כאן מדברים על הכל
פרסם תגובה

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

24 נובמבר 2012, 17:23

Mta_atic כתב:
MTA2311 כתב:אבל זה בדיוק הקטע. הנצרות התפתחה משמעותית, בעוד שהאסלאם נשאר תקוע במאה השביעית לספירה.
בכל מקרה, גם ביהדות לא חסרים קיצונים.
אני חושב שמה שכרמל מנסה להגיד, זה שבסופו של דבר כל דת מבוססת על אותו עיקרון כללי, והוא אמונה בקיומה של ישות אלוהית. כל עוד אי אפשר להוכיח את קיומה של ישות כזאת, אין כזה הבדל משמעותי בין הדתות.

ברור, ועדיין כשאתה מדבר על דת חשוב להסתכל גם על המטען ההיסטורי שלה.
באף מקום לא חסרים קיצונים, השאלה אם הקיצונים שבכל הצדדים עונים על אותם אמות מידה.
באיסלאם לרוב יהיו אלה אנשים שיהרגו אנשים ויגררו את גופותיהם ברחוב. ביהדות יהיו אלה אנשים שיצעקו לך "שאבעס" על כך שאתה פותח להם חניון ביום שבת בירושלים.


ובנוסף ל''שאבעס'' הם גם יצעקו לך ''נאצים'', ישימו טלאי צהוב, יזרקו אבנים, יבעירו צמיגים, ישחטו תרנגולות בשביל מנהג ביום כיפור(שיבקשו סליחה מהתרנגולת אם כבר)ויחתכו לילד את הקצה אחרי 8 ימים

אין ככל הנראה דת קיצונית כמו האסלאם(אם כן אז לא שמעתי עליה)אבל גם הקיצונים בדת היהודית והנוצרית הם לא בדיוק חבורה שהייתי רוצה פגוש בסמטה חשוכה

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

24 נובמבר 2012, 17:33

Holiday_Armadillo כתב:
Mta_atic כתב:
MTA2311 כתב:אבל זה בדיוק הקטע. הנצרות התפתחה משמעותית, בעוד שהאסלאם נשאר תקוע במאה השביעית לספירה.
בכל מקרה, גם ביהדות לא חסרים קיצונים.
אני חושב שמה שכרמל מנסה להגיד, זה שבסופו של דבר כל דת מבוססת על אותו עיקרון כללי, והוא אמונה בקיומה של ישות אלוהית. כל עוד אי אפשר להוכיח את קיומה של ישות כזאת, אין כזה הבדל משמעותי בין הדתות.

ברור, ועדיין כשאתה מדבר על דת חשוב להסתכל גם על המטען ההיסטורי שלה.
באף מקום לא חסרים קיצונים, השאלה אם הקיצונים שבכל הצדדים עונים על אותם אמות מידה.
באיסלאם לרוב יהיו אלה אנשים שיהרגו אנשים ויגררו את גופותיהם ברחוב. ביהדות יהיו אלה אנשים שיצעקו לך "שאבעס" על כך שאתה פותח להם חניון ביום שבת בירושלים.


ובנוסף ל''שאבעס'' הם גם יצעקו לך ''נאצים'', ישימו טלאי צהוב, יזרקו אבנים, יבעירו צמיגים, ישחטו תרנגולות בשביל מנהג ביום כיפור(שיבקשו סליחה מהתרנגולת אם כבר)ויחתכו לילד את הקצה אחרי 8 ימים

אין ככל הנראה דת קיצונית כמו האסלאם(אם כן אז לא שמעתי עליה)אבל גם הקיצונים בדת היהודית והנוצרית הם לא בדיוק חבורה שהייתי רוצה פגוש בסמטה חשוכה

לגבי שחיטת תרנגולת ביום כיפור - כפי שכתבת מדובר במנהג ולא במצווה. מיותר לציין שלאחר השחיטה עושים מהתרנגולת הזו מאכלים שניתנים לרוב לאנשים עניים. כל עוד האנושות עדיין אוכלת בע"ח אני לא רואה בעיה אקוטית במנהג הזה (למרות שאני לא מאלה שדוגלים בו).
לגבי ברית מילה - אני לא יודע מה איתך, אבל לא מדובר באקט שנעשה ע"י יהודים קיצוניים. זו מצווה (אחת החשובות והעיקריות שיש לנו) מהתורה ואחד הסממנים העיקריים להיותינו יהודים.
לשמחתי רוב עם ישראל (דתיים וחילוניים כאחד) מקיימים אותה כיום.

