבחרת הזאת, כמובן בהנחה שמראה שהפוטנציאל שהפגין בלאומית מיתרגם היטב גם לליגת העל (כן, זה "אם" גדול).
בשונה מהרבה ישראלים אחרים שאוהבים להתחבא מאחורי הזרקור, הבחור הזה זוהר באור חזק מאוד. נכון שזה קורה בפלטפורמה חלשה יחסית, אבל אם הוא יצליח לפרוץ בראשון, הכדורסל הישראלי ירוויח בגדול.

מדובר בסקורר עצבני שזרק יותר מכל אחד אחר בקבוצה שלו בליגה הלאומית בשנה שעברה (ר"ג/גבעתיים), ורשם 18.8 נקודות (47% שדה, 31% ל-3, 70% מהקו) ו-6.7 ריבאונדים למשחק.
מה שאני כן רואה אצל סולומון ומבדיל אותו מהאחרים זה היכולת האתלטית שלו והטיפול שלו בכדור. בגובה 2.01 מ' ולמרות פציעות טורדניות בברכיים, הבחור הפגין שליטה מצויינת בגוף ובכדור, והראה יכולת אמיתית לייצר מצבי קליעה. זה משהו שיכול לאפשר לו לשחק בעמדה מספר 2, שמשוועת לסקורר, או לפחות לשחקן עם ביטחון שיחזיק בכדור וינסה לייצר (מה שדוסון נכשל בו קשות).

נוסיף לפול גם את נתנאל ארצי שהיה פנטסטי בקמפיין של העתודה (12.9 נקודות, 43% לשלוש ו-6.3 ריבאונדים למשחק) ומציג פרופיל פיזי-אתלטי מעניין, אבל תיפקד עד עכשיו רק כ-4.
ארצי לא שיחק כמעט בכלל בבוגרים בחיפה וגם השנה לא צפוי ללקק דבש עם בלייזר, גרייבס, וורקמן וברנדון באומן לפניו ברוטציה.
מאידך, זה לא הפריע לו להגיע לטורניר העתודה בכושר אדיר, ולכן השם שלו ראוי לפחות להיות מוזכר, בוודאי בהתחשב בדלילות בעמדה והפוטנציאל שלו להתפתח לשחקן תורם בעתיד.

אז מי יש לנו על עמדות 2-3? כספי, בלייזר, דוסון, זוסמן, משעור, קולשוב, מנקו, סולומון וארצי.
בעולם אידיאלי, מי שמקבל את המפתחות הוא זוסמן הצעיר, אבל כאן סימן השאלה סביב ייתכנות הזימון שלו שפוגע בתוכניות ולא ברור אם ישתתף.
אם אני חלק מקברניטי האיגוד, אני עושה הכל כדי לוודא שזוסמן מתייצב, כי הוא באמת הסנטרפיס של עתיד הנבחרת בעמדות האלה.

יתר החברים אמורים להתחרות בסופו של דבר ב2021 על שאריות הדקות של כספי, זוסמן וקולשוב, כך שכמעט כל זימון יתקבל בברכה. בהתחשב בדלילות של הנבחרת בעמדה 4 (מיד נגיע לשם), אני בהחלט מוצא מקום גם לבלייזר, ארצי וסולומון.
היכולת של מנקו בפתיחת העונה יכולה להשפיע, כמו גם התפוצצות מפתיעה של דוסון בתקווה לזכות מחדש בגופייה שייתכן ואיבד הקיץ.
בכל מקרה, כאן מה שהנבחרת צריכה להשיג הוא הבנה של מי יכולים להוות רול פליירס איכותיים, ולאו דווקא שחקנים מובילים. לכל אחד מהנ"ל יש סיכוי לעשות את זה.

נמשיך לעמדה 4.
מה שבלט בעמדה 4 של הנבחרת הקיץ היא הרכות המזעזעת בהגנה ובריבאונד, כשבעצם כל יריבה באה ושחטה אותנו עם סטרץ' פורס מודרניים שמשחקים פנים-חוץ בצורה אפקטיבית.
כמובן שאי אפשר לצפות לכלום מליאור אליהו העייף והשבע, אבל ב2021 לא יהיה קל יותר. מלי, תייס, שנגליה וקוזמינסקאס הם לא באמת הגבוהים הכי מפחידים ביבשת (סלח לי ארז), וזה יכל להיות גרוע אפילו יותר.
מכאן, חייבים לעשות הכל כדי לוודא שביורובאסקט הבא יעמוד לרשות הנבחרת טי ג'יי ליף.

ליף מביא למגרש את התכונות של סטרץ' פור מודרני וישראל משוועת לכשרון בסדר הגודל הזה בקו הקדמי. יש לו את הסייז (2.08 מ' עם ידיים ארוכות), יש לו משחק פנים-חוץ איכותי, הוא לא פרייאר בריבאונד, מסוגל לתת אימפקט כחוסם בהגנה וגם מביא IQ כדורסל גבוה מאוד. כל אלה כבר פה, והוא עדיין לא שיחק משחק אחד כפייסר.
לאורי מרקנן, לצורך ההשוואה, הציג מספרים די שקולים באוניברסיטת אריזונה, והוא בלי ספק אחד הגבוהים האיכותיים בטורניר הזה (22 נקודות ו6.2 ריבאונדים למשחק עד עכשיו).

