הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

כאן מדברים על הכל

המנהלים: jol9, Holiday_Armadillo, rc4991

הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי michael » 20 פברואר 2012, 16:50

נוסעים זה מצויין , אבל רק כשהגברת גילה אדרעי מאשרת.

מקסימום תאחר לבסיס או לא תגיע לעבודה באותו היום.

אמר יפה שר התחבורה צריך לסגור את הרכבת ולבנות את כל העסק מחדש.
מה שקורה היום הוא בלתי אפשרי ולא הגיוני.
Stop the BDS - Fighting together against the NEW Anti-Semitism
סמל אישי של המשתמש
michael
 
הודעות: 1456
הצטרף: 04 אפריל 2011, 21:11



Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי felix_r » 20 פברואר 2012, 16:59

חחח... הרכבת לבאר-שבע לא עובדת בערך שבוע בכל חודש לאורך כל השנים האחרונות
- דוקטור, תעזור לי!
- ממה אתה סובל?
- אני לא אוכל, לא שותה, רק בוכה כל הזמן.
- אתה אוהד מכבי בכדורסל?
- כן, דוקטור, איך ידעת?
- חביבי, יש לך מקרה חמור של פדרמאניה-דיפרסיה!
סמל אישי של המשתמש
felix_r
 
הודעות: 51248
הצטרף: 05 אפריל 2011, 18:18

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי michael » 20 פברואר 2012, 17:12

לפי פרסומים מהערב עובדי הרכבת החליטו שגילה לא עושה את "עבודתה" והיא חייבת ללכת.
מעניין איך זה ישנה את המאבק.
Stop the BDS - Fighting together against the NEW Anti-Semitism
סמל אישי של המשתמש
michael
 
הודעות: 1456
הצטרף: 04 אפריל 2011, 21:11

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי Holiday_Armadillo » 20 פברואר 2012, 17:26

michael כתב:נוסעים זה מצויין , אבל רק כשהגברת גילה אדרעי מאשרת.

מקסימום תאחר לבסיס או לא תגיע לעבודה באותו היום.

אמר יפה שר התחבורה צריך לסגור את הרכבת ולבנות את כל העסק מחדש.
מה שקורה היום הוא בלתי אפשרי ולא הגיוני.



אמן. ויפה שעה אחת קודם :thumbdown
:alan:
סמל אישי של המשתמש
Holiday_Armadillo
חבר צוות
 
הודעות: 62193
הצטרף: 20 אפריל 2011, 17:22
מיקום: פותחת_את_הקובץ

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי אבי » 20 פברואר 2012, 17:42

לא צריך לסגור את הרכבת. צריך למכור אותה לחברה פרטית.
זה יפתור את כל הבעיות.
סמל אישי של המשתמש
אבי
 
הודעות: 762
הצטרף: 05 אפריל 2011, 12:53

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי yiffy » 20 פברואר 2012, 22:59

אבי כתב:לא צריך לסגור את הרכבת. צריך למכור אותה לחברה פרטית.
זה יפתור את כל הבעיות.


עדיף מונופול ממשלתי על מונופול פרטי. במונופול ממשלתי לפחות הכסף הולך למדינה למטרות ביטחון, השכלה וכו'.
yiffy
חבר כבוד
 
הודעות: 1554
הצטרף: 05 אפריל 2011, 14:20

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי Holiday_Armadillo » 20 פברואר 2012, 23:12

yiffy כתב:
אבי כתב:לא צריך לסגור את הרכבת. צריך למכור אותה לחברה פרטית.
זה יפתור את כל הבעיות.


עדיף מונופול ממשלתי על מונופול פרטי. במונופול ממשלתי לפחות הכסף הולך למדינה למטרות ביטחון, השכלה וכו'.



אתה מתכוון ביטחון,ישיבות,משכורת לשרים,בופה בכנסת,ביטחון,ישיבות,ביטחון,ישיבות,ביטחון,חרדים..
:alan:
סמל אישי של המשתמש
Holiday_Armadillo
חבר צוות
 
הודעות: 62193
הצטרף: 20 אפריל 2011, 17:22
מיקום: פותחת_את_הקובץ

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי yiffy » 20 פברואר 2012, 23:27

Holiday_Armadillo כתב:
yiffy כתב:
אבי כתב:לא צריך לסגור את הרכבת. צריך למכור אותה לחברה פרטית.
זה יפתור את כל הבעיות.