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

24 נובמבר 2012, 17:36

Mta_atic כתב:
Holiday_Armadillo כתב:
Mta_atic כתב:
MTA2311 כתב:אבל זה בדיוק הקטע. הנצרות התפתחה משמעותית, בעוד שהאסלאם נשאר תקוע במאה השביעית לספירה.
בכל מקרה, גם ביהדות לא חסרים קיצונים.
אני חושב שמה שכרמל מנסה להגיד, זה שבסופו של דבר כל דת מבוססת על אותו עיקרון כללי, והוא אמונה בקיומה של ישות אלוהית. כל עוד אי אפשר להוכיח את קיומה של ישות כזאת, אין כזה הבדל משמעותי בין הדתות.

ברור, ועדיין כשאתה מדבר על דת חשוב להסתכל גם על המטען ההיסטורי שלה.
באף מקום לא חסרים קיצונים, השאלה אם הקיצונים שבכל הצדדים עונים על אותם אמות מידה.
באיסלאם לרוב יהיו אלה אנשים שיהרגו אנשים ויגררו את גופותיהם ברחוב. ביהדות יהיו אלה אנשים שיצעקו לך "שאבעס" על כך שאתה פותח להם חניון ביום שבת בירושלים.


ובנוסף ל''שאבעס'' הם גם יצעקו לך ''נאצים'', ישימו טלאי צהוב, יזרקו אבנים, יבעירו צמיגים, ישחטו תרנגולות בשביל מנהג ביום כיפור(שיבקשו סליחה מהתרנגולת אם כבר)ויחתכו לילד את הקצה אחרי 8 ימים

אין ככל הנראה דת קיצונית כמו האסלאם(אם כן אז לא שמעתי עליה)אבל גם הקיצונים בדת היהודית והנוצרית הם לא בדיוק חבורה שהייתי רוצה פגוש בסמטה חשוכה

לגבי שחיטת תרנגולת ביום כיפור - כפי שכתבת מדובר במנהג ולא במצווה. מיותר לציין שלאחר השחיטה עושים מהתרנגולת הזו מאכלים שניתנים לרוב לאנשים עניים. כל עוד האנושות עדיין אוכלת בע"ח אני לא רואה בעיה אקוטית במנהג הזה (למרות שאני לא מאלה שדוגלים בו).
לגבי ברית מילה - אני לא יודע מה איתך, אבל לא מדובר באקט שנעשה ע"י יהודים קיצוניים. זו מצווה (אחת החשובות והעיקריות שיש לנו) מהתורה ואחד הסממנים העיקריים להיותינו יהודים.
לשמחתי רוב עם ישראל (דתיים וחילוניים כאחד) מקיימים אותה כיום.


לצערי ברית מילה זה לא משהו שנעשה רק ע''י קיצוניים
לקחת תינוק קטן שלא עשה כלום ולחתוך לו איבר בלי הרדמה ובלי כלום רק בגלל שאיזה ספר אומר..מבחינתי זאת דוגמה למשהו רע שהדת מביאה לעולם
ברית מילה כמנהג ספציפי וברית מילה כמשל זה משהו שגורם לי אישית להתרחק מהדת אפילו יותר

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

24 נובמבר 2012, 17:45

Holiday_Armadillo כתב:
Mta_atic כתב:
Holiday_Armadillo כתב:
Mta_atic כתב:
MTA2311 כתב:אבל זה בדיוק הקטע. הנצרות התפתחה משמעותית, בעוד שהאסלאם נשאר תקוע במאה השביעית לספירה.
בכל מקרה, גם ביהדות לא חסרים קיצונים.
אני חושב שמה שכרמל מנסה להגיד, זה שבסופו של דבר כל דת מבוססת על אותו עיקרון כללי, והוא אמונה בקיומה של ישות אלוהית. כל עוד אי אפשר להוכיח את קיומה של ישות כזאת, אין כזה הבדל משמעותי בין הדתות.

