29 יולי 2012, 18:22
Mta_atic כתב:בתור אדם דתי אין לי כוונה באופן אישי ואני בטוח שגם לציבור שאיתו אני נמנה, לכפות את אמונתנו על כל אדם אחר,אבל לטעמי האשכול שנפתח פה מגוחך.
מדובר פה בתשעה באב, שזה לא רק אירוע דתי קלאסי כמו שרבים לצערנו נוהגים לראות בו, אלא אירוע היסטורי מכונן בעברו של העם היהודי.
ביום הזה נחרבו שני בתי המקדש שלנו ויצאנו לגלות ארוכה מאד שכללה לא מעט פוגרומים וזוועות, אז עם כל הכבוד לכך שבא לך לראות כמה קומדיות והמאורע ההיסטורי הזה מפריע לך,
אני מציע לך לגלות טיפה הבנה ולכבד את היום ואת אלו שכן בחרו לכבד היסטוריה לאומית ולא רק ברמה הדתית.
ביום הזיכרון לשואה ולגבורה כל ערוצי הטלויזיה הישראלים סגורים ואלו שפתוחים משדרים תוכניות שתואמות את אווירת היום, את זה כולנו מבינים,
אז מה כ"כ קשה להכיל ולכבד יום כמו תשעה באב, שהוא יום לא פחות טרגי מהשואה.
29 יולי 2012, 18:37
Holiday_Armadillo כתב:Mta_atic כתב:בתור אדם דתי אין לי כוונה באופן אישי ואני בטוח שגם לציבור שאיתו אני נמנה, לכפות את אמונתנו על כל אדם אחר,אבל לטעמי האשכול שנפתח פה מגוחך.
מדובר פה בתשעה באב, שזה לא רק אירוע דתי קלאסי כמו שרבים לצערנו נוהגים לראות בו, אלא אירוע היסטורי מכונן בעברו של העם היהודי.
ביום הזה נחרבו שני בתי המקדש שלנו ויצאנו לגלות ארוכה מאד שכללה לא מעט פוגרומים וזוועות, אז עם כל הכבוד לכך שבא לך לראות כמה קומדיות והמאורע ההיסטורי הזה מפריע לך,
אני מציע לך לגלות טיפה הבנה ולכבד את היום ואת אלו שכן בחרו לכבד היסטוריה לאומית ולא רק ברמה הדתית.
ביום הזיכרון לשואה ולגבורה כל ערוצי הטלויזיה הישראלים סגורים ואלו שפתוחים משדרים תוכניות שתואמות את אווירת היום, את זה כולנו מבינים,
אז מה כ"כ קשה להכיל ולכבד יום כמו תשעה באב, שהוא יום לא פחות טרגי מהשואה.
משפט זוועתי
ומה זה ''אני מציע לך לגלות טיפה הבנה ולכבד את היום ואת אלו שכן בחרו לכבד''? למה זה תמיד רק לצד אחד? למה אף פעם לא אומרים לדתיים לכבד את אלה שלא רוצים לצום ביום כיפור? או את אלה שרוצים לנסוע ביום כיפור? או אפילו את אלה שרוצים לראות קומדיות בצום ט' באב
זה שהחילונים ויתרו על המלחמה הזאת ולא בא להם להיכנס לעניין הזה לא אומר שזה מוצדק
מזכיר לי את העניין של האח הגדול עם פרידה ולא זוכרת איך קראו להוא שהיא רצתה לקרוא את התנ''ך בשירותים והוא לא
כל הזמן רק לה אמרו ''אבל תבואי לקראתו'', ''אבל תכבדי אותו'', ''אבל זאת האמונה שלו''..לחילונים אין אמונה? אף פעם לא יגיע הדתי שיגיע ''אבל תבוא לקראתו, לא בא לו לצום'', ''אבל תבוא לקראתו, בא לו לאכול חזיר'', ''אבל תבא לקראתו, לא בא לו להיות בהסגר ביום כיפור''
29 יולי 2012, 18:44
ב.למה להיכנס לחלוקה הדיכוטומית הזו של חילונים ודתיים בכל נושא ?