עדיף מונופול ממשלתי על מונופול פרטי. במונופול ממשלתי לפחות הכסף הולך למדינה למטרות ביטחון, השכלה וכו'.



אתה מתכוון ביטחון,ישיבות,משכורת לשרים,בופה בכנסת,ביטחון,ישיבות,ביטחון,ישיבות,ביטחון,חרדים..


כן - וגם למשכורות למורים, לעובדים סוציאליים, לייעול וחיזוק שירותי הכבאות, לרופאים והרשימה נמשכת. יש ב"ממשלה" ובהקצאות שהיא עושה (ספציפית תחת הקואליציה חובבת החרדים הזאת) הרבה דברים מסואבים שכולנו אוהבים לשנוא - אבל אסור לשכור שיש גם דברים חשובים שכולנו מעוניינים בהם ושאף אחד, כולל השוק החופשי, לא יספקו.

אני לא אומר שצריך להתייעל - צריך. אבל לא בשיטה של ביבי וישראל כץ שהיא להרע את התנאים של העובדים באופן בוטה ומכוון על מנת לגרום להם לשבות ולהיראות רע מול המדינה. זו בעצם השיטה הביביסטית המפורסמת להכנת ההקרקע להפרטה, וזה תמיד עובד כמו שעון.
עובדי הרכבת מתנהלים על הפנים כרגע, אבל זה בין היתר נובע מזה שהם מרגישים שהם תחת מתקפה ושעוד שנייה הכל בורח מהידיים.
yiffy
חבר כבוד
 
הודעות: 1554
הצטרף: 05 אפריל 2011, 14:20

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי אבי » 21 פברואר 2012, 13:40

הרכבת לא מכניסה כסף למדינה היא רק מפסידה כסף. כמו שחברת החשמל מפסידה כסף.
חברה פרטית לא תפסיד כסף למדינה והעובדים שם לא ישבתו ויגרמו לנזקים של עשרות מליוני שקלים למשק בכל יום.
ביבי גם לא הרע את תנאי העובדים, הוא בסה"כ העביר תחזוקה של קרונות חדשים שרכשה הרכבת לחברה חיצונית.
מי שרוצה התייעלות ברכבת צריך להוציא אותה מהסקטור הציבורי (שלא יודע לעשות שום דבר באופן יעיל) ולהעביר אותה לחברה פרטית.
סמל אישי של המשתמש
אבי
 
הודעות: 762
הצטרף: 05 אפריל 2011, 12:53

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי אבי » 21 פברואר 2012, 16:00

מוקדש ליו"ר ועד עובדי הרכבת.

סמל אישי של המשתמש
אבי
 
הודעות: 762
הצטרף: 05 אפריל 2011, 12:53

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי yiffy » 21 פברואר 2012, 19:49

אבי כתב:הרכבת לא מכניסה כסף למדינה היא רק מפסידה כסף. כמו שחברת החשמל מפסידה כסף.
חברה פרטית לא תפסיד כסף למדינה והעובדים שם לא ישבתו ויגרמו לנזקים של עשרות מליוני שקלים למשק בכל יום.
ביבי גם לא הרע את תנאי העובדים, הוא בסה"כ העביר תחזוקה של קרונות חדשים שרכשה הרכבת לחברה חיצונית.
מי שרוצה התייעלות ברכבת צריך להוציא אותה מהסקטור הציבורי (שלא יודע לעשות שום דבר באופן יעיל) ולהעביר אותה לחברה פרטית.


המשפט "המדינה לא מסוגלת לעשות שום דבר באופן יעיל" הוא קלישאה חבוטה של אוהדי הטייקוניזם החופשי, אשר קוראים עליו תיגר כיום בכל רגע נתון כלכלנים מפורסים ומשפיעים הדוגלים בשוק כלכלי מעורב ובשיטות כמו קפיטליזם מדינתי שעולות לאחרונה.

אבל גם אם לוקחים אותו כנתון (וזה אבל גדול) חובה לשאול את השאלה - מה זה יעילות כלכלית? האם היא מכבה שרפות? מעניקה שירותים רפואיים לאנשים נזקקים חסרי משאבים? מעניקה גישה לחינוך לילדים שנולדו למשפחות מעוטות יכולת? בונה גשרים?