ברור, ועדיין כשאתה מדבר על דת חשוב להסתכל גם על המטען ההיסטורי שלה.
באף מקום לא חסרים קיצונים, השאלה אם הקיצונים שבכל הצדדים עונים על אותם אמות מידה.
באיסלאם לרוב יהיו אלה אנשים שיהרגו אנשים ויגררו את גופותיהם ברחוב. ביהדות יהיו אלה אנשים שיצעקו לך "שאבעס" על כך שאתה פותח להם חניון ביום שבת בירושלים.


ובנוסף ל''שאבעס'' הם גם יצעקו לך ''נאצים'', ישימו טלאי צהוב, יזרקו אבנים, יבעירו צמיגים, ישחטו תרנגולות בשביל מנהג ביום כיפור(שיבקשו סליחה מהתרנגולת אם כבר)ויחתכו לילד את הקצה אחרי 8 ימים

אין ככל הנראה דת קיצונית כמו האסלאם(אם כן אז לא שמעתי עליה)אבל גם הקיצונים בדת היהודית והנוצרית הם לא בדיוק חבורה שהייתי רוצה פגוש בסמטה חשוכה

לגבי שחיטת תרנגולת ביום כיפור - כפי שכתבת מדובר במנהג ולא במצווה. מיותר לציין שלאחר השחיטה עושים מהתרנגולת הזו מאכלים שניתנים לרוב לאנשים עניים. כל עוד האנושות עדיין אוכלת בע"ח אני לא רואה בעיה אקוטית במנהג הזה (למרות שאני לא מאלה שדוגלים בו).
לגבי ברית מילה - אני לא יודע מה איתך, אבל לא מדובר באקט שנעשה ע"י יהודים קיצוניים. זו מצווה (אחת החשובות והעיקריות שיש לנו) מהתורה ואחד הסממנים העיקריים להיותינו יהודים.
לשמחתי רוב עם ישראל (דתיים וחילוניים כאחד) מקיימים אותה כיום.


לצערי ברית מילה זה לא משהו שנעשה רק ע''י קיצוניים
לקחת תינוק קטן שלא עשה כלום ולחתוך לו איבר בלי הרדמה ובלי כלום רק בגלל שאיזה ספר אומר..מבחינתי זאת דוגמה למשהו רע שהדת מביאה לעולם
ברית מילה כמנהג ספציפי וברית מילה כמשל זה משהו שגורם לי אישית להתרחק מהדת אפילו יותר

ברית מילה היא לא עונש על משהו, כפי שכתבתי - היא אות וסימן שמייחד את העם היהודי.
אנחנו מקיימים את זה בראש ובראשונה כי אלוהים ציווה אותנו היהודים לעשות כך מכיוון שזה הסימן לברית שבינינו לבינו.
בנוסף, חשוב לציין שכיום התברר שברית מילה היא דווקא דבר שמועיל מאד בריאותית. בהמלצת משרד הבריאות העולמי, מלים לא מעט גברים באפריקה וגם באמריקה יש שיעור לא מבוטל של גברים לא יהודים שנימולדים מסיבות בריאותיות.
בנוגע הרדמה וכד' - כשבוחרים מוהל לרך שנולד חשוב מאד לבחור מוהל מנוסה ומקצועי, אחת הסיבות היא שמוהל מקצועי יודע לעשות את זה עם מינימום כאב לילד.
זה ישמע הזוי, אבל בעצמי נכחתי בבריתות (כולל זו של אחיין שלי) שמרוב שהמוהל היה מקצועי התינוק אפילו לא בכה. הכל תלוי במקצועיות, וזה רלוונטי לברית מילה כמו שזה רלוונטי לבחירת רופא לניתוח אחר וכד'.