תשעה באב הוא ממש לא יום דתי כמו שאמרתי, הוא יום אבל לאומי. זה שהזיכרון הלאומי של חלק מהמשתמשים פה מתחיל ונגמר בשואה לא אומר שלא קרו דברים אחרים בהיסטוריה שלנו.
לא מדובר פה על לכבד חילונים מפני שרוב האוכלוסיה בישראל היא כן מסורתית וכן אכפת לה מימים בעלי משמעות לאומית כזו או אחרת, כך שכאשר חברת טלויזיה מחשיכה מסכים של ערוצי קומדיה ומשתדלת לכבד את היום ככל שניתן (בכל זאת - לא השביתו את כלל הערוצים) זה מעשה ממלכתי, הולם וראוי, בלי קשר לדתיים או חילוניים.
ג. לגבי הנושא של פרדיה מהאח הגדול, גם אני ראיתי את הפרקים האלה וזה יוצג בצורה אידיוטית וקטנונית.
קריאת תנ"ך בשירותים היא מעשה שבפוגע במכוון בקולקטיב מסויים בחברה (תחליפי את התנ"ך בקוראן ואת יורם הזה בבחור ערבי, עם מי דעת הקהל הייתה נוטה בסיטואציה הזו?). קריאת תנ"ך מחוץ לשירותים - לא וזה אפילו לא אמור לפגוע ברגשות של חילונים (או שיש איזהשהוא ציווי אזרחי שצריך לקרוא תנ"ך בשירותים ואני לא יודע עליו?)
זה ממש לא קשור ליהודים. בתור אדם דתי לא הייתי מכניס ספר קוראן/ברית חדשה לשירותים, בטח ובטח כשיש אדם ערבי לידי מפני שזה נימוס אלמנטרי וכבוד לדתות גם אם את לא מאמינה בהם.
אני יכול להבטיח לך שהסטסטוס קוו עבר לצד החילוני הרבה יותר מאשר לצד הדתי.
המדינה מכבדת פחות אירועים דתיים מאשר בעבר ועם זאת הציבור החילוני בארץ תמיד חושב שמישהו כופה עליו כשהוא לא שם לב שהוא זה שכופה את דעתו על אחרים.
29 יולי 2012, 19:03
Holiday_Armadillo כתב:ב.למה להיכנס לחלוקה הדיכוטומית הזו של חילונים ודתיים בכל נושא ?
תשעה באב הוא ממש לא יום דתי כמו שאמרתי, הוא יום אבל לאומי. זה שהזיכרון הלאומי של חלק מהמשתמשים פה מתחיל ונגמר בשואה לא אומר שלא קרו דברים אחרים בהיסטוריה שלנו.
לא מדובר פה על לכבד חילונים מפני שרוב האוכלוסיה בישראל היא כן מסורתית וכן אכפת לה מימים בעלי משמעות לאומית כזו או אחרת, כך שכאשר חברת טלויזיה מחשיכה מסכים של ערוצי קומדיה ומשתדלת לכבד את היום ככל שניתן (בכל זאת - לא השביתו את כלל הערוצים) זה מעשה ממלכתי, הולם וראוי, בלי קשר לדתיים או חילוניים.
כל עוד צמים ביום הזה מבחינתי הוא יום דתי ואני אתייחס אליו ככה
השורה התחתונה היא שאם אומרים לי שאסור לאכול ואסור לי לשתות בגלל משהו שקרה אז אני לא מבדילה בין זה לבין יום כיפורג. לגבי הנושא של פרדיה מהאח הגדול, גם אני ראיתי את הפרקים האלה וזה יוצג בצורה אידיוטית וקטנונית.