מי קבע שיעילות כלכלית היא ערך קדוש שבעבורו עלינו להקריב את שולי החברה שלנו ואת הסיכוי שלהם לחיים טובים יותר, או את משאבי הטבע של המדינה שלנו שעל פי חוק שייכים לכלל האזרחים ולא לטייקון כזה או אחר? יעילות - חשובה ככל שתהיה - איננה השיקול היחיד. אם היינו רוצים לחימה יעילה בפשע כנראה שהיינו מוצאים להורג לא רק רוצחים אלא גם גנבים וסוחרי סמים. אם היינו רוצים את התפריט היומי היעיל ביותר לכלל הציבור היינו צריכים לאסור על שיווק של מוצרים מעל 10% שומן.

וויתור על ממשלה כגוף מתווך המבצע משימות חשובות בנוסף לביטחון ולשמירה על חוק כמו העמדת שירותי תחבורה במחירים סבירים, מתן ביטוח רפואי בסיסי חינם, מתן השכלה קדם-אוניברסיטאית חינם וכו' משמעותו ויתור על האחדות שלנו כחברה ועל הערבות ההדדית שלנו. על המוכנות שלנו לתמוך בחלש באמצעות רשת ביטחון שאינה נשענת רק על גמילות החסדים המזדמנת של כל אחד מאיתנו. אכן - היו מדינות שלאורך 30 השנים האחרונות ויתרו על ערכים אלו בצורה קיצונית יותר או פחות לטובת יישום ערכי חירויות אזרח כאלה ואחרים, אך האם מדינת ישראל צריכה ללכת אחריהם? מדינה עם צבא עם בו נפגשים ומשרתים ביחד אנשים מכלל שכבות העם ואזורי הארץ? מדינה שבה כמעט חצי מיליון איש יצאו לרחובות כדי לדרוש מעורבות ממשלתית מורחבת יותר בכלכלתה?

הייתי שמח אם כל תומכי הוויתור על הממשלה כגוף בעל תפקיד מכריע בכלכלת המדינה היו קמים ואומרים בגאון את מה שאחת מהדמויות הנערצות עליהם במיוחד (ובצדק) מרגרת תאצ'ר - אמרה בבריטניה לפני 25 שנה: "אין דבר כזה חברה - כולנו אינדיבידואלים". הבא ניתן לעם ישראל להחליט האם הוא מזדהה ומסכים עם התאצ'ריזם בדיוק כפי שהוא, ללא כחל ושרק.
yiffy
חבר כבוד
 
הודעות: 1554
הצטרף: 05 אפריל 2011, 14:20

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי michael » 21 פברואר 2012, 20:39

עוד "תקלות" תמוהות ובלתי מוסברות ברכבת ישראל: שרשרת ה"תקלות" ברכבת ישראל נמשכת, והערב נתקעה רכבת בתחנת בית יהושע.
לטענת רכבת ישראל, התגלתה "תקלת איתות שתוקנה תוך 20 דקות". הנוסעים מתקשים להאמין שזו הייתה תקלה, ובטוחים שוועד העובדים
עומד מאחורי הבעיות שגורמות סבל לאלפי נוסעים.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4193051,00.html

היום ווינקר ימין, מחר ויישר שמאל, זה עוד עלול להיגמר חלילה בזה שהרכבת לא תעבור את הטסט השנתי.
Stop the BDS - Fighting together against the NEW Anti-Semitism
סמל אישי של המשתמש
michael
 
הודעות: 1456
הצטרף: 04 אפריל 2011, 21:11

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי אבי » 22 פברואר 2012, 14:23

