18 פברואר 2015, 18:30
jol9 כתב:אוקיי. הבן אדם הלך וכתב עירעור (ואולי נתן לעו"ד שלו להתעסק בזה). מה הבעיה עם זה? להיפך. אם היה מנסה להעלים את התשלומים, או לא משלם, זה היה בעייתי.
הוא בסה"כ ניסה לא לשלם את מה שחשב שהוא לא צריך לשלם. אני לא סגור על כל הפרטים, אבל לטעמי ברגע שהתברר שהוא כן צריך לשלם, אז הוא שילם.
כן. בהחלט נראה לי שכל אדם, כולל ראש ממשלה, רשאי להתעסק בעניינים הפרטיים שלו, כל עוד זה לא חורג מגבול הטעם הטוב. אני לא רואה איך הסיפור הזה חורג מהנורמות. באמת שלא.
jol9 כתב:בוודאי שאין לך כוונה. אתה עושה תעמולה שמאלנית קלאסית. זורק דברים חסרי ביסוס לאוויר, ואז כשמאמתים אותך עם האמת, אתה מנפנף את זה כאילו כלום.
כתבת הון אישי של 100 מליון דולר. זה הון של אדם עשיר מאוד, שברור שלא יכל לצבור הון כזה משירות ציבורי, בו הוא נמצא רוב חייו.
הון של 40 מליון ש"ח, זה הון מכובד מאוד אין ספק, אבל לא בלתי סביר, עבור אדם בעל כישורים ברמה הזאת.
זה כל ההבדל.
jol9 כתב:לא יודע.. שעתיים, שלוש שעות, יומיים.... כל הסיפורים האלה לא הצליחו לשכנע אותי שמדובר במשהו אובססיבי, כפי שאתה טוען.
ביבי כבר 9 שנים ראש ממשלה. אם היה באמת אובססיבי, ועוסק בזה ברוב זמנו, אז היו מוצאים הרבה הרבה יותר.
אה... ואולרמט לקח שוחד של 500 אלף ש"ח...
jol9 כתב:ב-6 השנים האחרונות, המצב הכלכלי הוא טוב ומעלה. אנשים עובדים, קונים, נוסעים לחו"ל, וכו'.
יש עליית מחירים, ויש להאמין שאם לא הממשלה הבעייתית עם לפיד, הטיפול בזה היה ממשיך, ויש עלייה במחירי הדיור, וגם בזה מנסים לטפל ובינתיים ללא הצלחה.
אתה שוכח שישראל היתה אחת הכלכלות הכי יציבות, בזמן משברים גדולים שפקדו את העולם מאז 2008-09.
הקרדיט על זה משום מה לא ניתן לנתניהו ושטייניץ, אלא יותר לסטנלי פישר, אבל צריכים להיות הוגנים גם בעניין הזה.
לגבי מנועי צמיחה - וואלה, אני לא יודע. יש הייטק, יש יחסים עם סין, יש מקומות עבודה חדשים, יש תשתיות, יש גז וכו'. סה"כ לא רע. אני מאמין שיש עוד דברים שנעשים, שאני לא מודע אליהם,
וכנראה שגם בנושא רכבת תחתית מנסים להתקדם, וזה מן הסתם לא כזה פשוט.
18 פברואר 2015, 18:34
18 פברואר 2015, 18:47
felix_r כתב:עד שקם סופסוף ראש ממשלה בישראל שהתחיל לבנות רכבת תחתית בתל-אביב, עדיין רוי לא מרוצה
18 פברואר 2015, 19:01
roy1000 כתב:felix_r כתב:עד שקם סופסוף ראש ממשלה בישראל שהתחיל לבנות רכבת תחתית בתל-אביב, עדיין רוי לא מרוצה
לא בונים כלום פליקס, זו שחיתות אחת גדולה של מליארדים.
באתונה (כן, אתונה), בנו מערכת שלמה של 5 קווים בשלוש שנים. אתונה בנויה על הר שקשה בו בערך פי 100 לחפור מבחולות של גוש דן. בתל-אביב אנחנו עשר שנים בשלב התכנון. כל הסיפור הזה הוא פארסה אחת גדולה.