קריאת תנ"ך בשירותים היא מעשה שבפוגע במכוון בקולקטיב מסויים בחברה (תחליפי את התנ"ך בקוראן ואת יורם הזה בבחור ערבי, עם מי דעת הקהל הייתה נוטה בסיטואציה הזו?). קריאת תנ"ך מחוץ לשירותים - לא וזה אפילו לא אמור לפגוע ברגשות של חילונים (או שיש איזהשהוא ציווי אזרחי שצריך לקרוא תנ"ך בשירותים ואני לא יודע עליו?)
זה ממש לא קשור ליהודים. בתור אדם דתי לא הייתי מכניס ספר קוראן/ברית חדשה לשירותים, בטח ובטח כשיש אדם ערבי לידי מפני שזה נימוס אלמנטרי וכבוד לדתות גם אם את לא מאמינה בהם.
אני יכול להבטיח לך שהסטסטוס קוו עבר לצד החילוני הרבה יותר מאשר לצד הדתי.
המדינה מכבדת פחות אירועים דתיים מאשר בעבר ועם זאת הציבור החילוני בארץ תמיד חושב שמישהו כופה עליו כשהוא לא שם לב שהוא זה שכופה את דעתו על אחרים.
לא אכפת לי מה המדינה מכבדת, אכפת לי מה האנשים הפרטיים מכבדים\לא מכבדים
אין פה קבלה של השונה וזה לא משנה אם זה עניין של דת\גזע\מין\נטייה מינית וכו'
אנחנו יכולים להתעלם מהבעיה ולהגיד שהכל בסדר אבל כשמסתכלים על הטוקבקים הלא מצונזרים בפייסבוק אז רואים את עם ישראל האמיתי ורואים את הדעות האמיתיות של האנשים
כששחקן כדורגל משחק ביום כיפור וכולם אומרים שאסור לו לשחק יותר בנבחרת ישראל..זה לכבד את החילונים?
כשמכבי אש נוסעים ביום כיפור בשביל לכבות שריפה ומגרשים אותם מהמקום ע''י זריקת אבנים וסלעים זה לכבד את הצד החילוני?
כשמכבי צריכים לשחק ביום שישי ואנשים אומרים שיחרימו אותם בגלל זה, זה לכבד את הצד החילוני?
אם בן אדם דתי היה מבקש ממני לא להכניס ספר תנ''ך לבית השימוש הייתי מכבדת אותו בלי לחשוב פעמיים, יש לי בעיה עם הדרך שבה העליהום היה על הצד החילוני כי תמיד אבל תמיד צריך לכבד את הצד הדתי אבל לעולם ההתחשבות לא תהיה לצד חילוני
כמו שהייתה את המטורפת הזאת(בר סימון או משהו כזה)באח הגדול וכולם השתדלו להפריד בין בשר וחלב אבל היא לא עשתה שום דבר שהתחשב כי מבחינתה יש רק דרך אחת
או קותי הזה שכל הזמן אמר כמה שמפריע לו שקוראים בתנ''ך אבל כשזה הגיע ללהכניס קוראן לבית הוא לא היה מוכן
29 יולי 2012, 19:11
29 יולי 2012, 19:19
29 יולי 2012, 19:23
MTA2311 כתב:"תשעה באב הוא יום תענית מדרבנן, מקורה בדברי הנביאים ונקבעה במשנה"
איסורים:"איסור לימוד תורה", "עשיית מלאכה", "שאילת שלום".
יום אבל לאומי? נראה לי יותר כמו עוד הגזמה דתית.
אי אפשר לכבד את היום הזה בצפירה וטקסים? למה צום? למה אסור להגיד שלום? למה אסור לנעול נעלי עור? למה צריך לשבת על כסאות נמוכים? ברגע שמכניסים ליום אבל סממנים חשוכים ופרימטיביים שכאלה, אין לי שום כוונה לכבד את היום, את הצמים, את האבלים או מה שזה לא יהיה. זה כבר לא יום לאומי, זה יום שמיועד למגזר מסויים.
"האנשים הפרטיים יכולים לנהוג כפי נטיית ליבם, אף אחד לא מעמיד משטרת מחשבות במדינה."