המדינה אכן לא יכולה לעשות שום דבר באופן יעיל. זאת המציאות.
חברות פרטיות רוצות את הכסף של הלקוח ולכן יוצאות מגדרן כדי לרצות אותו והתוצאה היא מתן שירות יותר טוב ויותר יעיל מצדן כדי שהלקוח ירכוש את המוצר והשירות וגם יחזור פעם נוספת. מונופולים ממשלתיים לעומת זאת מתייחסים ללקוח כאל מטרד שמפריע להם לשבת במשרד ולנשנש רוגלעך. לכן לעובדי הרכבת לא אכפת לשבות כל שני וחמישי, לנעול נוסעים בקרונות ולא לעצור בתחנות כחלק מהעיצומים שלהם. יש למישהו ספק בכלל שבחברה פרטית כל זה לא היה קורה?
העברת תחומי אחריות מהמדינה לסקטור הפרטי עובדת: מתי ששוק התקשורת הקווית היה מונופול של המדינה (חברת בזק) אנשים היו מחכים 7 שנים לקו טלפון (אלא אם מדובר על מקורבים של כנופיית מפא"י) ושיחות לחו"ל היו יקרות באופן בלתי נסבל. מאז ההפרטה שחלה באותו התחום ופתיחתו לתחרות המצב השתפר פלאים: השיחות לחו"ל זולות באופן משמעותי וזמן ההמתנה להתקנת קו טלפון הוא אפסי בהשוואה לתקופת המונופול הממשלתי.
עובדי הנמלים למשל עושים הכל כדי שהממשלה לא תקים נמל פרטי, כי גם הם יודעים שהם יאבדו את כל הלקוחות לטובת אותו נמל פרטי. עסקים יהיו מוכנים למעשה לשלם יותר לנמל פרטי (דרך אגב לא בטוח שיצטרכו לשלם יותר) ולא לעבוד עם הנמלים הממשלתיים שעובדים באופן רשלני ויקר. אני יכול לתת לך עוד דוגמאות של חברות פרטיות שעושות עבודה הרבה יותר טובה ובעלות יותר נמוכה מחברות ממשלתיות (ערוץ 2, ערוץ 10, ערוץ הספורט לעומת ערוץ 1... שירות הדואר לעומת FEDEX ן-UPS וכו'...).

מה זה יעילות כלכלית? להפריט את הרכבת ,למשל, ולהשאיר את ה-2.5 - 3 מיליארד שקלים בשנה שהמדינה זורקת על הרכבת אצל האזרחים שמהם נגנב הכסף (גם ככה ברכבת נוסע רק 1% מכלל משתמשי התחבורה הציבורית בישראל).
היעילות הכלכלית היא לא ערך קדוש, אבל היא תוצר של העברת יותר ויותר תחומי אחריות מהמדינה לשוק הפרטי. הערך הכי חשוב הוא כמובן החופש והחירות של האזרחים וזכותם לא להיות נתונים לאלימות וכפייה מצד המדינה. תחת כלכלה קפיטליסטית ישראל תהפוך למדינה העשירה בתבל ומי שרוצה ערבות הדדית וסיוע לזולת יוכל מכספו לסייע לכל דיכפין וכל זה מבלי לשלוח את קלגסי המדינה עם הרובים והאקדחים שלהם לגזול באלימות את כספי האזרחים.

בסופו של דבר תפקידה של הממשלה במשק יצטמצם. אם לא עכשיו אז כשהמדינה תפשוט רגל (לישראל חוב לאומי של 80% מהתמ"ג).
כמו שכבר כתבתי, המדינה לא יודעת לבצע שום דבר כמו שצריך ולכן האידאולוגיה הסוציאליסטית שדוגלת בהכפפת כל המשק לניהול של המדינה הציגה עד עכשיו 0 אחוזי הצלחה. כישלון טוטלי.
סמל אישי של המשתמש
אבי
 
הודעות: 762
הצטרף: 05 אפריל 2011, 12:53

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי חנו'ש » 22 פברואר 2012, 22:13

אם המדינה לא יכולה לעשות שום דבר באופן יעיל אז אולי כדאי שנפריט גם את הצבא??
או שלנהל את צה"ל המדינה דווקא כן יכולה לעשות באופן יעיל?

זה לא עניין של לא יכולה, זה עניין של רוצה בשל מדיניות די ברורה כיום.
תמונה
"להצלחה אבות רבים אך הכישלון יתום הוא".
חנו'ש
מכורה ל cookie jam
 
הודעות: 10895
הצטרף: 05 אפריל 2011, 07:46

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי yiffy » 23 פברואר 2012, 10:26

חנו'ש כתב:אם המדינה לא יכולה לעשות שום דבר באופן יעיל אז אולי כדאי שנפריט גם את הצבא??
או שלנהל את צה"ל המדינה דווקא כן יכולה לעשות באופן יעיל?