נשים בצד את ליף, שהוא סיפור בפני עצמו, כשקודם כל נדרש לשכנע אותו להצטרף לנבחרת ולאחר מכן גם לראות איך מוודאים שנרשם כישראלי מן המניין (בהיותו יליד הארץ), כי הרי הוא לא רלוונטי בלאו הכי לנובמבר הקרוב.

בעמדה 4 אנחנו רזים מאוד וכאן כבר מתחילה להיווצר בעיה אמיתית. גם אם נלך לכיוון הנבחרת האולימפית אין יותר מדי בשורות מעודדות.
נכון, תומר גינת נתן טורניר טוב מאוד (14.3 נקודות עם 31% לשלוש, לצד 8.6 ריבאונדים ו-2 אסיסטים), וגם עונה סבירה בהפועל ת"א (9.3 נקודות, 5.7 ריבאונדים).
אבל הבחור נמוך (2.02 מ' ביום טוב), לא אתלטי בשום צורה ומציג פריים שברירי ורזה שמספיק לו אולי כדי לייצר דומיננטיות בליגת הגמדים, אבל לא יהיה רלוונטי מול אף ביג מן אמיתי.
לתחושתי הוא לא מספיק טוב וגם לא יהיה מספיק טוב כדי להתברג כשחקן מועיל לנבחרת. התקווה העיקרית שלו היא עבודה אינטסיבית על פיתוח הקליעה משלוש.

בנבחרות הצעירות יותר גם קשה לראות אופטימיות, כשתומר לוינסון בן ה-17 עוד רחוק מלהיות שחקן שראוי להכנס לשיח הנבחרת הבוגרת, אבל כבר עכשיו אפשר להגיד שהתקווה העיקרית שלו, בדומה לגינת ועל אף שגבוה ממנו במספר סנטימטרים, היא פיתוח משחק החוץ.

אז גם כאן, בעצם, אין ברירה אלא ללכת נמוך, ולחזור לשמות של בלייזר, מנקו, משעור וארצי, שכמובן מעחזקים את הסיכויים שלהם להכנס לסגל הסופי.
בתחושה שלי אף אחד מהם לא באמת יכול לשחק בעמדה 4 בצורה משכנעת, אבל בעוד שמהשלושה הראשונים אנחנו עוד יודעים פחות או יותר מה נקבל, דווקא לארצי, שהרשים מהעמדה הזאת גם מבחינה פיזית ואתלטית, יש סיכויים להתברג כשחקן מועיל.

כמובן שיש את האפשרות לשחק אולד-סקול לגמרי, עם שני ביג מנים בצבע, וכאן אנחנו כבר נכנסים לבורסת השמות בעמדה מספר 5.
שניים שיחקו בנבחרת, ובעוד שאחד היה הMVP של הקמפיין, השני בעיקר נתן סיבות למה לא לזמן אותו לסבב הבא.

ריצ'רד האוול is a keeper. הסנטר המתאזרח עשה עבודה פנטסטית בדקות שכן הצליח להשאר על המגרש, ועם 17.8 נקודות, 5.8 ריבאונדים ו3.3 חטיפות למשחק אין שאלה שהוא ימשיך להיות העוגן של נבחרת ישראל בעמדה מספר 5 גם בעתיד.
"זלמן", להבדיל, הפגין רכות בלתי נסבלת, מתהדר בנתון ה+/- הנמוך בנבחרת (-13.3), ועם 25% מהשדה ומדד שלילי אין שום סיבה שנמשיך לראות אותו בקמפיינים הבאים.

כשמדברים על מי יכול לעזור להאוול בזמן שהוא יורד לספסל חייבים לקחת בחשבון את מה שחסר לנבחרת, וזה בעיקר אתלטיות, אורך ונוכחות פיזית הגנתית.
לאיתי שגב בהחלט היה מקום בקמפיין הנוכחי ובהחלט יש לו מקום גם בעתיד. נכון ששגב נמוך (2.04 מ'), אבל מבחינת כוח ואתלטיות הוא בהחלט הישראלי הטוב ביותר והיכולת שלו לשחק את הפיק אנד רול בהצלחה יחסית בלטה גם במכבי החלשה של השנתיים האחרונות.

בהתחשב בכך שהשמות הבאים בתור הם אלו של אלכס צ'וברביץ' (בן 31, 2.12 מ'), ובן אלטיט (בן 24, 2.08 מ') כ"גבוהים" הלגיטימיים היחידים בליגה שלנו (ויסלחו לי עמית ביר כץ ויתר שואבי המים), אפשר בהחלט לדבר גם על דניאל קופרברג בתור אופציה כבר לקמפיין הקרוב.
צ'וברביץ' ואלטיט אמנם אתלטים וגבוהים יותר מקופרברג, אבל הסנטר הצעיר הראה בקמפיין העתודה (10.7 נקודות, 6.9 ריבאונדים) שהוא שווה צ'אנס באולימפית, ושם (10.3 נקודות, 4.9 ריבאונדים בפחות מ-16 דקות למשחק) הראה שהוא אפקטיבי לא פחות מאלטיט המנוסה יותר (10.6 נקודות, 4.3 ריבאונדים ב-19.5 דקות למשחק).

אפשר להמשיך ולדחוף את זלמנסון, אבל הבחור לא צריך לקבל קרדיט כל עוד הוא לא מרים את הרמה שלו ב10 רמות בהגנה ובריבאונד וממשיך לעבוד קשה על הפרופיל הפיזי הבעייתי שלו.