אני יכול לראות טלוויזיה ביום כיפור? אני יכול לנסוע במכונית? אני יכול לנסוע באוטובוס בשבת?
29 יולי 2012, 19:31
Holiday_Armadillo כתב:אני מסכימה איתך שאי אפשר להכניס דתיים או חילונים לתבנית מסויימת אבל לצערי(ואולי גם לצערך, לא יודעת)הקיצוניים משני הצדדים הם אלה שעושים את רוב הרעש והם אלה שקובעים את הנורמות..אי אפשר לברוח מזה
יש פה שני צדדים שרק מתרחקים אחד מהשני במשך השנים בגלל שהדעות הופכות להיות קיצוניות יותר ויותר בגלל חוסר סובלנות וסבלנות בעקבות דברים שחוזרים על עצמם במשך השנים
MTA2311 כתב:"תשעה באב הוא יום תענית מדרבנן, מקורה בדברי הנביאים ונקבעה במשנה"
איסורים:"איסור לימוד תורה", "עשיית מלאכה", "שאילת שלום".
יום אבל לאומי? נראה לי יותר כמו עוד הגזמה דתית.
אי אפשר לכבד את היום הזה בצפירה וטקסים? למה צום? למה אסור להגיד שלום? למה אסור לנעול נעלי עור? למה צריך לשבת על כסאות נמוכים? ברגע שמכניסים ליום אבל סממנים חשוכים ופרימטיביים שכאלה, אין לי שום כוונה לכבד את היום, את הצמים, את האבלים או מה שזה לא יהיה. זה כבר לא יום לאומי, זה יום שמיועד למגזר מסויים.
"האנשים הפרטיים יכולים לנהוג כפי נטיית ליבם, אף אחד לא מעמיד משטרת מחשבות במדינה."
אני יכול לראות טלוויזיה ביום כיפור? אני יכול לנסוע במכונית? אני יכול לנסוע באוטובוס בשבת?
29 יולי 2012, 19:45
29 יולי 2012, 19:45
29 יולי 2012, 19:59
MTA2311 כתב:כן. המילים "דרבנן" "נביאים" "ומשנה", לא אומרות הרבה להרבה מאוד חילונים. אם זה היה יום אבל לאומי היו עושים מאמץ גדול יותר לפנות לסקטורים רחבים יותר בחברה.
"חכמים, נביאים, משנה ותלמוד הם חלק מהדי.אנ.אי של היהדות, הטרגדיה היא שהציבור החילוני טרח לנכס אותו לדתיים שחלקם קיבלו את זה בשמחה.". זאת בדיוק הבעיה, היהדות נתקעה בערך בתקופה של החורבן והגלות, ולא עושה שום מאמץ(לפחות בעיני חלק לא מבוטל מהחילונים), להתאים את עצמה לחיים המודרניים.
"איסור נעילת מנעלים מעור וישיבה על הרצפה (או על מקומות נמוכים) הם סממנים שנועדו לקבע את האבל ולקרב אותו אל לבבות האנשים גם במרחק שנות דור" אתה רציני? אתה באמת חושב שזה מה שקורה בפועל? אתה חושב שהסממנים האלה מתאימים למאה ה21?
אתה יכול להציג לי בבקשה אסמכתא לכך שרוב העם צם היום, או לכך שלרוב העם יפריע אם ערוץ הקומדיה יהיה פתוח? אולי הבקשה היא קולקטיבית, אבל פעולת הצפייה היא אישית, ככה שמי שירצה לראות, יראה, ומי שרואה בכך תועבה ובגידה בעם היהודי, לא יראה.
29 יולי 2012, 20:27
Mta_atic כתב:MTA2311 כתב:כן. המילים "דרבנן" "נביאים" "ומשנה", לא אומרות הרבה להרבה מאוד חילונים. אם זה היה יום אבל לאומי היו עושים מאמץ גדול יותר לפנות לסקטורים רחבים יותר בחברה.