18 פברואר 2015, 19:09
felix_r כתב:סליחה, אבל על תזיין לי את השכל! פשוט נמאס לשמוע את השקרים שלך! די!
החברה שאבא שלי עבד בה (הוא כבר פרש לגמלאות לפני מספר חודשים, אבל עדיין עוזר בחלק מהפרויקטים) היא אחת מקבלני משנה בפרויקט הזה. אז אני יודע קצת הרבה יותר טוב ממך אם בונים או לא בונים!
נתניהו נתן אישור לפרויקט בתחילת 2012 , אבל זה פרויקט ענק של עשרות מיליארדי דולרים, והוא צריך לקחת לפחות 10 שנים... אני אישית לא הייתי משקיע שקל 1 בתל-אביבים שמאלנים כמוך, אבל לצערי נתניהו החליט אחרת.
18 פברואר 2015, 19:17
roy1000 כתב:felix_r כתב:סליחה, אבל על תזיין לי את השכל! פשוט נמאס לשמוע את השקרים שלך! די!
החברה שאבא שלי עבד בה (הוא כבר פרש לגמלאות לפני מספר חודשים, אבל עדיין עוזר בחלק מהפרויקטים) היא אחת מקבלני משנה בפרויקט הזה. אז אני יודע קצת הרבה יותר טוב ממך אם בונים או לא בונים!
נתניהו נתן אישור לפרויקט בתחילת 2012 , אבל זה פרויקט ענק של עשרות מיליארדי דולרים, והוא צריך לקחת לפחות 10 שנים... אני אישית לא הייתי משקיע שקל 1 בתל-אביבים שמאלנים כמוך, אבל לצערי נתניהו החליט אחרת.
פליקס, תרגע ואל תבלבל את המוח. אולי תפתח עיתון לפני שאתה מדבר.
אולי גם כדאי שתשאל את אבא שלך איפה המנכ"ל של נת"ע נמצא עכשיו? רמז - ביחד עם החברה שלך פאינה במעצר.
פרוייקט של קו אחד לא אמור לקחת 10 שנים. אפילו לא קרוב לזה, וכרגע נראה שזה ייקח אולי 20 שנה. בברצלונה בנו מערכת שלמה של 5 קווים ב- 4 שנים. ביוון עשו את זה בשלוש שנים. בהולנד ב- 6 שנים. אין לך צל של מושג על מה אתה מדבר.
ביבי גם לא נתן אישור לשום דבר. הסיפור הזה התחיל עוד מ- MTS שהתפרקה ב-2009. בטיפשות שלא תיאמן, המדינה החליטה להלאים את הפרוייקט ומאז זה תקוע. MTS הייתה אמורה לסיים את העבודות ב- 4 שנים.
18 פברואר 2015, 19:37
felix_r כתב:אני לא צריך לקרוא את החברים הבולשביקים שלך כדי לדעת מה הולך במדינה. בניגוד אליך, לי יש מקורות מידע נוספים.
מי אתה בכלל שתגיד כמה זמן צריך לקחת? אתה מומחה לרכבות תחתית?
18 פברואר 2015, 19:40
roy1000 כתב:felix_r כתב:אני לא צריך לקרוא את החברים הבולשביקים שלך כדי לדעת מה הולך במדינה. בניגוד אליך, לי יש מקורות מידע נוספים.
מי אתה בכלל שתגיד כמה זמן צריך לקחת? אתה מומחה לרכבות תחתית?
אני מומחה בלקרוא.
http://www.calcalist.co.il/local/articl ... 50,00.html
18 פברואר 2015, 19:46
felix_r כתב:roy1000 כתב:felix_r כתב:אני לא צריך לקרוא את החברים הבולשביקים שלך כדי לדעת מה הולך במדינה. בניגוד אליך, לי יש מקורות מידע נוספים.
מי אתה בכלל שתגיד כמה זמן צריך לקחת? אתה מומחה לרכבות תחתית?
אני מומחה בלקרוא.
http://www.calcalist.co.il/local/articl ... 50,00.html
אתה מומחה בלקורא רק מה שנוח לך!
מה הכתבה הזאת מוכיחה? כלום!
