החציל האצטקי כתב:חייבים לשים על השולחן גם את זה שיש שם כמות לא פרופורציונאלית של כוסיות.
מישהו היה חייב להגיד את זה.
תודה לך.
המנהלים: jol9, Holiday_Armadillo, rc4991
החציל האצטקי כתב:חייבים לשים על השולחן גם את זה שיש שם כמות לא פרופורציונאלית של כוסיות.
roy1000 כתב:דרך אגב, פיזיקה ופילוסופיה זה ממש לא שילוב הזוי. זה שילוב מעולה.
אה כן, ומה זה "מסלול ישיר לתואר שני"? הם אשכרה צוחקים על אנשים במכללה הזו.
החציל האצטקי כתב:חייבים לשים על השולחן גם את זה שיש שם כמות לא פרופורציונאלית של כוסיות.
jol9 כתב:רוי,
הרחבת אופקים זה דבר חשוב, אבל למה 2-3 קורסי בחירה לא מספיקים בשביל זה?
הרי אנחנו בוחרים מקצוע, ובמקצוע אתה נמצא בתחרות מול אחרים.
אם במשך 3 שנים, אתה חילקת את הזמן שלך בין קורסים של מדעי מחשב, לבין קורסים של תקשורת או פסיכולוגיה,
אז אתה נמצא בנחיתות מול מישהו שעשה 3 שנים של קורסים במדעי המחשב + פרוייקט גמר.
זה לא פער שאי אפשר לגשר עליו, אבל זאת נקודת פתיחה חלשה יותר, שאני לא חושב שבחור צעיר צריך להכניס את עצמו אליה מלכתחילה.
אם שמת לב, המיקוד שלי הוא בדיון בקשר לתחומים מדעיים, שלאחריהם הבוגר אמור ללכת לעבוד בהייטק.
אני מניח שמי שעושה דו חוגי בתקשורת ופסיכולוגיה או בחינוך ופילוסופיה, באמת מרחיב את האופקים שלו, והופך את עצמו
לאיש מקצוע טוב יותר.
הדוגמא שלך בהקשר לתכנות ופסיכולוגיה, רק ממחישה עד כמה אתה לא מכיר את תעשיית ההייטק.
בוגר תואר, לא הולך לפתח מודלים של למידה, לחקור בינה מלאכותית או רגשות.
בוגר הולך להתעסק בתכנות, ללמוד ממתכנתים ותיקים ומנוסים יותר, ולהפוך לאיש מקצוע טוב יותר.
לאחר מכן, אם יצליח להתברג למקומות הנכונים, הוא יכול להגיע למקומות האלה, אלא שאז כל הידע שצבר בתחום, עלול כבר די להתנדף,
ולא ברור עד כמה זה יקנה לו יתרון ע"פ אחרים.
תשים לב שאני מדבר על הסטודנט המצוי, ולא על גאון או עילוי, וספציפית על תחום ההייטק, למרות שאולי אפשר לחשוב גם על תחומים אחרים
למשל, אם סטודנטים לרפואה היו יכולים ללמוד חוג נוסף, איך בדיוק שילוב של נניח רפואה ותקשורת היה משפר את היכולות של אותם רופאים
לעתיד.
בכלל, כל תחומי הרפואה וסביבה, גם הם לא לומדים מקצועות נוספים, עד כמה שידוע לי. זה אומר שגם הם כנראה צרי אופקים.
roy1000 כתב:עוזר מאוד בחשיבה. פילוסופיה זה לאו דווקא מה שאתה חושב.
jol9 כתב:roy1000 כתב:עוזר מאוד בחשיבה. פילוסופיה זה לאו דווקא מה שאתה חושב.
תשמע, אולי אתה צודק, לא יודע.
אני עובד על בסיס יומי עם פיזיקאים, שרובם דוקטורים לפיזיקה. אין שם שום זכר לפילוסופיה.
אני כן יכול להתחבר לזה שלפתוח כיווני חשיבה זה דבר טוב ונכון. אבל שוב, האם צריך תואר שלם בזה? בזה אני לא ממש בטוח.
החציל האצטקי כתב:תכל׳ס, הנקודה שיוני מעלה פה היא נקודה חשובה.