"חכמים, נביאים, משנה ותלמוד הם חלק מהדי.אנ.אי של היהדות, הטרגדיה היא שהציבור החילוני טרח לנכס אותו לדתיים שחלקם קיבלו את זה בשמחה.". זאת בדיוק הבעיה, היהדות נתקעה בערך בתקופה של החורבן והגלות, ולא עושה שום מאמץ(לפחות בעיני חלק לא מבוטל מהחילונים), להתאים את עצמה לחיים המודרניים.
"איסור נעילת מנעלים מעור וישיבה על הרצפה (או על מקומות נמוכים) הם סממנים שנועדו לקבע את האבל ולקרב אותו אל לבבות האנשים גם במרחק שנות דור" אתה רציני? אתה באמת חושב שזה מה שקורה בפועל? אתה חושב שהסממנים האלה מתאימים למאה ה21?
אתה יכול להציג לי בבקשה אסמכתא לכך שרוב העם צם היום, או לכך שלרוב העם יפריע אם ערוץ הקומדיה יהיה פתוח? אולי הבקשה היא קולקטיבית, אבל פעולת הצפייה היא אישית, ככה שמי שירצה לראות, יראה, ומי שרואה בכך תועבה ובגידה בעם היהודי, לא יראה.
מצד אחד אתה מתלונן על כך שלא מתאמצים לפנות לסקטורים רחבים יותר בחברה לגבי המשמעות של ימים כגון תשעה באב,
מהצד השני, כשכבר מנסים לעשות משהו בכיוון אתם צועקים שמדובר בכפייה דתית, אז אולי הבעיה היא בך ולא באחרים שצריכים "להזין" אותך בתכנים?
היהדות ממש לא נתקעה באיזור החורבן והגלות. כל עם ותיק נוהג לציין מאורעות היסטוריים מעברו, האם העם היהודי צריך להתבייש שהוא מאזכר את התאריך של חורבן שני בתי מקדש?
דעת החילונים רובה נסובה על תחושות בטן וסיקורים סלקטייבים של אמצעי ההזנה העיקרי היום - המדיה.
אני ושכמותי אנשים דתיים מודרניים, אני עושה הכל בדיוק כמוך ואף יותר ממך. אני עושה כמעט את כל הדברים שאתה ושאדם חילוני ממוצע עושה רק בדגש על הדת והמסורת כי זו דרך החיים שבחרתי לחיות.
מספיק עם הסטריוטיפיזציה המפגרת הזאת כאילו אדם דתי זה אחד שלבוש גלימה שחורה עם משקפיים עבות ואף מנוזל. צא מזה אחי.
ישיבה על הרצפה זה סימן לאבלות, בגלל זה אדם שנפטרו קרוביו ח"ו יושב על הריצפה. עכשיו אתה בא לערער על מוסכמות חברתיות שהיו נהוגות מאז ועד עתה?
לסיכומו של עניין - באמת שאני לא בא לעשות לך סדרת חינוך. תעשה מה שבראש שלך רק תזכור שיש עוד אנשים בארץ הזו חוץ ממך לפני שאתה בא לשנות סדרי עולם.
29 יולי 2012, 20:46
30 יולי 2012, 04:25
30 יולי 2012, 08:40
30 יולי 2012, 16:18
MTA2311 כתב:אתה מבין שזה משהו שקרה לפני יותר מאלפיים שנה, נכון? אתה מבין שתיאורים של נהרות דם ואכילת בני אדם יכולים בהחלט להיות שקריים כמו חציית ים סוף, או הפיכת מקל ההליכה של משה לנחש, נכון?
מאוד חכם מצדך להשוות בין יום השואה/ יום הזכרון לבין אירוע שקרה לפני אלפיים שנה. אתה מודע לזה שיש אנשים שאיבדו הורים/אחים/ בני משפחה אחרים, בשואה או במלחמות ישראל? אתה איבדת מישהו בחורבן בית המקדש הראשון? אולי בשני? זה טבעי שהעם לא יתאבל על משהו שקרה לפני כל כך הרבה זמן, בדיוק כמו שעוד אלפיים שנה אנשים ינהלו את אותו ויכוח לגבי השואה.