18 פברואר 2015, 19:50
roy1000 כתב:felix_r כתב:roy1000 כתב:felix_r כתב:אני לא צריך לקרוא את החברים הבולשביקים שלך כדי לדעת מה הולך במדינה. בניגוד אליך, לי יש מקורות מידע נוספים.
מי אתה בכלל שתגיד כמה זמן צריך לקחת? אתה מומחה לרכבות תחתית?
אני מומחה בלקרוא.
http://www.calcalist.co.il/local/articl ... 50,00.html
אתה מומחה בלקורא רק מה שנוח לך!
מה הכתבה הזאת מוכיחה? כלום!
מה אתה רוצה להוכיח? זה מראה כמה זמן לקח במקומות אחרים בעולם לבנות רכבת תחתית. תל-אביב היא עיר מישורית שבנויה על חולות שאין שום בעיה לחפור בהם בניגוד לאתונה וברצלונה שבנויות על הרים. תעשה חישוב לפי הנתונים בכתבה כמה זמן לקח לבנות ק"מ של רכבת תחתית בכל המקומות בעולם לעומת ישראל. באף מקום זה לא לקח כל כך הרבה זמן כמו ישראל.
הזכיין המקורי (MTS) הסכים לבנות את הקו ב- 4 שנים. עוד משהו?
18 פברואר 2015, 20:00
18 פברואר 2015, 20:03
felix_r כתב:בכל מקום יש תנאים שונים ורק בן אדם טיפש לא מבין את זה.
הינה עוד כתבה ממקור דומה, בה כתוב שבניית הרכבת התחתית צריכה להסתיים עד 20025. אז?
http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000728821
וגם אם זכיין כלשהו לא עשה את העבודה, מה זה חדש? גם בזה נתניהו אשם?
אם זה כל כך קל לבנות רכבת תחתית, אז למה החברים השמאלנים שלך לא בנו אחת כזאת כשהיו בשילטון? מעניין לדעת.
18 פברואר 2015, 20:08
felix_r כתב:רוי, אתה נשמע בדיוק כמו אוהדי הפועל, שאצלם תמיד שמעון מזרחי הוא האשם. אולי תחליף קבוצה?
העובדה היא שמכל ראשי הממשלה בישראל עד היום אף ראש ממשלה לא רצה לאשר את הפרויקט רכבת תחתית בתל-אביב, ונתניהו כן אישר. אבל אתם אף פעם לא מרוצים. הייתם מאשימים אותו אם הוא לא היה מאשר, אבל הוא אישר, אז עכשיו אתם מאשימים אותו בכך שבונים לאט מדי, בונים לא טוב, וכו' וכו' במקום להגיד תודה גדולה שסופסוף התחילו לבנות.
18 פברואר 2015, 20:10
18 פברואר 2015, 20:12
roy1000 כתב:felix_r כתב:בכל מקום יש תנאים שונים ורק בן אדם טיפש לא מבין את זה.
הינה עוד כתבה ממקור דומה, בה כתוב שבניית הרכבת התחתית צריכה להסתיים עד 20025. אז?
http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000728821
וגם אם זכיין כלשהו לא עשה את העבודה, מה זה חדש? גם בזה נתניהו אשם?
אם זה כל כך קל לבנות רכבת תחתית, אז למה החברים השמאלנים שלך לא בנו אחת כזאת כשהיו בשילטון? מעניין לדעת.
כנראה שאני טיפש כי אני לא מבין איך לחצוב בסלעים של ברצלונה ואתונה זה יותר קל מחפור בחולות של תל-אביב.
הזכיין אפילו לא התחיל לעשות את העבודה - הוא לא הצליח להשיג מימון והמגינה במקום לעזור לזכיין עם ערבויות שלא היו עולות כלום, החליטה להלאים את הפרוייקט, וככה במקום 4 שנים, הקו האדום קפץ ל- 12 או 15 שנה.
מתי השמאל היהי בשלטון? היו שנתיים של פרס בשנות ה- 80, 4 שנים של רבין/פרס בשנות ה- 90, עוד שנתיים של ברק. זהו. 8 שנים מתוך ה- 40 שנים האחרונות. אין שום שמאל במדינת ישראל.