העמדה הזו מבחינתי די סגורה, כשהאוול וקופרברג יכולים להתייצב כבר בנובמבר, בתקווה ששגב יצטרף אליהם (ובמידה ולא, אחד משני הנגרים עדיפים על זלמנסון במילוי מקומו).

שמות שלא הזכרתי כלל ויכולים להיות רלוונטיים במקרה של פציעה של האוול (לא עלינו) הם אלו של סילבן לנדסברג, ג'ו אלכסנדר, ג'ון דיברתולומאו ואפילו ג'ייק כהן, אלכס טיוס וטי ג'יי קליין.
בהנחה והאוול, שיש לו חוזה ארוך (מאוד ארוך) טווח עם הנבחרת הוא באנקר, הם גם בכלל לא צריכים לעלות לדיון.

אז אם נסכם את כל מה שנכתב כאן, נראה שהנבחרת הולכת לצאת לקמפיין מוקדמות אליפות העולם עם הרבה סימני שאלה, כשרק לאנשי האיגוד היכולת להפוך אותם לסימני קריאה.
החבר'ה הותיקים יכולים לסייע ולהודיע על פרישה מוקדמת, אבל גם אם לא, מן הראוי שתימצא הדרך לסיים עמם את הסיפור בצורה מכובדת ולהמשיך הלאה אל עבר העתיד.
העתיד שלנו טמון במידה רבה בשחקנים שלא יפקדו (או לא בטוח שיפקדו) את הנבחרת בטווח הקרוב וחבל מאוד שכך, אבל מי שכן ברור שיהיה חלק מהעתיד צריך להגיע.

אני מדבר בעיקר על הבאנקר המרכזי: בלאט, אבל גם על המאמץ שחייב להיעשות (ולא נעשה הקיץ) בגזרת שחקני מכבי שיצטרכו להתייצב לשורות הנבחרת כבר בנובמבר.
אני מדבר על כך שאין מנוס מלהכשיר שחקנים כמו ארצי או בלייזר להפוך לשחקני 4 לגיטימיים בנבחרת ולתת להם להאבק במאסה ובסייז שיעמידו מולן הנבחרות שממול, כי פשוט אין ברירה.
אני מדבר על לנסות ולמצוא את השחקן עם היכולת האישית הגבוהה שיכול לפרק הגנות באחד-על-אחד, אפילו אם הוא בא מהליגה הלאומית, כי פשוט אין לנו כאלה.

אין ספק שאנחנו הולכים לעתיד מעורפל, אבל עם עבודה אינטנסיבית של כל הגורמים, אנחנו יכולים להגיע ב-2021 עם נבחרת מעוצבת ומלוטשת הרבה יותר מאסופת הטלאים הזקנה שראינו השבוע.
המון הצלחה לכולם.
נערך לאחרונה על ידי החציל האצטקי בתאריך 07 ספטמבר 2017, 16:13, נערך פעם אחת בסך הכל.
סמל אישי של המשתמש
החציל האצטקי
חבר כבוד
 
הודעות: 14941
הצטרף: 07 אפריל 2011, 13:59



Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי שועל » 07 ספטמבר 2017, 15:48

כתבת יפה. אני לא רואה (מלבד זוסמן כנראה) מישהו שאפשר להצביע עליו כבחירה טובה לנבחרת בקרב הדור הצעיר. יש כמה שחקנים שעדיין יכולים לפתח את עצמם, את חלקם הזכרת (כמו בלאט, שסובל מבעיות אתלטיות קשות ומחוסר יכולת לייצר לעצמו משהו מלבד קליעה, ויפתח זיו) ואת חלקם לא (כמו אור לאומי, שיש לו נתונים טובים מאוד, או נאור שרון), אף אחד מהם, למרות הגיל המתקדם יחסית של חלקם, לא ראוי לטעמי במצב הנוכחי יותר מהדור המבוגר, בוודאי לא בפער גדול. יהיה קשה לקבל החלטות.

לגבי ארצי, דווקא הוא נראה יחסית בשל לעמדה שלו, הוא מביא איתו אתלטיות וקליעה וגם יכולת להוריד כדור לרצפה, אבל שכל כנראה שאין וגם לא יהיה.

בקרב הגבוהים הבעיה כרגיל יותר גדולה. אני חושב שמשגב לא יצא כלום, אולי מאלטיט, שיש לו את הסייז והאתלטיות והוא פחות לוקה ביסודות משגב, ואולי קופרברג, אבל התקרה של שניהם די נמוכה.
ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את מחלקות ההנהלה והסקאוטינג
סמל אישי של המשתמש
שועל
 
הודעות: 15389
הצטרף: 13 אפריל 2016, 11:43
מיקום: ממלא_את_הכורסה

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי החציל האצטקי » 07 ספטמבר 2017, 16:08

בלאט, נכון לעכשיו, נראה כמו קלעי השלשות הכי טוב בישראל. בוודאי מעמדת הרכז. אפיק ניסים אמנם קולע באחוזים מעט טובים יותר, אבל לבלאט יש גם טווח קטלני שעוזר לו להתגבר על בעיית הגובה שלו.
מבחינתי הוא נו-בריינר שחייב להתייצב, לשחק הרבה, ולהמשיך להשתפר.

אור לאומי הוא שחקן ליגה סביר, כאילו-סקורר, שתרם השנה 7 משחקים בדאבל פיגרס. מבחינתי הוא לא שם עדיין. גם לא שרון, שחקן לא אתלטי שלא קולע לא צריך לשחק בנבחרת.