למה שמעסיק יקח אותי בכלל אם אני בא עם פחות ידע?
הערך המוסף של הפסיכולוגיה הוא בעיקר לעצמי ופחות למעסיק הפוטנציאלי שלי.
בעצם אני פוגע בעצמי בשילוב כזה במידה מסויימת...
שמואל1 כתב:jol9 כתב:roy1000 כתב:עוזר מאוד בחשיבה. פילוסופיה זה לאו דווקא מה שאתה חושב.
תשמע, אולי אתה צודק, לא יודע.
אני עובד על בסיס יומי עם פיזיקאים, שרובם דוקטורים לפיזיקה. אין שם שום זכר לפילוסופיה.
אני כן יכול להתחבר לזה שלפתוח כיווני חשיבה זה דבר טוב ונכון. אבל שוב, האם צריך תואר שלם בזה? בזה אני לא ממש בטוח.
מתמטיקה ופילוסופיה הולכים ביחד, יש כמה כאלו אצלנו שעושים את השילוב הזה (במתכונת חטיבה ראשית-משנית כמובן).
דרך אגב גדולי המתמטיקאים היו פילוסופים...
roy1000 כתב:jol9 כתב:רוי,
הרחבת אופקים זה דבר חשוב, אבל למה 2-3 קורסי בחירה לא מספיקים בשביל זה?
הרי אנחנו בוחרים מקצוע, ובמקצוע אתה נמצא בתחרות מול אחרים.
אם במשך 3 שנים, אתה חילקת את הזמן שלך בין קורסים של מדעי מחשב, לבין קורסים של תקשורת או פסיכולוגיה,
אז אתה נמצא בנחיתות מול מישהו שעשה 3 שנים של קורסים במדעי המחשב + פרוייקט גמר.
זה לא פער שאי אפשר לגשר עליו, אבל זאת נקודת פתיחה חלשה יותר, שאני לא חושב שבחור צעיר צריך להכניס את עצמו אליה מלכתחילה.
אם שמת לב, המיקוד שלי הוא בדיון בקשר לתחומים מדעיים, שלאחריהם הבוגר אמור ללכת לעבוד בהייטק.
אני מניח שמי שעושה דו חוגי בתקשורת ופסיכולוגיה או בחינוך ופילוסופיה, באמת מרחיב את האופקים שלו, והופך את עצמו
לאיש מקצוע טוב יותר.
הדוגמא שלך בהקשר לתכנות ופסיכולוגיה, רק ממחישה עד כמה אתה לא מכיר את תעשיית ההייטק.
בוגר תואר, לא הולך לפתח מודלים של למידה, לחקור בינה מלאכותית או רגשות.
בוגר הולך להתעסק בתכנות, ללמוד ממתכנתים ותיקים ומנוסים יותר, ולהפוך לאיש מקצוע טוב יותר.
לאחר מכן, אם יצליח להתברג למקומות הנכונים, הוא יכול להגיע למקומות האלה, אלא שאז כל הידע שצבר בתחום, עלול כבר די להתנדף,
ולא ברור עד כמה זה יקנה לו יתרון ע"פ אחרים.
תשים לב שאני מדבר על הסטודנט המצוי, ולא על גאון או עילוי, וספציפית על תחום ההייטק, למרות שאולי אפשר לחשוב גם על תחומים אחרים
למשל, אם סטודנטים לרפואה היו יכולים ללמוד חוג נוסף, איך בדיוק שילוב של נניח רפואה ותקשורת היה משפר את היכולות של אותם רופאים
לעתיד.
בכלל, כל תחומי הרפואה וסביבה, גם הם לא לומדים מקצועות נוספים, עד כמה שידוע לי. זה אומר שגם הם כנראה צרי אופקים.
2-3 קורסי בחירה זה תחביב, זה לא נותן שום דבר מעבר לאנקדוטה. אני חושב שתואר ראשון אמור לתת לך כלים לחשיבה, וזה אתה מקבל רק אם אתה לוקח את הקורסים הבסיסיים (להבדיל מקורסי בחירה).
ברור שזה לא משהו שיעזור בעבודה ראשונה, אבל זה אני לא מסכים שאתה "שוכח". ידע מתדנף ונשכח, אבל צורת חשיבה לא נשכחת או נעלמת א פעם.