18 פברואר 2015, 20:17
felix_r כתב:אתה באמת מאוד טיפש, אבל לא בגלל שאתה לא מבין בבנייה, אלא בגלל שאתה בא לשפוט בנושא שאין לך שום הבנה בו (בדיוק כמו העתונאי הפופוליסט שכתב את הכתבה שהבאת).
גם אני לא מומחה גדול לבניה, לכן אני לא בא להסביר לך דברים. אני רק אתן לך כמה רעיונות לחשוב עליהם. האם חשבת שאולי בחולות יש בעיות אחרות? כמו מי תהום? כמו חוסר יציבות הקרקע שדורשת חיזוקים נוספים? דברים כאלה. יכולות להיות עוד 200 בעיות כאלה או אחרות.
18 פברואר 2015, 20:32
roy1000 כתב:felix_r כתב:אתה באמת מאוד טיפש, אבל לא בגלל שאתה לא מבין בבנייה, אלא בגלל שאתה בא לשפוט בנושא שאין לך שום הבנה בו (בדיוק כמו העתונאי הפופוליסט שכתב את הכתבה שהבאת).
גם אני לא מומחה גדול לבניה, לכן אני לא בא להסביר לך דברים. אני רק אתן לך כמה רעיונות לחשוב עליהם. האם חשבת שאולי בחולות יש בעיות אחרות? כמו מי תהום? כמו חוסר יציבות הקרקע שדורשת חיזוקים נוספים? דברים כאלה. יכולות להיות עוד 200 בעיות כאלה או אחרות.
וואללה? ובקופנהאגן אין את הבעיות האלה? בקהיר? יש בתל-אביב בעיות כל כך ייחודיות שאין בשום מקום אחר בעולם שזה לוקח פי שתיים או פי שש יותר זמן לבנות מכל מקום אחר? אתה לא חושב שיש לזה קשר לכל האנשים מהפרוייקט הזה שעכשיו בכלא?
18 פברואר 2015, 20:42
felix_r כתב:אין לי מושג! אני לא מהנדס העיר של קופנהאגן ולא של קהיר. אבל אתה כנראה כן אם אתה בא לשפוט.
גם אם הפרויקט מתעקב בגלל שהאנשים האלה בכלא, מה חדש בזה? כל המדינה הזאת גנבים! בכל מקום אשר תצביע אליו , כולם גנבים. אם זה בית חולים, שם הרופאים עושים ניתוחים פרטיים על חשבון הכסף של המדינה, חברת חשמל, נמלים, קבלנים, גני ילדים, עיריה, כווווווולם! איך בדיוק נתניהו אשם בזה? אני לא יודע. אבל אתה כנראה יודע.
18 פברואר 2015, 20:54
18 פברואר 2015, 20:56
roy1000 כתב:felix_r כתב:אין לי מושג! אני לא מהנדס העיר של קופנהאגן ולא של קהיר. אבל אתה כנראה כן אם אתה בא לשפוט.
גם אם הפרויקט מתעקב בגלל שהאנשים האלה בכלא, מה חדש בזה? כל המדינה הזאת גנבים! בכל מקום אשר תצביע אליו , כולם גנבים. אם זה בית חולים, שם הרופאים עושים ניתוחים פרטיים על חשבון הכסף של המדינה, חברת חשמל, נמלים, קבלנים, גני ילדים, עיריה, כווווווולם! איך בדיוק נתניהו אשם בזה? אני לא יודע. אבל אתה כנראה יודע.
איך נתניהו אשם בזה? הסברתי את זה מקודם - לפני שהמדינה החליטה לעשות את הפרוייקט הזה בעצמה, גם הסינים וגם הצרפתים הציעו לבנות את הרכבת במחירים מצחיקים ובלוחות זמנים הרבה יותר מהירים ממה שהמדינה יכלה לעשות. במקום לתת להם את הפרוייקט, החליטו להשאיר את זה בידי המדינה בשביל לסדר ג'ובים. אז מה יצא מכל הסיפור? האנשים שסידרו להם ג'ובים עכשיו בכלא, ובזבזו מליארדים על כלום.
אם זה עוזר לך, זה לא רק ביבי, זה גם אולמרט (אבל זה לא מפתיע).