להרחבה לגבי מה שכתבתי:
http://www.mako.co.il/news-world/intern ... a21004.htm
http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/249/675.html
http://www.mako.co.il/news-israel/healt ... 131004.htm

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

24 נובמבר 2012, 17:48

אני יכולה למצוא לך עשרות כתבות שאומרות שכל ''יתרון'' שיש לברית מילה הוא לא מבוסס ו\או יכול להימנע ע''י טיפול פשוט כמו רחיצה או אמצעי מניעה

הסבר כמו ''אלוהים ציווה'' לא יגרום לי להגיד ''אה בסדר'', זה טיעון לא קביל בעליל מבחינתי כי אנחנו שוב מדברים על משהו שמבחינתך הוא דרך חיים ומבחינתי הוא יישות מומצאת

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

24 נובמבר 2012, 17:55

Holiday_Armadillo כתב:אני יכולה למצוא לך עשרות כתבות שאומרות שכל ''יתרון'' שיש לברית מילה הוא לא מבוסס ו\או יכול להימנע ע''י טיפול פשוט כמו רחיצה או אמצעי מניעה

הסבר כמו ''אלוהים ציווה'' לא יגרום לי להגיד ''אה בסדר'', זה טיעון לא קביל בעליל מבחינתי כי אנחנו שוב מדברים על משהו שמבחינתך הוא דרך חיים ומבחינתי הוא יישות מומצאת

כיום הדעה הרווחת בעולם הרפואה (ולא דעתם של כתבי דמיוקולו שמנסים לצבור לובי נגד ברית מילה מסיבות אנטי דתיות) היא שלברית מילה יש יתרונות בריאותיים משמעותיים וההמלצה היא כן לבצע אותה. יכול להיות שאפשר לחיות טוב גם בלעדייה אבל אי אפשר לומר שזה אקט מיותר או אכזרי בטח על רקע הדברים שמגלים היום.

לגבי הטיעון השני שלך - יכול להיות שזה לא קביל מבחינתך, אבל היה חשוב לי לציין אותו דווקא מכיוון שכיהודים אנחנו מצווים קודם כל לעשות את מה שאלוהים ציווה אותנו ועובר בשרשרת הדורות מזה אלפי שנים עוד לפני שמוצאים לזה תימוכים מדעיים או סיבות לוגיות. זה תמצית האמונה עבור אדם מאמין.

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

24 נובמבר 2012, 17:57

Mta_atic כתב:
Holiday_Armadillo כתב:אני יכולה למצוא לך עשרות כתבות שאומרות שכל ''יתרון'' שיש לברית מילה הוא לא מבוסס ו\או יכול להימנע ע''י טיפול פשוט כמו רחיצה או אמצעי מניעה

הסבר כמו ''אלוהים ציווה'' לא יגרום לי להגיד ''אה בסדר'', זה טיעון לא קביל בעליל מבחינתי כי אנחנו שוב מדברים על משהו שמבחינתך הוא דרך חיים ומבחינתי הוא יישות מומצאת

כיום הדעה הרווחת בעולם הרפואה (ולא דעתם של כתבי דמיוקולו שמנסים לצבור לובי נגד ברית מילה מסיבות אנטי דתיות) היא שלברית מילה יש יתרונות בריאותיים משמעותיים וההמלצה היא כן לבצע אותה. יכול להיות שאפשר לחיות טוב גם בלעדייה אבל אי אפשר לומר שזה אקט מיותר או אכזרי בטח על רקע הדברים שמגלים היום.

לגבי הטיעון השני שלך - יכול להיות שזה לא קביל מבחינתך, אבל היה חשוב לי לציין אותו דווקא מכיוון שכיהודים אנחנו מצווים קודם כל לעשות את מה שאלוהים ציווה אותנו ועובר בשרשרת הדורות מזה אלפי שנים עוד לפני שמוצאים לזה תימוכים מדעיים או סיבות לוגיות. זה תמצית האמונה עבור אדם מאמין.