זה לא עניין של לא יכולה, זה עניין של רוצה בשל מדיניות די ברורה כיום.


דברי טעם!!
:worship :worship :worship :worship :worship
yiffy
חבר כבוד
 
הודעות: 1554
הצטרף: 05 אפריל 2011, 14:20

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי אבי » 23 פברואר 2012, 12:57

חנו'ש כתב:אם המדינה לא יכולה לעשות שום דבר באופן יעיל אז אולי כדאי שנפריט גם את הצבא??
או שלנהל את צה"ל המדינה דווקא כן יכולה לעשות באופן יעיל?

זה לא עניין של לא יכולה, זה עניין של רוצה בשל מדיניות די ברורה כיום.


למען האמת גם את הצבא המדינה לא מנהלת באופן יעיל. הצבא הוא דוגמא נפלאה לכל התחלואים שקיימים בגוף ממשלתי: אבטלה סמויה, כח אדם לא מקצועי, בזבוז אדיר של כספים.
מאחר ותפקידה היחיד של המדינה הוא להגן על זכויות הפרט, את הצבא לא ניתן להפריט בגלל שהוא כלי של המדינה להגנה על זכויות פרט וזכויות רכוש מפני תוקפים חיצוניים.

דרך אגב ישנם קפיטליסטים שטוענים שצריך להפריט את הצבא (והמשטרה ובתי המשפט) ...

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7% ... 7%96%D7%9D
סמל אישי של המשתמש
אבי
 
הודעות: 762
הצטרף: 05 אפריל 2011, 12:53

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי אבי » 23 פברואר 2012, 13:28

דוגמא נפלאה ליעילות שבה מתנהלת מערכת הבטחון מספק לנו זה שעומד בראשה...

החיים הטובים של אהוד ברק ורעייתו בסלון האווירי בצרפת: 4 לילות בסוויטה בפריז ב-20,625 שקל ללילה.
דו"ח חמור של מבקר המדינה על משלחת שר הביטחון לצרפת: "בזבוז משווע וחוסר התחשבות בכספי ציבור" ■ ל"גלובס" נודע כי המבקר שוקל לדרוש מברק להשיב חלק מהסכומים ■ עלות המשלחת כולה הגיעה לכמיליון שקל - מתוכם מעל 300 אלף שקל שולמו שלא לצורך

http://www.globes.co.il/news/article.as ... 1000505210
סמל אישי של המשתמש
אבי
 
הודעות: 762
הצטרף: 05 אפריל 2011, 12:53

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי חנו'ש » 23 פברואר 2012, 18:33

אז לדעתך אין שום צורך במדינה והשיטה הטובה ביותר היא בעצם אנרכיה?? :unsure
תמונה
"להצלחה אבות רבים אך הכישלון יתום הוא".
חנו'ש
מכורה ל cookie jam
 
הודעות: 10895
הצטרף: 05 אפריל 2011, 07:46

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי אבי » 23 פברואר 2012, 19:59

חנו'ש כתב:אז לדעתך אין שום צורך במדינה והשיטה הטובה ביותר היא בעצם אנרכיה?? :unsure


יש צורך במדינה שמגינה על זכויות הפרט ורכושו: מדינה שמפעילה צבא כדי להגן כנגד תוקפים חיצוניים, מדינה שמפעילה משטרה כדי להגן מפושעים ובתי משפט. וזהו.
סמל אישי של המשתמש
אבי
 
הודעות: 762
הצטרף: 05 אפריל 2011, 12:53

Re: הנה באה הרכבת וכולם נוסעים

הודעהעל ידי Ido_Maccabi » 24 פברואר 2012, 14:11

אבי כתב:
חנו'ש כתב:אז לדעתך אין שום צורך במדינה והשיטה הטובה ביותר היא בעצם אנרכיה?? :unsure


יש צורך במדינה שמגינה על זכויות הפרט ורכושו: מדינה שמפעילה צבא כדי להגן כנגד תוקפים חיצוניים, מדינה שמפעילה משטרה כדי להגן מפושעים ובתי משפט. וזהו.

ומה עם חוקים ששומרים על סדר, כמו השכלה, תשתיות, וכו'? זה לא צריך?
Ido_Maccabi
 
הודעות: 625
הצטרף: 20 יולי 2011, 18:13

הבא

חזור אל פורום שכונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־3 אורחים