מה העמדה של ארצי?

לגבי הגבוהים- מה שאתה יודע שתקבל משגב זה האסל. וזה משהו שתמיד עוזר במשחקי נבחרת. אלטיט רך והIQ כדורסל שלו נמוך להחריד. הייתי אומר שלוקה ביסודות לא פחות משגב.
לקופרברג יש את הפוטנציאל להתפתח למשהו יותר מעניין. זה מאוד מוקדם, אבל בנבחרת יוכלו לתת לו פוש. זה לא שזלמנסון טוב יותר.

עריכה: משום מה השמטתי את השם של ג'ון דיברתולומאו כמתאזרח פוטנציאלי, אבל דווקא מכולם, הוא אחד היותר-ריאליים.
סמל אישי של המשתמש
החציל האצטקי
חבר כבוד
 
הודעות: 14941
הצטרף: 07 אפריל 2011, 13:59

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי שועל » 07 ספטמבר 2017, 16:28

החציל האצטקי כתב:בלאט, נכון לעכשיו, נראה כמו קלעי השלשות הכי טוב בישראל. בוודאי מעמדת הרכז. אפיק ניסים אמנם קולע באחוזים מעט טובים יותר, אבל לבלאט יש גם טווח קטלני שעוזר לו להתגבר על בעיית הגובה שלו.
מבחינתי הוא נו-בריינר שחייב להתייצב, לשחק הרבה, ולהמשיך להשתפר.

אור לאומי הוא שחקן ליגה סביר, כאילו-סקורר, שתרם השנה 7 משחקים בדאבל פיגרס. מבחינתי הוא לא שם עדיין. גם לא שרון, שחקן לא אתלטי שלא קולע לא צריך לשחק בנבחרת.

מה העמדה של ארצי?

לגבי הגבוהים- מה שאתה יודע שתקבל משגב זה האסל. וזה משהו שתמיד עוזר במשחקי נבחרת. אלטיט רך והIQ כדורסל שלו נמוך להחריד. הייתי אומר שלוקה ביסודות לא פחות משגב.
לקופרברג יש את הפוטנציאל להתפתח למשהו יותר מעניין. זה מאוד מוקדם, אבל בנבחרת יוכלו לתת לו פוש. זה לא שזלמנסון טוב יותר.

עריכה: משום מה השמטתי את השם של ג'ון דיברתולומאו כמתאזרח פוטנציאלי, אבל דווקא מכולם, הוא אחד היותר-ריאליים.

בלאט קלעי טוב מאוד, אבל להגנות יהיה קל יחסית להגביל אותו ולהיצמד אליו בגלל חוסר היכולת שלו (שלטעמי נובעות מבעיות פיזיות ואתלטיות) ליצור נקודות בצורה אחרת. אי אפשר להתעלם גם מהאחוזים הנוראיים שלו מ2.

אם אני לא טועה, זו הייתה השנה הראשונה של לאומי בליגה. אני חושב שיש שם יסודות לא רעים, הוא בנוי מצוין, אתלטי יחסית ויש לו קליעה טובה מאוד ויכולת ליצור לעצמו מצבים. לטעמי התקרה שלו גבוהה בהרבה משל בלאט, וגם גבוהה משל יפתח זיו.

העמדה של ארצי היא 3, הוא אתלט מצוין, אבל שכל אי אפשר ללמד.

דעתי על שגב לא תשתנה. הוא שחקן כדורסל נוראי בעיניי, ואם נוסיף לזה את היכולת הלא קיימת לשמור בעמדה 5, ואת יכולת הריבאונד הבינונית מינוס, קיבלנו שחקן כדורסל ממש גרוע. לאלטיט יש לפחות גודל ראוי יותר, הוא לא לוקה ביסודות ברמה הקטסטרופלית של שגב והוא לא פחות אתלט. לא זכור לי שראיתי בעייה בראיית משחק.

אני חושב שדיב' פחות רלוונטי כל זמן שקיימת הבעיה בעמדה 5.
ומלבד זאת אני סבור שיש להחריב את מחלקות ההנהלה והסקאוטינג
סמל אישי של המשתמש
שועל
 
הודעות: 15389
הצטרף: 13 אפריל 2016, 11:43
מיקום: ממלא_את_הכורסה

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי RomanR » 07 ספטמבר 2017, 16:44

ממליץ לקרוא את הראיון של יוסיפוביץ׳ בוואלה עם המנהל המקצועי של לטביה, על הצערת הסגל שהם ביצעו. אני מהפלאפון אז אין לי אפשרות לצרף קישור.
כרגיל, כתבת יפה ומפורט לתפארת, אני נהנה לקרוא את הניתוחים שלך. לגביי התייצבות שחקני מכבי, לא רואה את מכבי משחררת אותם בחלונות במהלך העונה, במיוחד לאור הכסאח שהאיגוד מתעקש לנהל מול השחקנים האלה.
סמל אישי של המשתמש
RomanR
 
הודעות: 5355
הצטרף: 08 נובמבר 2016, 20:40

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי felix_r » 07 ספטמבר 2017, 16:50