אז התמצית של זה מבחינתי היא שהולכים כמו עדר בלי לשאול..אולי זה טוב לכם אבל אני לעולם לא אחיה ככה

שוב, לא כל מי שנגד ברית מילה הוא אנטישמי או אנטי-דתי
כמו שיש באינטרנט כאלה שאומרים שזה טוב לעשות ברית מילה יש כאלה שאומרים שזה מיותר לחלוטין(כן, מיותר)ואין לזה שום יתרונות בריאותיים משמעותיים

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

24 נובמבר 2012, 18:04

Holiday_Armadillo כתב:
Mta_atic כתב:
Holiday_Armadillo כתב:אני יכולה למצוא לך עשרות כתבות שאומרות שכל ''יתרון'' שיש לברית מילה הוא לא מבוסס ו\או יכול להימנע ע''י טיפול פשוט כמו רחיצה או אמצעי מניעה

הסבר כמו ''אלוהים ציווה'' לא יגרום לי להגיד ''אה בסדר'', זה טיעון לא קביל בעליל מבחינתי כי אנחנו שוב מדברים על משהו שמבחינתך הוא דרך חיים ומבחינתי הוא יישות מומצאת

כיום הדעה הרווחת בעולם הרפואה (ולא דעתם של כתבי דמיוקולו שמנסים לצבור לובי נגד ברית מילה מסיבות אנטי דתיות) היא שלברית מילה יש יתרונות בריאותיים משמעותיים וההמלצה היא כן לבצע אותה. יכול להיות שאפשר לחיות טוב גם בלעדייה אבל אי אפשר לומר שזה אקט מיותר או אכזרי בטח על רקע הדברים שמגלים היום.

לגבי הטיעון השני שלך - יכול להיות שזה לא קביל מבחינתך, אבל היה חשוב לי לציין אותו דווקא מכיוון שכיהודים אנחנו מצווים קודם כל לעשות את מה שאלוהים ציווה אותנו ועובר בשרשרת הדורות מזה אלפי שנים עוד לפני שמוצאים לזה תימוכים מדעיים או סיבות לוגיות. זה תמצית האמונה עבור אדם מאמין.


אז התמצית של זה מבחינתי היא שהולכים כמו עדר בלי לשאול..אולי זה טוב לכם אבל אני לעולם לא אחיה ככה

שוב, לא כל מי שנגד ברית מילה הוא אנטישמי או אנטי-דתי
כמו שיש באינטרנט כאלה שאומרים שזה טוב לעשות ברית מילה יש כאלה שאומרים שזה מיותר לחלוטין(כן, מיותר)ואין לזה שום יתרונות בריאותיים משמעותיים

הסקת מסקנה שגויה - תמצית היהודית היא הספקנות ושאילת השאלות (כל התלמוד וחלק ניכר מהספרות היהודית מבוססת בדיוק על העיקרון הזה).
העניין הוא שיש מסגרת שכל יהודי יודע שבתוכה הוא מתנהל - מותר להטיל ספקות, מותר לחקור (לדעתם של חלק מגדולי היהדות זו אפילו חובה) אבל בסופו של דבר חייבים להבין שהבסיס להכל הוא האמונה, זה הדבר הכי עוצמתי והכי חזק שיש ליהודי באמתחתו וזה בסופו של דבר מה ששימר את הגלחת היהודית מאז ועד היום.

שוב - השאלה מי אומר מה. רופאים בכירים וארגונים מוסמכים אומרים שזה טוב. אני לא באמת יודע אם מי שאומר שזה מיותר הוא באמת בר סמכא בסדר גודל כזה שיוכל לבטל את דברי החולקים עליו.
בין כך ובין כך - אני מאמין שמעטים יהיו אלה שיגידו שזה מזיק ולכן כתבתי כבר מקודם - אין הצדקה להציג את ברית המילה כאקט אכזרי כל עוד יש בדבר הזה יתרונות של ממש.