30 יולי 2012, 16:41
התנין כתב:MTA2311 כתב:אתה מבין שזה משהו שקרה לפני יותר מאלפיים שנה, נכון? אתה מבין שתיאורים של נהרות דם ואכילת בני אדם יכולים בהחלט להיות שקריים כמו חציית ים סוף, או הפיכת מקל ההליכה של משה לנחש, נכון?
מאוד חכם מצדך להשוות בין יום השואה/ יום הזכרון לבין אירוע שקרה לפני אלפיים שנה. אתה מודע לזה שיש אנשים שאיבדו הורים/אחים/ בני משפחה אחרים, בשואה או במלחמות ישראל? אתה איבדת מישהו בחורבן בית המקדש הראשון? אולי בשני? זה טבעי שהעם לא יתאבל על משהו שקרה לפני כל כך הרבה זמן, בדיוק כמו שעוד אלפיים שנה אנשים ינהלו את אותו ויכוח לגבי השואה.
כן זה קרה לפני המון זמן, וזה עדיין קרה. מרד בר כוכבא וכיבוש הארץ בידי הרומאים הם אירועים היסטוריים ברורים בלי קשר לשום דת. וזה שזה היה ממש מזמן לא אומר כלום.
ואת השואה לעולם לא ישכחו בזכות היום אבל הזה שכולנו מציינים מידי שנה, בדיוק כמו שמציינים את פסח, שבועות וכו'...
מדובר ביום אבל לעם היהודי לא פחות מיום השואה ולא מיום הזיכרון, והאנטי שלכם כלפיי כל דבר שמריח מיהדות הוא דוחה ברמות עלובות. אף אחד לא אמר לכם לצום, והאמת שרבים ממשיכים כרגיל בחייהם, הולכים לים יוצאים למסיבות וכו', אבל מעניין מה תחשבו עליי אם אני אארגן ביום השואה ערב קריוקי אצלי בבית.
עד שלא תשנו את הגישה שלכם, אל תתלוננו אם תראו אנשים הולכים כרגיל בצפירות לזכר האבל שעליו אתם מתאבלים.
30 יולי 2012, 17:18
התנין כתב:MTA2311 כתב:אתה מבין שזה משהו שקרה לפני יותר מאלפיים שנה, נכון? אתה מבין שתיאורים של נהרות דם ואכילת בני אדם יכולים בהחלט להיות שקריים כמו חציית ים סוף, או הפיכת מקל ההליכה של משה לנחש, נכון?
מאוד חכם מצדך להשוות בין יום השואה/ יום הזכרון לבין אירוע שקרה לפני אלפיים שנה. אתה מודע לזה שיש אנשים שאיבדו הורים/אחים/ בני משפחה אחרים, בשואה או במלחמות ישראל? אתה איבדת מישהו בחורבן בית המקדש הראשון? אולי בשני? זה טבעי שהעם לא יתאבל על משהו שקרה לפני כל כך הרבה זמן, בדיוק כמו שעוד אלפיים שנה אנשים ינהלו את אותו ויכוח לגבי השואה.
כן זה קרה לפני המון זמן, וזה עדיין קרה. מרד בר כוכבא וכיבוש הארץ בידי הרומאים הם אירועים היסטוריים ברורים בלי קשר לשום דת. וזה שזה היה ממש מזמן לא אומר כלום.
ואת השואה לעולם לא ישכחו בזכות היום אבל הזה שכולנו מציינים מידי שנה, בדיוק כמו שמציינים את פסח, שבועות וכו'...