יש עכשיו בערוץ הספורט שיחה מאוד מעמיקה בנושא בין אריק שיבק, גור שלף, האוזמן + עוד כמה. כבר חצי שעה מדברים על זה
- דוקטור, תעזור לי!
- ממה אתה סובל?
- אני לא אוכל, לא שותה, רק בוכה כל הזמן.
- אתה אוהד מכבי בכדורסל?
- כן, דוקטור, איך ידעת?
- חביבי, יש לך מקרה חמור של פדרמאניה-דיפרסיה!
סמל אישי של המשתמש
felix_r
 
הודעות: 49236
הצטרף: 05 אפריל 2011, 18:18

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי RomanR » 07 ספטמבר 2017, 16:57

felix_r כתב:יש עכשיו בערוץ הספורט שיחה מאוד מעמיקה בנושא בין אריק שיבק, גור שלף, האוזמן + עוד כמה. כבר חצי שעה מדברים על זה

אמרו משהו מעניין?
סמל אישי של המשתמש
RomanR
 
הודעות: 5355
הצטרף: 08 נובמבר 2016, 20:40

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי felix_r » 07 ספטמבר 2017, 17:04

RomanR כתב:
felix_r כתב:יש עכשיו בערוץ הספורט שיחה מאוד מעמיקה בנושא בין אריק שיבק, גור שלף, האוזמן + עוד כמה. כבר חצי שעה מדברים על זה

אמרו משהו מעניין?


אני יודע...
- דוקטור, תעזור לי!
- ממה אתה סובל?
- אני לא אוכל, לא שותה, רק בוכה כל הזמן.
- אתה אוהד מכבי בכדורסל?
- כן, דוקטור, איך ידעת?
- חביבי, יש לך מקרה חמור של פדרמאניה-דיפרסיה!
סמל אישי של המשתמש
felix_r
 
הודעות: 49236
הצטרף: 05 אפריל 2011, 18:18

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי felix_r » 07 ספטמבר 2017, 17:05

מרוב הדיבורים לא הספיקו להגיע לעיקר. נגמר להם הזמן
- דוקטור, תעזור לי!
- ממה אתה סובל?
- אני לא אוכל, לא שותה, רק בוכה כל הזמן.
- אתה אוהד מכבי בכדורסל?
- כן, דוקטור, איך ידעת?
- חביבי, יש לך מקרה חמור של פדרמאניה-דיפרסיה!
סמל אישי של המשתמש
felix_r
 
הודעות: 49236
הצטרף: 05 אפריל 2011, 18:18

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי felix_r » 07 ספטמבר 2017, 17:13

אני חושב שעניין הותק והניסיון מקבל קרדיט מופרז לחלוטין בשלולית.
במקום להסתכל על נתונים פיזיים, פוטנציאל וכשרון, מי שזכו לשחק ביורובאסקט הזה הם החבר'ה "הותיקים", "המנוסים", ואלו שכבר עשו דבר או שניים בכדורסל הישראלי (בואו נהיה הוגנים- מה זה שווה?).
די ברור שזה פשוט לא רלוונטי בשיט לקרבות שיש לנו באירופה.


לא הייתי מאשים בזה את כולם. זה שארז אדלשטיין נהג בפחדנות מרובה, והביא איתו את הלפרין, שרץ בערך במהירות של מיקי ברקוביץ' בן ה 63, ומכופף ברכיים בערך באותה זוית מקסימאלית, זה לא אומר שכולם פה פחדנים כמו הג'ינג'י. אי אפשר לדעת, אם כל מאמן אחר במקומו היה נוהג באותה רמה של פחדנות
- דוקטור, תעזור לי!
- ממה אתה סובל?
- אני לא אוכל, לא שותה, רק בוכה כל הזמן.
- אתה אוהד מכבי בכדורסל?
- כן, דוקטור, איך ידעת?
- חביבי, יש לך מקרה חמור של פדרמאניה-דיפרסיה!
סמל אישי של המשתמש
felix_r
 
הודעות: 49236
הצטרף: 05 אפריל 2011, 18:18

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי felix_r » 07 ספטמבר 2017, 17:15

קמפיין המוקדמות לאליפות העולם הוא בסה"כ פלטפורמה נוחה להריץ בה טסטים. יוון (מינוס שחקני יורוליג?), בריטניה ואסטוניה זו הגרלה קלה מאוד לבית המוקדם.
כזאת שמאפשרת לך לזמן כל סגל שתרצה, בלי לחשוש.


לא הייתי מזלזל בבריטניה. תהיה להם בערך את אותה הנבחרת כמו עכשיו, כי אין להם פה שחקני NBA ושחקני יורליג.

אבל באופן כללי אתה צודק.
- דוקטור, תעזור לי!
- ממה אתה סובל?
- אני לא אוכל, לא שותה, רק בוכה כל הזמן.
- אתה אוהד מכבי בכדורסל?
- כן, דוקטור, איך ידעת?
- חביבי, יש לך מקרה חמור של פדרמאניה-דיפרסיה!
סמל אישי של המשתמש
felix_r
 
הודעות: 49236
הצטרף: 05 אפריל 2011, 18:18

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי אחדשיודע » 07 ספטמבר 2017, 17:18

החציל האצטקי כתב:קמפיין המוקדמות לאליפות העולם הוא בסה"כ פלטפורמה נוחה להריץ בה טסטים. יוון (מינוס שחקני יורוליג?), בריטניה ואסטוניה זו הגרלה קלה מאוד לבית המוקדם.
כזאת שמאפשרת לך לזמן כל סגל שתרצה, בלי לחשוש.