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

24 נובמבר 2012, 18:12

יש הבדל בין ''מזיק'' לבין ''מיותר''

בכל מקרה, הדיון הזה הולך לשום מקום וסטה לחלוטין מהפואנטה המקורית שלו

בשורה התחתונה, אתה מאמין ואני לא..אנחנו שני קצוות שונים לחלוטין כשזה מגיע לדת ואף אחד לא ישכנע את השני
אני מניחה שאתה לא מתעצבן ממה שאני כותבת אבל לי דיונים על דת פשוט עושים רע

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

26 נובמבר 2012, 15:05

הבחור שהתנצר ואז חזר ליהדות הוא מקרה פשוט של בן אדם מושפע בקלות. אנשים כאלה קל מאוד להפנט

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

26 נובמבר 2012, 17:56

אז אתה רוצה להפנט אותו ?
:-)

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

26 נובמבר 2012, 18:04

michael כתב:אז אתה רוצה להפנט אותו ?
:-)


אני? ... זה לא התחום שלי. לצערי אף פעם לא גיליתי בתוכי כישורים כאלה :)

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

28 נובמבר 2012, 05:26

Mta_atic כתב:
Holiday_Armadillo כתב:
Mta_atic כתב:
Holiday_Armadillo כתב:אני יכולה למצוא לך עשרות כתבות שאומרות שכל ''יתרון'' שיש לברית מילה הוא לא מבוסס ו\או יכול להימנע ע''י טיפול פשוט כמו רחיצה או אמצעי מניעה

הסבר כמו ''אלוהים ציווה'' לא יגרום לי להגיד ''אה בסדר'', זה טיעון לא קביל בעליל מבחינתי כי אנחנו שוב מדברים על משהו שמבחינתך הוא דרך חיים ומבחינתי הוא יישות מומצאת

כיום הדעה הרווחת בעולם הרפואה (ולא דעתם של כתבי דמיוקולו שמנסים לצבור לובי נגד ברית מילה מסיבות אנטי דתיות) היא שלברית מילה יש יתרונות בריאותיים משמעותיים וההמלצה היא כן לבצע אותה. יכול להיות שאפשר לחיות טוב גם בלעדייה אבל אי אפשר לומר שזה אקט מיותר או אכזרי בטח על רקע הדברים שמגלים היום.

לגבי הטיעון השני שלך - יכול להיות שזה לא קביל מבחינתך, אבל היה חשוב לי לציין אותו דווקא מכיוון שכיהודים אנחנו מצווים קודם כל לעשות את מה שאלוהים ציווה אותנו ועובר בשרשרת הדורות מזה אלפי שנים עוד לפני שמוצאים לזה תימוכים מדעיים או סיבות לוגיות. זה תמצית האמונה עבור אדם מאמין.


אז התמצית של זה מבחינתי היא שהולכים כמו עדר בלי לשאול..אולי זה טוב לכם אבל אני לעולם לא אחיה ככה

שוב, לא כל מי שנגד ברית מילה הוא אנטישמי או אנטי-דתי
כמו שיש באינטרנט כאלה שאומרים שזה טוב לעשות ברית מילה יש כאלה שאומרים שזה מיותר לחלוטין(כן, מיותר)ואין לזה שום יתרונות בריאותיים משמעותיים

הסקת מסקנה שגויה -תמצית היהודית היא הספקנות ושאילת השאלות (כל התלמוד וחלק ניכר מהספרות היהודית מבוססת בדיוק על העיקרון הזה).
העניין הוא שיש מסגרת שכל יהודי יודע שבתוכה הוא מתנהל - מותר להטיל ספקות, מותר לחקור (לדעתם של חלק מגדולי היהדות זו אפילו חובה) אבל בסופו של דבר חייבים להבין שהבסיס להכל הוא האמונה, זה הדבר הכי עוצמתי והכי חזק שיש ליהודי באמתחתו וזה בסופו של דבר מה ששימר את הגלחת היהודית מאז ועד היום.