לגבי רפואה - אין להם אפשרות ללמוד תואר נוסף כי הם לא ממש יכולים לוותר על קורסים, אבל רבים מהם עושים תארים שניים במקצועות אחרים.
jol9 כתב:שמואל1 כתב:jol9 כתב:roy1000 כתב:עוזר מאוד בחשיבה. פילוסופיה זה לאו דווקא מה שאתה חושב.
תשמע, אולי אתה צודק, לא יודע.
אני עובד על בסיס יומי עם פיזיקאים, שרובם דוקטורים לפיזיקה. אין שם שום זכר לפילוסופיה.
אני כן יכול להתחבר לזה שלפתוח כיווני חשיבה זה דבר טוב ונכון. אבל שוב, האם צריך תואר שלם בזה? בזה אני לא ממש בטוח.
מתמטיקה ופילוסופיה הולכים ביחד, יש כמה כאלו אצלנו שעושים את השילוב הזה (במתכונת חטיבה ראשית-משנית כמובן).
דרך אגב גדולי המתמטיקאים היו פילוסופים...
גם זה נכון.
אני מסתכל על זה במבט קצת יותר עכשווי ורלוונטי.
ד"א, מה שאני אומר נכון לדעתי לתעשייה, אבל לא בהכרח לאקדמיה.
MTA2311 כתב:הבנתי.
בהייטק זה עולם אחר מסתבר.
החציל האצטקי כתב:תכל׳ס, הנקודה שיוני מעלה פה היא נקודה חשובה.
למה שמעסיק יקח אותי בכלל אם אני בא עם פחות ידע?
הערך המוסף של הפסיכולוגיה הוא בעיקר לעצמי ופחות למעסיק הפוטנציאלי שלי.
בעצם אני פוגע בעצמי בשילוב כזה במידה מסויימת...
roy1000 כתב:החציל האצטקי כתב:תכל׳ס, הנקודה שיוני מעלה פה היא נקודה חשובה.
למה שמעסיק יקח אותי בכלל אם אני בא עם פחות ידע?
הערך המוסף של הפסיכולוגיה הוא בעיקר לעצמי ופחות למעסיק הפוטנציאלי שלי.
בעצם אני פוגע בעצמי בשילוב כזה במידה מסויימת...
המעסיק תמיד יחשוב רק על הטווח הקצר. בכל מקרה, עד כמה הידע של עוד כמה קורסים באמת יהיה רלוונטי למעסיק שלך? במילא תהיה לך תקופת הכשרה עם כל מעסיק.
יש היסחפות מוחלטת בחשיבות של עוד קורס כזה או אחר למעסיקים. התואר בשביל מעסיקים תמיד יהיה בעיקר סיגנל יותר מאשר הכשרה פרקטית.
jol9 כתב:MTA2311 כתב:הבנתי.
בהייטק זה עולם אחר מסתבר.
אני לא בטוח שזה כזה שונה בעולם הכספים למשל...
שמואל1 כתב:roy1000 כתב:החציל האצטקי כתב:תכל׳ס, הנקודה שיוני מעלה פה היא נקודה חשובה.
למה שמעסיק יקח אותי בכלל אם אני בא עם פחות ידע?
הערך המוסף של הפסיכולוגיה הוא בעיקר לעצמי ופחות למעסיק הפוטנציאלי שלי.
בעצם אני פוגע בעצמי בשילוב כזה במידה מסויימת...
המעסיק תמיד יחשוב רק על הטווח הקצר. בכל מקרה, עד כמה הידע של עוד כמה קורסים באמת יהיה רלוונטי למעסיק שלך? במילא תהיה לך תקופת הכשרה עם כל מעסיק.
יש היסחפות מוחלטת בחשיבות של עוד קורס כזה או אחר למעסיקים. התואר בשביל מעסיקים תמיד יהיה בעיקר סיגנל יותר מאשר הכשרה פרקטית.
אולי הידע לא יהיה רלוונטי, אבל אני כן יודע שמעסיקים מבצעים סינון ראשוני על סמך גיליון ציונים (עוד לפני שלב הראיון) ובוגר מדמח דו חוגי עלול ליפול כבר בשלב הזה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־13 אורחים