קשה לקבוע כרגע, בייחוד לגבי יוון - שלא ברור איזה סגל תעמיד. ייתכן שישוחררו בסופו של דבר שחקני יורוליג, והם יעמידו נבחרת טובה.
והנבחרת הנוכחית של בריטניה (ביורובאסקט), כמו שציין פליקס, מבוססת על שמות שלא משחקים ביורוליג/ארה"ב.

החציל האצטקי כתב:נתחיל ממי לא הייתי מזמן.
מהסגל הנוכחי, כל הדור הותיק: ליאור אליהו, יותם הלפרין, גיא פניני, אלישי כדיר- תודה ושלום. נוסיף את כספי שייעדר וזה 5/12 שבחוץ.
נשארנו עם שבעה: גל מקל, יוגב אוחיון, בר טימור, שון דוסון, עוז בלייזר, עידן זלמנסון וריצ'רד האוול.

אני לא בטוח שהייתי ממהר להפריש את אליהו, אלא אם הוא בעצמו בוחר לעשות זאת כמובן. הוא אומנם לא נותן מה שנתן בעבר ותופס כביכול מקום של צעיר, אבל הוא עדיין טוב יותר מכל מה שיש לישראל להציע בעמדות הפנים כרגע (שזה לא הרבה). ברגע שיפציע מישהו אחר ויוכיח את עצמו (מעבר לבלייזר), אז יהיה אפשר לזמן אותו על חשבון אליהו. לא חושב שצריך לנקות הסגל בבת אחת מווטרנים רק בגלל שנכשלו להשיג משהו בטורניר האחרון, אפשר לעשות זאת בהדרגה (תוך שנה-שנתיים נניח) - בטח אם המטרה היא יורובאסקט 2021, ולא גביע העולם 2019.

החציל האצטקי כתב:נוסיף לפול גם את נתנאל ארצי שהיה פנטסטי בקמפיין של העתודה (12.9 נקודות, 43% לשלוש ו-6.3 ריבאונדים למשחק) ומציג פרופיל פיזי-אתלטי מעניין, אבל תיפקד עד עכשיו רק כ-4.
ארצי לא שיחק כמעט בכלל בבוגרים בחיפה וגם השנה לא צפוי ללקק דבש עם בלייזר, גרייבס, וורקמן וברנדון באומן לפניו ברוטציה.
מאידך, זה לא הפריע לו להגיע לטורניר העתודה בכושר אדיר, ולכן השם שלו ראוי לפחות להיות מוזכר, בוודאי בהתחשב בדלילות בעמדה והפוטנציאל שלו להתפתח לשחקן תורם בעתיד.

רק כדי לחדד לגבי ארצי - הוא שיחק בעונה שעברה עם עפולה בליגה הלאומית, במסגרת חוק הכרטיס הכפול, וחזר סופית למכבי חיפה רק באמצע פברואר. אני גם חושב שזאת הסיבה המרכזית שהגיע בכושר טוב לעתודה ורשם ממוצעים יפים (להבדיל מהקמפיין הקודם של התעודה - שהגיע אליו אחרי שהתייבש על הספסל בבוגרים במשך עונה שלמה).

אגב, בשביל להבין מה עושה זמן משחק בבוגרים, אפשר להשוות בין מה שעשו קופרברג וארצי בקמפיינים של העתודה בשנתיים האחרונות (הראשון הגיע אחרי שנה על הספסל במכבי חיפה, השני שיחק זמן משמעותי בליגה הלאומית).

קופרברג ב-2016 - 15 נק' (54% ל-2 ו-71% מהעונשין), 6 רב' ו-1.6 אס' ב-25.5 דק'.
קופרברג ב-2017 - 10.7 נק' (56% ל-2 ו-45% מהעונשין), 7 רב' ו-0.6 אס' ב-24 דק'.

ארצי ב-2016 - 6 נק' (47% ל-2, 35% ל-3 ו-66% מהעונשין), 4 רב' ו-1.6 אס' ב-19 דק'.
ארצי ב-2017 - 13 נק' (55% ל-2, 43% ל-3 ו-64% מהעונשין), 6 רב' ואסיסט ב-26 דק'.
נערך לאחרונה על ידי אחדשיודע בתאריך 07 ספטמבר 2017, 17:37, נערך 3 פעמים בסך הכל.
אחדשיודע
 
הודעות: 20497
הצטרף: 25 מאי 2015, 00:32

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי felix_r » 07 ספטמבר 2017, 17:19

תחיל ממי לא הייתי מזמן.
מהסגל הנוכחי, כל הדור הותיק: ליאור אליהו, יותם הלפרין, גיא פניני, אלישי כדיר- תודה ושלום. נוסיף את כספי שייעדר וזה 5/12 שבחוץ.
נשארנו עם שבעה: גל מקל, יוגב אוחיון, בר טימור, שון דוסון, עוז בלייזר, עידן זלמנסון וריצ'רד האוול.