שוב - השאלה מי אומר מה. רופאים בכירים וארגונים מוסמכים אומרים שזה טוב. אני לא באמת יודע אם מי שאומר שזה מיותר הוא באמת בר סמכא בסדר גודל כזה שיוכל לבטל את דברי החולקים עליו.
בין כך ובין כך - אני מאמין שמעטים יהיו אלה שיגידו שזה מזיק ולכן כתבתי כבר מקודם - אין הצדקה להציג את ברית המילה כאקט אכזרי כל עוד יש בדבר הזה יתרונות של ממש.


מדהים אז שכולם מגיעים לאותם מסקנות, אותם מצוות, אותם מנהגים ואותו קו מחשבה. בפועל תמצית היהדות זה לשאול ואז תמיד להגיע לאותן תשובות.בסופו של דבר זה תמיד יגיע ל
" כך ציווה עלינו אדוני" .זאת חקירה שלא שוברת את המסגרת של עצמה.

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

28 נובמבר 2012, 06:46

דרך אגב, היהדות לפחות עוסקת בשאלות מהותיות של החיים, משהו שהעולם החילוני אפילו לא מטריח את עצמו לעסוק בו.

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

28 נובמבר 2012, 07:43

מי אתה שתגיד את זה? חילוניים מתעסקים בשאלות מהותיות לא פחות מדתיים, רק שבניגוד אליכם אנחנו לא בוחרים באפשרות הקלה יותר ומסיקים שהתשובה לכל השאלות המהותיות היא יישות אלוהית כל יכולה.

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

28 נובמבר 2012, 15:10

אם היית קורא את התגובה למעלה היית מבין שאני לא דתי. לדעתי חיים שמבוססים על האמונה הדתית מגבילים את האדם להגיע לפסגות של ההוויה שלו וכך לחיות חיים מלאים יותר. למרות שהבעיה היא לא רק בעיקרי האמונה, אלא מה שהאנשים שהאמינו בדת כזו או אחרת, עשו לאנשים אחרים כדי שגם הם יקבלו על עצמם את מערכת האמונות של הדת. הם התנהגו באכזריות גדולה, בכל מיני צורות חולניות, כדי להבטיח שזה יקרה.
אבל הדת היהודית למשל מנסה להסתכל מההתחלה לסוף (אם ישנם כאלה,והם אינם) ולהבין את המשמעות של החיים האלו ואיך נכון להתנהל בהם(לא שהם בהכרח צודקים), ויותר מכל יש בה את הרצון להבין. על מה מבוסס העולם החילוני? החילונים לועגים לדתייים על הישות המומצאת שלהם אבל אצלם המקור זה המפץ הגדול. כששואלים אותם מה מקורו של המפץ הגדול,יש מקסימום גמגומים ואז ממשיכים הלאה בחיים. בגלל שקרי הדת לאורך ההיסטוריה לאנשים נמאס, והם החליפו את השקרים של האנשים הדתיים בשקרים של המדע. המדע לא משקר במובן הרגיל .הוא כן מתאר עובדות. אבל הוא משקר במובן שהוא מתיימר לדעת את כל האמת דרך המדידות ואת מה שאי אפשר למדוד אז מבחינתם זה לא קיים. המדע זה הסמכות שהחליפה את הדת בעולם החילוני.בכלליות אפשר להגיד שהעולם החילוני(המסורתי) מבוסס על המדע ולכן על החומר.והעולם החילוני הוא אכן חומרי.תראה את הערכים של העולם החילוני ומה מניע אותו ותגיע לאותה מסקנה כמוני.

