roy1000 כתב:jol9 כתב:מעניין...
אני דוגל בשיטה הסובייטית הקלאסית, שצריך לדחוף את הילד לעשות דברים כי הם יכולים...
ד"א חשבתי שאני לא אפול לקלישאה הזאת, אבל אני פשוט רואה שהיא יכולה וחבל לי שלא... אולי צריך לרסן את זה קצת.
משחקי דמיון ד"א זה אחלה דבר לגמרי, והיא ממש חזק בקטע, עם כל הבובות והפליימובילים שלה.
המחקרים די חד-משמעיים שאין קשר בין למידה מוקדמת של קרוא וכתוב לבין הצלחה בלימודים ו-IQ גבוה. אין לזה שום תועלת ארוכת טווח. אנחנו בכלל לא בקטע של לכפות יותר מדי דברים בשלב הזה. עד שזה לא בא מהילד עצמו זה במילא לא יעיל. לדוגמא, במשך שנתיים ניסיתי לשכנע אותה לשחק בלגו והיא סירבה לחלוטין וסתם גרמה לי תסכול, עד לפני חודש בערך היא גילתה לבדה את הלגו והתחילה לבנות דברים ועכשיו זה מה שמעניין אותה.
מה שאני מנסה לדחוף ולא מוותר זה אנגלית.
נו, אתה רואה, אתה כן מנסה לדחוף דברים, פשוט משהו אחר שנראה לך יותר חשוב.
אני לא יודע ולא מכיר את המחקרים, ולמען האמת אני לא בהכרח סומך על כל מחקר שמפורסם ויוצא, כי כל ילד הוא אחר, וגם למחקרים
ולחוקרים עצמם יכולים להיות אינטרסים.
בוא נגיד שבאיזשהו מקום כל אחד אמור להחליט - "טוב, כאן אני מתערב". הרי אם הילד עצלן, ולא מעניין אותו כלום, אז גם בגיל 6 וגם בגיל 10,
לא יהיה לו עניין ללמוד, להסתקרן ולהרחיב אופקים.
אני אישית כן חושב שיש מקום להתערבות, להקניית הרגלי למידה, ללמד את הילד לאתגר את עצמו קצת, וגם ליצור אצלו תסכולים בקטנה (אסור
להגזים).
בכל אופן, כמו שאמרתי, זה מאוד לא חד משמעי, וכל אחד צריך לעשות את מה שהוא מרגיש וחושב.