אולי אני נמצא עדיין תחת הרושם של התבוסה לאוקראינה, אבל אני הייתי חותך גם את זלמנסון. לא יכול להיות ששחקן צעיר מתייחס ככה להזדמנות שקיבל פתאום לעלות ולשחק בנבחרת ישראל. צעיר אחר במקומו היה אוכל את הפרקט כדי להוכיח שהוא שווה את האימון שקיבל בזימון לסגל. פשוט בזיון.
- דוקטור, תעזור לי!
- ממה אתה סובל?
- אני לא אוכל, לא שותה, רק בוכה כל הזמן.
- אתה אוהד מכבי בכדורסל?
- כן, דוקטור, איך ידעת?
- חביבי, יש לך מקרה חמור של פדרמאניה-דיפרסיה!
סמל אישי של המשתמש
felix_r
 
הודעות: 49236
הצטרף: 05 אפריל 2011, 18:18

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי felix_r » 07 ספטמבר 2017, 17:22

אני צריך לצאת. אמשיך להתייחס בערב
- דוקטור, תעזור לי!
- ממה אתה סובל?
- אני לא אוכל, לא שותה, רק בוכה כל הזמן.
- אתה אוהד מכבי בכדורסל?
- כן, דוקטור, איך ידעת?
- חביבי, יש לך מקרה חמור של פדרמאניה-דיפרסיה!
סמל אישי של המשתמש
felix_r
 
הודעות: 49236
הצטרף: 05 אפריל 2011, 18:18

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי אחדשיודע » 07 ספטמבר 2017, 17:26

שועל כתב:דעתי על שגב לא תשתנה. הוא שחקן כדורסל נוראי בעיניי, ואם נוסיף לזה את היכולת הלא קיימת לשמור בעמדה 5, ואת יכולת הריבאונד הבינונית מינוס, קיבלנו שחקן כדורסל ממש גרוע. לאלטיט יש לפחות גודל ראוי יותר, הוא לא לוקה ביסודות ברמה הקטסטרופלית של שגב והוא לא פחות אתלט. לא זכור לי שראיתי בעייה בראיית משחק.

אתה מחמיר עם שגב. הוא נגר, אבל הוא נגר שמשקיע בהגנה (להבדיל מהקציצה זלמנסון) ויכול לשים גוף.
זה לא הרבה, אבל זה משהו בסיסי שלא קיים בנבחרת ישראל. ולא, אלטיט לא ברמה של שגב כרגע (על "הכישרון" שלו מדברים עוד מימיו בנוער של מכבי).
אני מניח שאם שגב היה משחק בקבוצה אחרת מאשר מכבי, כולנו היינו מדברים עליו בצורה חיובית יותר. זה גם עניין של דקות משחק וביטחון.
אחדשיודע
 
הודעות: 20497
הצטרף: 25 מאי 2015, 00:32

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי איתי-שגב » 07 ספטמבר 2017, 18:54

אכניס את זה לפה?
תמונה
סמל אישי של המשתמש
איתי-שגב
 
הודעות: 7796
הצטרף: 13 יוני 2016, 10:59

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי החציל האצטקי » 07 ספטמבר 2017, 19:56

אחדשיודע כתב:
החציל האצטקי כתב:קמפיין המוקדמות לאליפות העולם הוא בסה"כ פלטפורמה נוחה להריץ בה טסטים. יוון (מינוס שחקני יורוליג?), בריטניה ואסטוניה זו הגרלה קלה מאוד לבית המוקדם.
כזאת שמאפשרת לך לזמן כל סגל שתרצה, בלי לחשוש.

קשה לקבוע כרגע, בייחוד לגבי יוון - שלא ברור איזה סגל תעמיד. ייתכן שישוחררו בסופו של דבר שחקני יורוליג, והם יעמידו נבחרת טובה.
והנבחרת הנוכחית של בריטניה (ביורובאסקט), כמו שציין פליקס, מבוססת על שמות שלא משחקים ביורוליג/ארה"ב.

החציל האצטקי כתב:נתחיל ממי לא הייתי מזמן.
מהסגל הנוכחי, כל הדור הותיק: ליאור אליהו, יותם הלפרין, גיא פניני, אלישי כדיר- תודה ושלום. נוסיף את כספי שייעדר וזה 5/12 שבחוץ.
נשארנו עם שבעה: גל מקל, יוגב אוחיון, בר טימור, שון דוסון, עוז בלייזר, עידן זלמנסון וריצ'רד האוול.

אני לא בטוח שהייתי ממהר להפריש את אליהו, אלא אם הוא בעצמו בוחר לעשות זאת כמובן. הוא אומנם לא נותן מה שנתן בעבר ותופס כביכול מקום של צעיר, אבל הוא עדיין טוב יותר מכל מה שיש לישראל להציע בעמדות הפנים כרגע (שזה לא הרבה). ברגע שיפציע מישהו אחר ויוכיח את עצמו (מעבר לבלייזר), אז יהיה אפשר לזמן אותו על חשבון אליהו. לא חושב שצריך לנקות הסגל בבת אחת מווטרנים רק בגלל שנכשלו להשיג משהו בטורניר האחרון, אפשר לעשות זאת בהדרגה (תוך שנה-שנתיים נניח) - בטח אם המטרה היא יורובאסקט 2021, ולא גביע העולם 2019.

החציל האצטקי כתב:נוסיף לפול גם את נתנאל ארצי שהיה פנטסטי בקמפיין של העתודה (12.9 נקודות, 43% לשלוש ו-6.3 ריבאונדים למשחק) ומציג פרופיל פיזי-אתלטי מעניין, אבל תיפקד עד עכשיו רק כ-4.
ארצי לא שיחק כמעט בכלל בבוגרים בחיפה וגם השנה לא צפוי ללקק דבש עם בלייזר, גרייבס, וורקמן וברנדון באומן לפניו ברוטציה.
מאידך, זה לא הפריע לו להגיע לטורניר העתודה בכושר אדיר, ולכן השם שלו ראוי לפחות להיות מוזכר, בוודאי בהתחשב בדלילות בעמדה והפוטנציאל שלו להתפתח לשחקן תורם בעתיד.