מדובר ביום אבל לעם היהודי לא פחות מיום השואה ולא מיום הזיכרון, והאנטי שלכם כלפיי כל דבר שמריח מיהדות הוא דוחה ברמות עלובות. אף אחד לא אמר לכם לצום, והאמת שרבים ממשיכים כרגיל בחייהם, הולכים לים יוצאים למסיבות וכו', אבל מעניין מה תחשבו עליי אם אני אארגן ביום השואה ערב קריוקי אצלי בבית.
עד שלא תשנו את הגישה שלכם, אל תתלוננו אם תראו אנשים הולכים כרגיל בצפירות לזכר האבל שעליו אתם מתאבלים.
30 יולי 2012, 18:02
MTA2311 כתב:התנין כתב:MTA2311 כתב:אתה מבין שזה משהו שקרה לפני יותר מאלפיים שנה, נכון? אתה מבין שתיאורים של נהרות דם ואכילת בני אדם יכולים בהחלט להיות שקריים כמו חציית ים סוף, או הפיכת מקל ההליכה של משה לנחש, נכון?
מאוד חכם מצדך להשוות בין יום השואה/ יום הזכרון לבין אירוע שקרה לפני אלפיים שנה. אתה מודע לזה שיש אנשים שאיבדו הורים/אחים/ בני משפחה אחרים, בשואה או במלחמות ישראל? אתה איבדת מישהו בחורבן בית המקדש הראשון? אולי בשני? זה טבעי שהעם לא יתאבל על משהו שקרה לפני כל כך הרבה זמן, בדיוק כמו שעוד אלפיים שנה אנשים ינהלו את אותו ויכוח לגבי השואה.
כן זה קרה לפני המון זמן, וזה עדיין קרה. מרד בר כוכבא וכיבוש הארץ בידי הרומאים הם אירועים היסטוריים ברורים בלי קשר לשום דת. וזה שזה היה ממש מזמן לא אומר כלום.
ואת השואה לעולם לא ישכחו בזכות היום אבל הזה שכולנו מציינים מידי שנה, בדיוק כמו שמציינים את פסח, שבועות וכו'...
מדובר ביום אבל לעם היהודי לא פחות מיום השואה ולא מיום הזיכרון, והאנטי שלכם כלפיי כל דבר שמריח מיהדות הוא דוחה ברמות עלובות. אף אחד לא אמר לכם לצום, והאמת שרבים ממשיכים כרגיל בחייהם, הולכים לים יוצאים למסיבות וכו', אבל מעניין מה תחשבו עליי אם אני אארגן ביום השואה ערב קריוקי אצלי בבית.
עד שלא תשנו את הגישה שלכם, אל תתלוננו אם תראו אנשים הולכים כרגיל בצפירות לזכר האבל שעליו אתם מתאבלים.
שוב אתה משווה לשואה? אין לך בושה? אתה קולט שיש עוד ניצולי שואה בחיים? אתה קולט שיש אנשים שחיים היום, שנמחקה להם כל המשפחה בשואה? ולעומת זאת, יש לך מושג כמה דורות עברו מאז חורבן בית שני? נראה לך שמישהו מהמתאבלים מתאבל על היהודים הרבים שנרצחו? כל מה שמעניין אותם הוא חורבן בתי המקדש.
עשיתי היום סקר קטן בקרב כמה אנשים דתיים שמשרתים איתי, וגיליתי שמבחינתם יום האבל הוא קודם כל על חורבן בתי המקדש, ורק אז על שאר הזוועות.. זה נראה לך הגיוני?
אם הצפירה בימי הזיכרון תחשב כמשהו פרימיטיבי, או מעורר אנטיגוניזם בקרב חלק מסויים בציבור עוד 2000 שנה, אני מקווה שיבטלו אותה.
אף אחד לא אמר לי לצום, אבל כן סוגרים מקומות ציבוריים, וכן חוסמים ערוצים בטלוויזיה. על מה ולמה?
אנחנו צריכים לשנות את הגישה?? בינתיים היחידים שעושים ויתורים בחיי היום יום במדינה הזאת, אלה אנחנו. איזה ויתור הם עשו לאחרונה?
30 יולי 2012, 18:20