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

28 נובמבר 2012, 15:38

הרבה שטויות אתה כותב פה.
נתחיל מהסוף- אני חי את העולם החילוני כל יום, ובניגוד אליך מבין שאין כזה דבר "הערכים של העולם החילוני", כי העולם הזה מורכב מאנשים שונים, בעלי ערכים שונים. וזה היופי בעולם הזה. איכשהו ממש לא הגעתי לאותה מסקנה שלך.
כל דת מנסה להסתכל מההתחלה לסוף, כי זאת המטרה של הדת. אנשים התחילו לשאול שאלות קיומיות, ומצאו דרכים שונות להגיע לאותה מסקנה דתית- קיימת יישות אלוהית שבראה את העולם ואחראית לכל מה שקרה, קורה ויקרה בו. בניגוד למה שהיית רוצה להאמין, הדת היהודית לא שונה מאף דת אחרת בבסיסה. זה נחמד להגיד שהיא מנסה להבין את המשמעות של החיים ואיך נכון להתנהל בהם, אבל בסופו של דבר היא יוצרת אצל האדם המאמין שגרת חיים מאוד מסויימת ומחייבת אותו לדבוק בה. מה ההגיון בשאילת שאלות, כשבסופו של דבר מחייבים אותך להגיע לאותה המסקנה, ואם חס וחלילה העזת לחלוק על כך, אתה כבר לא יכול להשתייך לעולם הזה. ( דוגמה קטנה, דמיין את הדילמה של דתיים הומואיים. יש להם כל כך הרבה שאלות, ואף אחד לא יכול לענות להם על השאלות האלה, דבר שמביא בסופו של דבר להתרחקותם מהדת).
שוב, אתה מכליל. אצל מי בדיוק המפץ הגדול הוא המקור? המפץ הגדול היא תאוריה הגיונית ולגיטימית, שעוד לא הצליחו להוכיח במלואה( חלקים ממנה הם קונצנזוס בקרב אנשי המדע). לא יותר מזה. גם לא נכון להגיד שהעולם החילוני מבוסס על המדע. העולם החילוני מבוסס על החופש לבחור. דבר שלא קיים בדת.

סתם נקודה למחשבה- גם אם יש אנשים שבטוחים שהמפץ הגדול הוא עובדה מוגמרת, עוד לא ראיתי אנשים שרוצחים\שורפים מסגדים\מנדים מהחברה אנשים שלא מאמינים בו וכו'. אתה יכול להגיד שאין דברים כאלה ביהדות?

Re: סיפור מעניין על יהודי שהתנצר וחזר ליהדות

28 נובמבר 2012, 22:41

קודם כל אני לא מייצג את היהדות ותראה שכל מה שאתה אמרת אמרתי אני באחד הפוסטים שלי.
לא הבהרתי את עצמי מספיק טוב, וכיוון שאנו מדברים על נושא מאוד רחב ואני לא רוצה להתפזר כמו בתגובה שלפני אני אתייחס ואבהיר למה התכוונתי בהתחלה כשאמרתי שהיהדות(או בעצם כל דת) עוסקת בנושאים מהותיים ושהחילוניות לא. אני מאמין שיש שאלה אחת מרכזית בחיים והיא חשובה יותר מכל דבר אחר והיא " מה הם החיים? ומה משמעותם? " באיזשהו שלב בחיי תפסתי את עצמי רואה שמתישהו אני הולך למות. וברגע המוות כל מה שהיה פשוט יעלם ברגע אחד. הבנתי ברמה מסוימת שאין טעם לכל מה שהולך פה אם אין לך ראייה מפרספקטיבה אחרת.
עכשיו כשאמרתי שיש התייחסות לזה בעולם הדתי לא בהכרח אמרתי שזאת אמת אבל לפחות שם יש איזו שהיא התייחסות לנושאים שמבחינתי הם מהותיים. בעולם החילוני אין כלום.יש ואקום. תסתכל במערכת החינוך ובבתי ספר למה מייחסים חשיבות, רק למידע ש"יכין" אותך לעולם הגדול שתוכל בעתיד לתפוס בו את מקומך ואם תתאמץ מספיק ועם קצת מזל אז גם תצליח.כאילו כל מה שהיה חסר לי בחיים זה לדעת עוד קצת חשבון ועוד פרטי היסטוריה. מידע מידע מידע. רק לפתח את המוח ובלי להזין את רוח האדם ובלי להתייחס לפנימיות של האדם . יש עוד הרבה דוגמאות ומהן גם הרבה השלכות על איך שהדברים נראים אבל אני לא רוצה להרחיב על זה כאן. מקווה שהבנת למה התכוונתי.
פרסם תגובה