רק כדי לחדד לגבי ארצי - הוא שיחק בעונה שעברה עם עפולה בליגה הלאומית, במסגרת חוק הכרטיס הכפול, וחזר סופית למכבי חיפה רק באמצע פברואר. אני גם חושב שזאת הסיבה המרכזית שהגיע בכושר טוב לעתודה ורשם ממוצעים יפים (להבדיל מהקמפיין הקודם של התעודה - שהגיע אליו אחרי שהתייבש על הספסל בבוגרים במשך עונה שלמה).

אגב, בשביל להבין מה עושה זמן משחק בבוגרים, אפשר להשוות בין מה שעשו קופרברג וארצי בקמפיינים של העתודה בשנתיים האחרונות (הראשון הגיע אחרי שנה על הספסל במכבי חיפה, השני שיחק זמן משמעותי בליגה הלאומית).

קופרברג ב-2016 - 15 נק' (54% ל-2 ו-71% מהעונשין), 6 רב' ו-1.6 אס' ב-25.5 דק'.
קופרברג ב-2017 - 10.7 נק' (56% ל-2 ו-45% מהעונשין), 7 רב' ו-0.6 אס' ב-24 דק'.

ארצי ב-2016 - 6 נק' (47% ל-2, 35% ל-3 ו-66% מהעונשין), 4 רב' ו-1.6 אס' ב-19 דק'.
ארצי ב-2017 - 13 נק' (55% ל-2, 43% ל-3 ו-64% מהעונשין), 6 רב' ואסיסט ב-26 דק'.

תסכים איתי שבכל עולם, בית של 4 שעולות ממנו 3 נבחרות ובתוכו אסטוניה, הוא בית נוח? נשים בצד את בריטניה שגם היא יריבה נוחה יחסית.
לגבי ליאור- ואת זה שמעתי מ"מקורבים", הוא בראש של לעזוב. גם אם זה ייראה רע בהתחלה, אני חושב שנכון יהיה לתת דקות משמעותיות לילדים ולראות מי מהם מסוגל לתרום ומה.

השנה דווקא קופרברג הוא מי שאמור לראות קצת יותר דקות וארצי יתייבש. מה זה אומר? נראה...
סמל אישי של המשתמש
החציל האצטקי
חבר כבוד
 
הודעות: 14941
הצטרף: 07 אפריל 2011, 13:59

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי אחדשיודע » 07 ספטמבר 2017, 20:03

התוצאות של השלב הראשון במוקדמות ממשיכות לשלב השני, ככה שזו לא רק שאלה של אם אתה עולה או לא.
אני חושב שצריך להעמיד את הנבחרת הכי טובה שאפשר, בלי קשר לגיל. כל הזקנים/שבעים יתחלפו אם נרצה או לא.
נערך לאחרונה על ידי אחדשיודע בתאריך 07 ספטמבר 2017, 20:08, נערך פעם אחת בסך הכל.
אחדשיודע
 
הודעות: 20497
הצטרף: 25 מאי 2015, 00:32

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי החציל האצטקי » 07 ספטמבר 2017, 20:07

אחדשיודע כתב:התוצאות של השלב הראשון במוקדמות ממשיכות לשלב השני, ככה שזה לא רק אם אתה עולה או לא.

נכון, עדיין, המטרה החשובה יותר היא הכשרת שחקנים ליורובאסקט 2021. ברור שאליהו לא יהיה שם, ומצד שני, שאתה חייב למצוא מישהו שיהיה סטרץ' פור אמין, לפחות מהספסל.
מקל, אוחיון והאוול נניח יכולים להיות אחלה וטרנים בסגל הנבחרת שיעזרו לה לא לבוא פריכה מדי.

ושוב, ממה שאני שומע, ליאור עייף ושבע, וזה היה הקמפיין האחרון שלו. יכול להיות שעד נובמבר יתחרט.
סמל אישי של המשתמש
החציל האצטקי
חבר כבוד
 
הודעות: 14941
הצטרף: 07 אפריל 2011, 13:59

Re: הכדורסל הישראלי לאן

הודעהעל ידי אחדשיודע » 07 ספטמבר 2017, 20:12

עזוב, אתה לא מכשיר צעירים דרך שבועיים עם הנבחרת במהלך העונה. את ההתקדמות שלהם הם יצטרכו לעשות עם הקבוצות.
מי שבונה את הסגל של הנבחרת, יצטרך לבנות את הקבוצה הכי טובה שהוא יכול. זה ממש לא משנה אם יהיו שם 3-4 ווטרנים.
אם ליאור יפרוש, אוקיי. אם לא, אני לא רואה סיבה לשלול את האפשרות לצרף אותו באחד החלונות של הנבחרת במהלך העונה.

הסטרץ' פור שאתה מדבר עליו הוא טי ג'יי ליף (נקווה שהוא אכן יוכל להצטרף אליה באליפות אירופה הבאה, ואולי לפני).
אחדשיודע
 
הודעות: 20497
הצטרף: 25 מאי 2015, 00:32

הבא

חזור אל יורובאסקט EuroBasket 2017

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־8 אורחים

cron